altså hvis I nu vil gøre det nemt for begge parter: butiksstedet og så dig der skal bogføre for dem - måske på en anden fysisk adresse - så gå da på jagt efter en billig brugt bærbar elller få fat på een af de nye små notebooks (blot skal der være windows på den så de kan køre Summa) installerer programmmet på den og bogfør så på kassen - og de forskellige salgskonti - så der dannes en kassestrimmel. Når dagen er omme laves som det sidste en sikkerhedskopi Denne kan så sendes til dig som mail - som du så kan importere ind i din PC. Om det rent praktiske i at bruge 2 pc´ere på det samme regnskab - har jeg lavet en pdf i Word - der viser hvorledes man udveksler sikkerhedskopier via et fælles virtuelt drev send mig en mail til ottobp ( a t ) gmail.com erstatter ( a t ) med @ du ved - så vil jeg sende den Word-fil (10 sider fylder den) i pdf-format - så vil du se hvor let det går. ====== spørgsmålet om at tage penge for at gå på indkøb efter råvarer: De tager antal af kr. - f.eks. 500,- - skriver Hævet aconto til vareindkøb skriver -500,00 på kassekontoen og modposterer på en konto som I døber Udlæg til Vareindkøb. ELLER hvis I har Debet og Kredit-visning i kassekladden så skal I skrive 500,- i Debet-kolonnen. Have valgt den her Udlægskonto foran beløbet og så vælge Kasse i afstemningskonto-kolonnen - så passer det også her Lægger en seddel med kvit. i kassen - så der er styr på
|