Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 om webshop - hvad skal der være på skrift?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Theis Brouer-Jensen:
Min partner foreslår at køre det videre som enkeltmands til en start.
Mener du enkeltmands eller I/S. To personer kan ikke eje et enkeltmandsfirma. I så fald bliver det som ansat i hans virksomhed, du kommer til at agere. Og det er vel ikke det, der er meningen.

mvh
Michael

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:24

Jeg ville også få ham overtalt til at få det om til et I/S istedet. Virker underligt at han kun vil holde det som enkeltmandsfirma, når der ikke ændres så forfærdeligt meget ved et I/S istedet...

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:33

En anden mulighed er S.m.b.a hvor ingen af jer hæfter for noget ved konkurs, jeg vil personligt i dit tilfælde ville jeg have en andel, i form af S.m.b.a, da hvis i driver det videre i hans navn, kan du komme til at miste dine penge (ikke nødvendigtvis at du gøre det) 

Men ville nu sikker mig så godt jeg kan

Fra Mårslet
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:04

Hej Theis

Hvis det fortsætter som enkeltmandsvirksomhed, hvordan vil du så skyde penge i virksomheden? Vil du låne ham penge eller give ham penge?

Fortsætter det som enkeltmandsvirksomhed, så har du juridisk ingen rettigheder mht. til andel af overskud og beslutninger i virksomheden. Han kan ansætte dig, og du vil så være lønmodtager i hans selskab.

Worst case scenario: Du ligger masser af penge og arbejdstid i projektet - projektet bliver en success - han vil gerne fortsættet alene og smider dig ud. Du kan ikke gøre noget.

Jeg mener ikke man kan kalde det partnerskab, hvis det fortsætter som en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg var dig ville jeg kun indgå i partnerskabet, hvis der oprettes et fælles ApS, hvor i begge skyder penge i. Ved at oprette et ApS er jeres privatøkonomi også beskyttet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Theis Brouer-Jensen:
Kan der laves en kontrakt, som omhandler fordeling, hæfte mm.?

Jeg kan ikke se, at det ikke skulle være muligt at udforme en kontrakt, som beskriver fordelingen, og som kan blive juridisk bindende, hvis begge parter underskriver med dato og evt. med vidne(r). Men få skrevet et udkast, så det bliver helt konkret, og spørg så en advokat, om kontrakten kan blive juridisk bindende.

Noget af det, der skal med, er formålet med det fælles, fordelingen (dvs. procenten), som ikke behøver være 50 % men ud fra, hvor meget hver af jer skyder ind. Det sidste skal også med.

Hvad der også skal være med, er hvordan I foretager afgørelser i spørgsmål, som ikke allerede er skrevet ned i kontrakten. Vigtigt er det også at få skrevet, hvordan I får afgjort spørgsmål/tvister i sager, hvor I ikke er enige/kan opnå enighed.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 19:24

Hej.

Kort sagt få alt på skrift!

Alt hvad der kan skabe problemer senere hen, vil være godt for dig at få på skrift ved din indtræden.

Der er mange ting, man kan overveje at skrive ind i kontrakten. Se eventuelt kontrakten på startvækst's hjemmeside for inspiration.

Kan lige nævne et par: Indskud, overskudsfordeling/ underskudsfordeling, arbejdsfordeling/rollefordeling, aftale om udtrædelse osv.. Der er mange ting man bør overveje.

Håber du får styr på det :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)