Hej Aminoer. Jeg har en ny shop underudvikling og er i den forbindelse faldet over et Magento Plugin der tilbyder et One step Checkout. Ummidelbart lyder ideen, om at samle det hele på en side jo ret fornuftig, men jeg er bare i tvivl om det er bedre med et lækkert designet traditionelt købeforløb. Har du erfaringer med splittest af de to, eller blot nogle holdninger til hvad du mener virker bedst?
Simon |
Afhængig af hvor mange valgmuligheder og hvor mange felter der skal udfyldes, så tror jeg det kan være både godt og skidt. (altså godt til nogen webshops, og mindre godt til andre). Jeg kender dog ikke til nogen deciderede splittest af de 2 i samme shop.
Et umiddelbart minus må være, at det bliver svært at måle på købsflow'et i fx Google Analytics. Altså det vil være svært at lave en "funnel" som kan vise om folk generel hopper fra i "fragt" steppet, "betalingsmulighed" steppet osv., og derved sværere at optimere det enkelte.
Men hvis man nu allerede førhen på sin webshop har kørt med en måling af dette og har implementeret det mest optimale scenarie, så er det måske fint nok.
Det virker ihvertfald som en interessant måde at gøre det på, sålænge det holdes så stilrent og simpelt og overskueligt som det gør i deres eksempel video.