Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maxibrev kontra pakke - erfaringer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Vi åbner primo april en netbutik, dert sælger samler-"objekter" til hele verden. (Vi vender tilbage med et "vil I vurdere butikken"-post senere :-)  )

Vi har indtil nu haft den holdning, at vi ikke gider bøvlet med forsvundne pakker, og at vi derfor sender alt som pakker med Track&Trace.

Det giver sådan set også fint mening inden for landets grænser, men uden for landet er vi bange for at fragt-omkostninger på 150-250 kroner på produkter til 2-300 kroner vil få udenlandske kunder til at handle lokalt i stedet.

Vi overvejer derfor følgende model:

Indelandsk fragt : 49 kroner sendt som pakke (Track&Trace)

Udenlandsk fragt : 60-80 kroner uanset modtagerland (Maxibrev). I denne pris er der indberegnet en merpris / "forsikring" på 0-20 kroner mod de pakker som aldrig kommer frem til kunden.

I begge tilfælde: Gratis fragt ved køb for mere end kr. 500

Spørgsmålet er, hvilke erfaringer I, ærede med-aminoer, har med at sende som maxibrev - kan man sige noget om forventet "tabsprocent" på varer sendt på denne måde?

Er der nogle af jer der har forsøgt jer med maxibrev-metoden men siden har skiftet over til at sende som alm. pakke ?

Jeg håber I vil dele jeres erfaringer med os.

Mange venlige hilsener

Thomas

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:00
Hej

Vi gør det faktisk næsten ligesom jer,, vi sender i danmark som pakke, og til udlandet sender vi som rekommanderet maxibrev (så er vi sikker på de får det)

rekommanderet maxibrev og pakke er sådan set den samme service, forskellen er bare at postdanmark skal have 165 kr. for en pakke og 128 kr. for et rekommanderet brev. (begge 1 kg. )

vi er dog stadig ikke nede på jeres pris,

tabs tallet kommer nok meget an på hvilke land vi har med at gøre.. men jeg tror ikke at det er specielt stort, hvermindre at de kreative kunder hævder at de ikke har fået varen (hvilket er derfor vi sender som rekommanderet brev)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 19:05
Jeg har så kunderne selv kan vælge, om de vil tage risikoen eller ej.

Det gør man normalt ikke andre steder, men jeg ved, at der er mange der nægter, at betale 50kr for, at modtage en halskæde der lige såvel kunne være på tilbud til 30kr eller noget i den stil.

Så derfor gjorde vi det muligt for dem, at vælge. Det har cirka været 50/50 med valg af forsendelse som brev eller pakke.

Før i tiden mistede jeg omkring 2 ud af gennemsnitligt 60 stk. maxibreve om måneden, men siden August 2006 har jeg ikke mistet een eneste.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 19:30
Jeg har følgende muligheder i butikken:

Uforsikret maxibrev - 20kr evt. gratis ved køb for min. 399kr
Forsikret pakke - 52kr

90% af kunderne vælger maxibrev. Gennemsnitsordren er på ca. 230kr, så derfor gider folk ikke at betale 52kr i fragt. Vi har faktisk ikke været ude for, at maxibrevene er blevet væk i Danmark. Vi har sendt ca. 500 maxibreve så jeg synes selv det er godt gået af Postdanmark.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:26
- er det mig der husker helt forkert, eller er det ikke altid netshoppens ansvar at brevet/pakken kommer frem. Dvs. at når købet sendes som et brev, og kunden påstår de aldrig har modtaget det, er det netshoppens problem, ikke kundens??

Min kones shop, Balladebutikken, sender typisk som storbrev eller maxibrev. Indtil videre har der været et enkelt som ikke er kommet frem, og hvor hun måtte tilbagebetale beløbet.......

Hvis brevet, med fx. en halskæde eller en T-shirt er under 2 cm tykt, kand et sendes indenlands som et storbrev hvilket er ganske billigt.

Fordelen ved at sende som brev er i øvrigt ganske stor for kunden: de bliver ombragt om lørdagen, og man behøver ikke kvittere for det (& Postdanmark accepterer ikke længere en fuldmagt hængt på døren)....

Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 20:30
Alt det der med hvem der hænger på den, hvis varen ikke kommer frem, mente jeg jo så at jeg kunne undgå ved at lade kunderne vide, at forsendelse som brev er på eget ansvar. Der ydes ingen garanti. Har aldrig haft problemer med det. Det er kundens eget valg hvorvidt de vil tage chancen eller ej.

Men ja, jeg tror også at kunderne er meget tilfredse med at have mulighed for at vælge.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:39
Jeg mener, med vægt på mener, at ansvaret for varen overgår til Post DK (fragtfirmet) i det øjeblik den afleveres til Post DK. Dermed er ansvaret for pakken ikke længere sælgers når den er sendt.

Det er dog en rigtig god idé at kunne bevise at varen er sendt. Jeg ser om jeg kan finde dokumentation for min påstand senere...

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:51
Jeg er af anden overbevisning.

PostDanmark tager ikke ansvaret for afsendelse af breve.

Skal du have sikkerhed for din forsendelse, så skal den sendes som pakke.

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:54
Må jeg anbefale en anden løsning end PostDanmark?
Jeg har hørt atFedex har ens fragtpriser uanset hvor i Europa du sender en pakke til.
Det gør det noget lettere administrationsmæssigt. 
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:05
Som andre skriver, så yder Post Danmark ikke erstatning for bortkomne breve.

Vi sender rigtig mange storbreve og maxibreve indenlands og mister kun ganske få. Et gæt, uden at jeg overhovedet har regnet på det, er at vi mister ca. én forsendelse for hver 3-500 vi afsender.

Vi sender kun varer som brev, hvis de har en udsalgsværdi under 500 kr. og helst vejer under 500 gram, for ellers er besparelsen ikke væsentlig.

Man skal ikke være et geni for at regne ud, at de 20-25 kr. vi sparer i snit pr. forsendelse, rigeligt opvejer de få gange, vi må eftersende varen igen (og 2. gang er selvfølgelig som pakke!)

Denne model gør, at vi kan tilbyde en fast pris på forsendelse uanset hvor meget kunden køber, uden at det koster os penge. Småforsendelserne betaler for de lidt større forsendelser.

Vi reklamerer dog heller ikke med hvad der er i pakken. Når vi sender cd''ere er det i boblekuverter eller papkasser, og ikke decideret cd-emballage, hvor man tydeligt kan gætte indholdet.
Desuden er vores afsender vores "Hoved firmanavn" og ikke webbutikkens navn.

Hvis de svage sjæle tydeligt kan se indholdet, så må man formode, at der er større chance for at tingene aldrig når frem. især cd''ere er Post Danmark berygtet for at få til at forsvinde.

Min forslag er, at I prøver at sende som brev i en periode, og laver en statistik over hvor mange  I har sendt, kontra hvor mange der er forsvundet.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)