Jeg har i et stykke tid overvejet evt. at importere/distribuere en Kinesisk el-bil. Jeg har haft en dialog med bilfabrikken og dennes repræsentant i Europa og de søger distributør i Danmark/Skandinavien.
Bilen er en off-roader til 4 personer (lig en Honda CR-V), med en tophastighed på 110 km/t og en rækkevidde op til 200 km (skal nok tages med forbehold). Europæisk godkendelse forventes i maj 2011.
Bilen skal naturligvis testes i Danmark inden lancereing.
Bilen vil få en salgspris i omegnen af kr. 300-350.000,- incl. dansk told og moms.
Men er Danmark moden til at modtage et ukendt kinesisk bilmærke ? og vil Danmark betale den pris for bilen ?
Lad mig høre lidt input/holdninger fra jer aminoer, også fra jer der har samme ideer !
Jeg tror på et marked for elbiler, men lige den du nævner, har ikke mange chancer.
Nu arbejder jeg selv inden for "branchen" og der er en rivende udvikling. 110 i timen og en rækkevide på 200 km vil de færeste betale for. Og prisen er meget høj for en kinesisk bil.
Der er efterhånden nogle meget spændende alternativer der kan rigtig meget og kommer på gaden de næste år. Allerede i år vil man se, at mange af de store bilproducenter lancerer en version af elbilen.
Jeg tror på et marked for elbiler, men lige den du nævner, har ikke mange chancer.
Helt enig. Og når man hører ordene "SUV" og "110 km/t", så er der et eller andet helt galt. Folk, der køber SUV, vil ses. De vil køre stærkt. Man kan godt købe en SUV som arbejdsvogn på marken eller en byggeplads, men så køber man den næppe som elbil.
Nææ elbilen er kommet for at blive den skal bare effektiviseres dvs at den skal kunne køre som en normal bil.
Igrunden kender jeg en dansk forsker som er ved at lave en eldreven bil som kan køre til italien på et batteri som lades af en solcelle og det er vel og mærket uden stop
Igrunden kender jeg en dansk forsker som er ved at lave en eldreven bil som kan køre til italien på et batteri som lades af en solcelle og det er vel og mærket uden stop
Ja, se DET lyder jo rasende interessant! Kan det passe, at solcellen bare er et supplement? Jeg har svært ved at tro, at bilen - hvis den ligner en alm. 4-personers bil - kan klare turen på solcellen alene og inden for rimelig tid. Solcellen skal vel op og levere mindst 50 kW, og lad os bare sige 20 kW for at give den en chance. Men hvis vi regner med 20 % effektivitet for solcellen, vil 20 kW jo kræve et solcelle-areal på mindst 100 kvm. Det er godt nok et stort tag...
Har du nogle flere detaljer om den eldrevne bil? Jeg kunne godt tænke mig at se nogle tal.
Elbilen er helt sikkert et af fremtidens produkter. Men heller ikke billig. Godt nok kommer det her lidt ud over emnet.
Den anden dag lyttede jeg til et radioindslag, netop omkring elbiler. Det fik mig til at brainstorme. I Danmark har vi en eminent og verdensførende vindteknologi og udvikling indenfor vind. Derfor var min tanke: Hvorfor ikke bygge en bil som kører på vind? Dernæst kom tankerne også over på damp teknologier. Jeg er sikker på at man på en eller anden måde, ved at kompinere forskellige teknologi, vil kunne skabe et køretøj der udnytter vinden eller vindmodstanden. Det kunne da være fedt og være total uafhængig af el eller brændstof, for så at køre gratis på luft.
Men det var bare en tanke! som måske bliver til virkelighed, når vi ikke længere er her.
Jeg har i et stykke tid overvejet evt. at importere/distribuere en Kinesisk el-bil. Jeg har haft en dialog med bilfabrikken og dennes repræsentant i Europa og de søger distributør i Danmark/Skandinavien.
Bilen er en off-roader til 4 personer (lig en Honda CR-V), med en tophastighed på 110 km/t og en rækkevidde op til 200 km (skal nok tages med forbehold). Europæisk godkendelse forventes i maj 2011.
Bilen skal naturligvis testes i Danmark inden lancereing.
Bilen vil få en salgspris i omegnen af kr. 300-350.000,- incl. dansk told og moms.
Men er Danmark moden til at modtage et ukendt kinesisk bilmærke ? og vil Danmark betale den pris for bilen ?
Lad mig høre lidt input/holdninger fra jer aminoer, også fra jer der har samme ideer !
Hilsen
JanK
Et er at det er et ukendt Kinesisk mærke det andet er sikkerheden. Euro Ncap stiller høje krav til sikkerheden.
det kræver enorme investeringer i feks. ladestationer.
Så vidt jeg husker har Dong en plan om at smække 500.000 ladestationer op inden 2020. Jeg ser det slet ikke urealistisk. Alle bilproducenter har fokus på elbiler så jeg tror ikke der går længe inden man ser flere elbiler på markedet.