Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på www.homeshop.dk

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej:-)

Gzip skal være understøttet af dit webhotel. Opsplitning af css er så vidt jeg ved sket i Prestashop 1.4 til mange forskellige filer. Men så venter vi lige på, at den bliver stabil nok til, at man gider kaste sig ud i en opgradering.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

presta:

Hej:-)

Gzip skal være understøttet af dit webhotel. Opsplitning af css er så vidt jeg ved sket i Prestashop 1.4 til mange forskellige filer. Men så venter vi lige på, at den bliver stabil nok til, at man gider kaste sig ud i en opgradering.

Vil ikke stikke næsen for meget frem, men gZip komprimeringen foregår på webserveren og er som sådan ikke defineret af hvilket webhotel du har. Der findes gZip komprimering til de gængse kodesprog så som asp, asp.net, php osv.

Spørgsmålet er dog om din udbyder har kompetencerne til at opsætte komprimeringen og om de vil tillade en ekstern konsulent at opsætte det på deres webserver hvis de ikke selv kan.

Det er dog langt vigtigere at komme så langt selv før gZip tages i brug. Jeg anser det mere som det sidste skud i bøssen, som til tider dog giver en god bonus på loadtiden.

Nu har jeg desværre ikke erfaring med Pretashop, men det virker underligt at der ikke er mere fokus på den del af opsætningen. Magento har f.eks. en funktion der sammenkæder de statiske .css og .js filer til en fil og dermed er der kun een http request, hvilket er meget smart.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stikker skam ikke næsen for langt frem;-) Jeg havde store hastighedsproblemer i min PrestaShop, da den lå hos Gigahost og blev også foreslået Gzip komprimering, men dette kunne de ikke tilbyde. Nu har jeg flyttet webhotel i stedet.

Jeg tror, der har været større fokus på hastighedsproblemer i den nyeste version, som blev frigivet i går. Men den version som både homeshop og jeg kører har været slemt berygtet for dårlige hastigheder.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig gode muligheder for at optimere hastigheden i den nye version 1.4.

Men der er også ting, som man kan gøre for at optimere hastigheden i de andre versioner.
Vær bl.a. opmærksom på at force compile er slået fra, når shoppen er i produktion.

Desuden har webhotellet selvfølgelig også noget at sige. Vi har ved PrestaHotel flere kunder, som er skiftet fra netop Gigahost grundet lange svartider på deres hoteller.

PrestaShop eksperter - Opsætning og hosting af Prestashop - PrestaHotel.dk

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Homeshop.dk har altid gode masser af gode tilbud på b.la. Weber Grill.

Dit sit ser fin ud, der er selvfølgelig altid noget der kan blive bedre, men det jeg lod mærke til var din signatur, håber ikke det er en du har og kopier fra gang til gang, den skal der lige rettes i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Homeshop:
Er meget spændt på hvad folk mener om topmenuen, jeg synes den er rigtig flot men er dog meget i tvivl om jeg skal vise produkter billeder som i værktøj og weber menuen...

Det er en rigtig flot hjemmeside!

Din menu-linje er pæn, men... så kommer det: Undermenuerne er et kaos! Det er en gang blandet landhandel med tekst nogle steder, billeder andre steder og... store tomme felter helt tredie steder!

Det er fint, at du anvender multi-kolonne drop down-menuer, men jeg ville tilpasse størrelsen af undermenu-feltet til kun at omfatte det, der reelt er brug for. Gå ind under VVS - der er et gabende tomt felt på størrelse med en fodbold-bane! Ja, okay, jeg overdriver, men det er for at anskueliggøre. Måske kan andre lide undermenuerne, men jeg synes bare, at det forvirrer...

Mikael nævner font-størrelsen, og det er jeg enig i. Det er en meget lille font mange steder.

 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)