Det er simpelthen nogen gange hovedrystende hvad man må stå model til: Jeg bliver pitchet og kontaktet med alle mulige forretningsmuligheder - deriblandt rigtig mange gengangere. Nu skal det ikke misforståes: Jeg synes det er cool at blive kontaktet - og jeg er jo osse på alle mulige måder selv skyld i det, da jeg er synlig for hajerne - her og der og allevegne. Men det hovedrystende er de klassiske fejl som rigtig mange begår: Når det er 4. gang på en dag at man skal kigge på en mulighed - så vil jeg altså se et link - og ikke et link til en "generisk" video, som kunne være en video for hvad som helst. Nej, jeg vil se et link - og så kan vi tage den derfra. Det er ikke altid lige nemt - for pitcheren fokusere oftest på hvor vigtigt det er jeg logger på en online præsentation lige netop iaften kl. 21.00 - men når nu det er 4. mulighed på en dag, så er det jo begrænset hvor mange ting jeg kan deltage i samtidigt.. netop iaften ;-) Stik mig nu for h.... det link - og lad være med at antage at jeg så løber ud og finder en anden at signe op hos eller er så mindre bemidlet mentalt at jeg ikke helt forstår hvad det handler om... men oftest så er det osse helt uforståeligt hvad rigtig mange finder interessant... og statistisk set så er det osse "the flavor of the month" - deraf begrebet "MLM-luder" er opstået - fordi de ofte internet-baserede netværksting - hvor de personlige relationer og kontakten face-to-face er gået fløjten tit ikke er det der skaber synderligt meget stamina og loyalitet... så STATISTISK set kan man blot læne sig tilbage - og så vente 2-3 måneder - så vil samme person vende tilbage med endnu et koncept - og igen skal man nærmeste tvinge et link ud af vedkommende. Dem er jeg simpelthen træt af! Så er der gruppen af personer som vælger de typer selskaber som jeg selv vægter højest - altså fuldstændig klassisk produktbaserede selskaber - dem bliver jeg ikke i samme omfang pitchet af - fordi det trods alt kræver lidt større boller ;-) Det er osse her de mere kreative pitch metoder tages i brug - nogen falder fuldstændig igennem fordi man lynhurtig kan pille dem ned på deres indsigt i HVORFOR lige netop det her firma er det vi skal satse på. De rigtige dygtige har styr på deres pitch - og så er det bare super cool at blive pitchet ;-) Så er der dem der ikke engang gider ulejlige sig med lige at tjekke det helt basale - og disse Facebook tider er det ekstremt nemt at få styr på flere detaljer om sine emner - og jeg smiler bredt hvergang en nordmand eller en svensker siger at "der er møde i København i aften" eller "min upline er i København imorgen"... Jo, jo det er da superfint - men jeg bor i freakin´ Frederikshavn! ;-) Den allermest underholdende sætning er når en "ny" i branchen præsentere sig for de gamle travere.... og skriver, ringer eller sms´er: "Vil gerne vise dig X selskab - har du hørt om det...?" Okaaaay - det tager jo lige to sekunder på Facebook til at notere sig at jeg med al sandsynlighed har hørt om det... se nu bare FÆLLES vennelister din klovn ;-) Selvom jeg bliver præsenteret for noget jeg er præsenteret for før - er det jo ikke ensbetydende jeg fortsat er afvisende - for som alt andet handler det om timing - og ikke mindst om at skabe, udbygge og vedligeholde relationer... Men jeg kører ikke flere hundrede kilometer eller spilder min tid kl. 21.00 iaften på en håbløs præsentation, hvis vedkommende ikke lige har gidet tjekke op på helt basale fakta... og da slet ikke hvis ikke kan få noget konkret info.... Så få nu styr på det pitcheri ;-) Mvh. |
Det er jo det jeg hele tiden har sagt :o)
Men når vi andre tillader os at være lidt kritiske overfor nye debattører, der hovedløst farer frem herinde med løfter om guld og grønne skove, så er det bare fordi vi ikke forstår forretnings konceptet, eller ikke vil anerkende det på lige fod med andre.
Så det er da rart, at nogle af jer trods alt selv sidder med samme opfattelse