Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagligt regnskab

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

altså  hvis  I  nu  vil  gøre  det  nemt  for  begge parter:   butiksstedet   og  så  dig  der  skal  bogføre  for  dem   -  måske  på  en  anden  fysisk adresse  -   så  gå  da  på  jagt  efter  en  billig  brugt   bærbar    elller   få  fat  på  een  af   de  nye  små notebooks  (blot skal  der være  windows  på  den  så  de kan  køre  Summa)

installerer  programmmet  på  den

og  bogfør  så   på  kassen  -  og de  forskellige  salgskonti   -  så  der  dannes  en  kassestrimmel.

Når  dagen  er  omme  laves  som  det  sidste  en  sikkerhedskopi   Denne  kan  så  sendes  til  dig  som  mail   -  som  du  så  kan  importere  ind  i  din PC.

Om  det rent praktiske  i  at  bruge  2   pc´ere   på  det  samme  regnskab  -  har  jeg  lavet  en  pdf  i Word  -  der  viser  hvorledes  man  udveksler  sikkerhedskopier  via  et  fælles  virtuelt  drev

send  mig  en  mail   til  ottobp ( a t )  gmail.com     erstatter   ( a t ) med  @ du ved -  så  vil  jeg  sende  den  Word-fil   (10 sider  fylder den)  i  pdf-format -  så  vil  du  se  hvor let  det  går.

======

spørgsmålet  om   at  tage  penge for  at  gå  på  indkøb  efter råvarer:

De tager   antal  af kr.  -   f.eks.   500,-     -   skriver   Hævet aconto  til vareindkøb

skriver   -500,00  på  kassekontoen     og  modposterer  på  en  konto  som I døber  Udlæg til Vareindkøb.   ELLER

hvis  I  har   Debet og Kredit-visning i  kassekladden så  skal  I  skrive      500,-   i  Debet-kolonnen.   Have  valgt  den  her  Udlægskonto foran beløbet   og  så  vælge  Kasse  i  afstemningskonto-kolonnen  -  så  passer  det også her

Lægger en  seddel  med  kvit.  i  kassen -  så  der er styr  på

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)