Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du kan måske modtage dagpenge under opstart af din selvstændige vriksomhed!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt de fleste A-kasser benytter en meget striks og konservativ tilgang til emnet.

Ønsker man derfor at få glæde af sin A-kasse bør man sy et kontantbeløb ind i madrassen så man kan betale en revisor for dokumentationen for firmaets ophør. Men revisoren kan ikke udvirke mirakler, så der er god brug for lommeregneren vedr. økonomien i et A-kasse medlemskab, - især da dagpengeperioden nu er forkortet.  

Som "iværksætterstøtte" synes jeg dog at der skydes langt over målet. Dels bliver de ledige jaget rundt i manegen i forskellige aktiveringstilbud, dels så kan man risikere at virksomheden ikke betragtes som drevet med den intensitet, som fradragsretten til et evt. underskud fordrer. Omvendt, så kan et positivt resultat medføre at der bliver tvivl om man har været til rådighed for arbejdsmarkedet.

Her er det vigtigt at huske, at A-kasse rådighedsbegrebet ikke er indtægtsbestemt, - men det kan et skøn blive. Der er derfor hjemmel til at skønne, at hvis normalønnen er 333 kr/t så bruger du tre timer pr. 1000 kr. indtægt. At du har modregnet 1 time fordi din timepris er 1.000 kr. - skal du så bevise. Herunder altså, at der ikke i din timepris medgår forberedelse.

A-kasse og selvstændig virksomhed er to umulige størrelser, - medmindre man vil spekulere i at omgå reglerne, - efter min mening.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:22

Desuden kan man ikke få kontant hjælp hvis man ejer hus, bil osv. Så skal dette sælges først, da kommunen anser det for værende en "formue". Og man kan ikke få kontant hjælp hvis man har nogle penge selv. Derfor er jeg stadig medlem af a-kassen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53

Jeg har et enkeltmandsfirma, mens jeg er på dagpenge og er jobsøgende.
Indtilvidere har jeg ikke fået nogle problemer fra a-kasse m.m., og jeg er rigtig glad for at jeg har den mulighed..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

232011..Yes..jeg har flere eksempler på, hvor man omgåes reglerne(proforma-ansættelser)

mv....og så får dagpenge.

Med andre ord, man skal snyde for at få sin ret.

MvH

Peter

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)