Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One-Step-Checkout VS. Treditionel! Din mening.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en ny shop underudvikling og er i den forbindelse faldet over et Magento Plugin der tilbyder et One step Checkout.

Ummidelbart lyder ideen, om at samle det hele på en side jo ret fornuftig, men jeg er bare i tvivl om det er bedre med et lækkert designet traditionelt købeforløb.

Har du erfaringer med splittest af de to, eller blot nogle holdninger til hvad du mener virker bedst?

Simon

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:44

Afhængig af hvor mange valgmuligheder og hvor mange felter der skal udfyldes, så tror jeg det kan være både godt og skidt. (altså godt til nogen webshops, og mindre godt til andre). Jeg kender dog ikke til nogen deciderede splittest af de 2 i samme shop.

Et umiddelbart minus må være, at det bliver svært at måle på købsflow'et i fx Google Analytics. Altså det vil være svært at lave en "funnel" som kan vise om folk generel hopper fra i "fragt" steppet, "betalingsmulighed" steppet osv., og derved sværere at optimere det enkelte.

Men hvis man nu allerede førhen på sin webshop har kørt med en måling af dette og har implementeret det mest optimale scenarie, så er det måske fint nok.

Det virker ihvertfald som en interessant måde at gøre det på, sålænge det holdes så stilrent og simpelt og overskueligt som det gør i deres eksempel video.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 14:00

CMS:

Det virker ihvertfald som en interessant måde at gøre det på, sålænge det holdes så stilrent og simpelt og overskueligt som det gør i deres eksempel video.

Enig!

Set med "kundebriller" synes jeg at det er dejlig overskueligt og nemt at færdiggøre ordren...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 14:13

Chano:
Set med "kundebriller" synes jeg at det er dejlig overskueligt og nemt at færdiggøre ordren...

Men er det mere overskueligt? 3 spalter hvor af nr. 2 pludselig har to punkter og 3 spalte skal man knap nok udfylde noget i? Er det overskueligt eller er der for meget støj? og for lidt struktur? Spalterne ligner jo ikke rigtig spalter når de hopper sådan i indhold? Gør de?

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 14:46

Simon Falentin Olesen:

Men er det mere overskueligt? 3 spalter hvor af nr. 2 pludselig har to punkter og 3 spalte skal man knap nok udfylde noget i? Er det overskueligt eller er der for meget støj? og for lidt struktur? Spalterne ligner jo ikke rigtig spalter når de hopper sådan i indhold? Gør de?

På mig virker det overskueligt - måske fordi at jeg se knappen "place order" i højre hjørne,
og dermed ved at dette er ALT jeg skal igennem inden min ordre er færdig...

Men der er da helt sikkert andre der har det modsat eller ihvertfald anderledes!

Så et split-test resultat ville da være interessant... Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 10:15

Hej Simon,

En enkel købs process er alt afgørende, om det så er på en side eller 3, er ikke så vigtig.

Men det at man f.eks ikke skal logge ind først og lign. er MEGET vigtig.

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:56

Hej Simon husk på at dine kunder køber for bla. at spare tid så derfor syntes jeg at onestep checkout er genialt.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:55

Jeg vil til enhver tid foretrække, at alt vedr. køb foregår på en side.

Jeg kender ikke Magento (bruger Prestashop), men kiggede lige dit screen cast igennem. Om det står i kolonner eller i en lang liste, kan vel diskuteres, men så længe, der er et naturligt flow og kunden ved, hvad der kommer om lidt - så synes jeg bestemt, det virker. I Magento er processen en side i tre kolonner, men der er jo numre ud for hver del (disse kan man jo så vælge at fremhæve i en tydelig farve, så kunden rent faktisk ser, at han/hun skal igennem tre dele og så er de færdige med købet)

Som sagt, kender jeg ikke Magento, men i Prestashop foregår købsprocessen som standard over 5 sider, og jeg ville som kunde hele tiden tænke "hvornår er jeg mon færdig og får bestilt de varer, jeg har lagt i kurven, og som jeg jo dermed har en intention om at købe?" Hvis du har mange trin fra det øjeblik kunden lægger noget i kurven - med intentionen om at købe noget - og du lægger en masse forhindringer i vejen, såsom vi skal lige have din mailadresse på første side, og på næste side vil vi gerne lige have din adresse, nu skal du vælge forsendelse, og til sidst skal du lige betale - ville du så ikke selv som kunde risikere at miste interessen?

Fokusér på at holde kunden i købsprocessen. Folk er ofte kritiske eller usikre, når de køber på nettet, der er ingen grund til, at man forstyrrer dem med unødige trin, som kan forstærke dette.

Jeg har to hjemmesider: en med One Page Checkout (som det hedder i Prestashop) og en uden - shoppen der ikke har One Page Checkout får det helt bestemt snart. Pt. er det kun manglende tid til tekniske udfordringer der står i vejen.

Så jeg ville ikke betænke mig et øjeblik - også selv om det evt. koster ekstra.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:33

one-step-check ud har været diskuteret tidligere. JEg mener at havde læst at PBS/DIBS ikke tillader one-step check ud, så vær lige sikker på at du ikke får problemer med dit plug-in.....

Hilsen Morten

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 09:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Falentin Olesen:

Hej Aminoer.

Jeg har en ny shop underudvikling og er i den forbindelse faldet over et Magento Plugin der tilbyder et One step Checkout.

Ummidelbart lyder ideen, om at samle det hele på en side jo ret fornuftig, men jeg er bare i tvivl om det er bedre med et lækkert designet traditionelt købeforløb.

Har du erfaringer med splittest af de to, eller blot nogle holdninger til hvad du mener virker bedst?

Simon

Hej Simon.

En god del af vores kunder benytter sig af OneStepCheckout og er godt tilfredse med det.

-Der er mange gode muligheder for at skrue på sit checkoutflow i forhold til magento´s standard 1-pagecheckout og jeg tror de fleste er enige om at dine kunder lettere kommer af med pengene via. OSC.

Hvis du vil gøre det videnskabeligt, så kunne du jo selv lave en split-test, evt. med den indbyggede GoogleWebsiteOptimizer i din magento.

For at opsummere; Jeg sætter selv pris på OSC og ville selv installere det hvis jeg havde en shop :-)

God vind med din magento Simon!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)