Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

please hjælppppp

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du hjælpe.

Hej. Mit navn er jakob petersen jeg er 38 år og er gift og har 2 børn, jeg skriver til jer som sidste udvej og håber i kan hjælpe mig.

Jeg har nu i godt 10 år været i en så stor gældssituation at jeg ikke på nogen måde har kunne komme ud af den.

Det startede med et huskøb for 12år siden som gik galt og vi lånte penge alle stederfor at klare os, hvilket ikke lykkedes, idag skylder vi ca. 500.00 og vores gæld vokser hverdag da vi låner og låner alle steder for at klare til dagen og vejen, der er lønindhold og div.

Jeg er kommet til et punkt i mit liv hvor jeg ikke længere kan klare dette store pres i hverdagen og beder nu om jeres hjælp.

Min tanker har længe været på vej hend et sted som ikke er ret godt for at, få penge så det er til at holde ud at leve.

Jeg er i en situation hvor jeg aldrig kommer af med min gæld, aldrig får et hus, aldrig prøver at få en bil, aldrig kommer ud at rejse med mine børe, livet for mig og min familie er en evig kamp op af bakke og vi kan snart ikke klare det længere.

Jeg kan ikke gå 2 skridt uden jeg møder en jeg skylder penge og det er ikke til at holde ud, vi får næsten hver måned besøg af retten, og kan ikke have gæster i skræk for at retten kommer, hverdag går vi og ryster og det begynder at knibe for mig at passe mit job.

Jeg har brug for hjælp nu håber i kan hjælpe med noget. Jeg er klar over at jeg selv har bragt mig i denne situation, men her får man ikke en ny chanse og det har jeg i den grad brug for nu.

Jeg skal have konfirmation til maj og har 0 kr hvad skal jeg sige til min datter når ikke hun får en fest og gave som alle andre.

venlig hilsen jakob petersen

vi har begge fast arbejde og står naturligvis i RKI

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:30

Hej Jakob,

Det lyder som en meget traels situation at staa i. Har du proevet at tale med banken om at faa samlet alle dine gaeldsposter hos dem? Det kan give mere ro paa din situation at faa alle dine udestaaenderne samlet et sted og saa afdrage fast paa dem. Vidst er 500k. mange penge, men ikke flere end det burde vaere til at arbejde sig ud af.

Hvordan er din boligsituation idag? Bor I hus der er gaeldsat op over skorstenen eller er du kommet af med det?

Hvordan ser det daglige forbrug ud, hvad bruger I jeres loen til?

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Tilmeldt 12. Feb 11
Skrevet kl. 08:37

Hej.

Tak for dit svar

der er ingen bank der vil røre os med en ildtang, og vi ejer intet af værdi.

jeg bor til leje og når kommunen har gjort indhug i min løn hver måned og mine faste udgifter er betalt er der næsten intet at leve for

og ja vi er gældsramt op over begge øre og kan sku snart ikke klare mere

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:48

Hej Jakob,

I maa da have en bank i dag?

Hvor meget faar I i loen, hvor meget tager kommunen, hvor store er jeres faste udgifter og hvor meget har I til jer selv?

Jeg forstaar hvis du ikke vil smide tallene paa nettet, til offentlig beskuelse. Du skal vaere meget velkommen til at sende dem til mig via PM. Jeg har tidligere hjulpet mennesker med at se lys for enden af den oekonomiske tunnel.

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob,

Din situation gør mig utrolig ondt og uanset om det er en du selv har sat dig i eller andre har sat dig i den, så er uudholdelige situationer ikke noget der sker med ens egen gode vilje.

Inden du aner et spinkelt håb fra min side, vil jeg lige med det samme sige at jeg ikke kan tilbyde økonomisk hjælp!

Nu har jeg lidt svært ved at gennemskue om det er 500.000 kroner eller 5.000.000 kroner du skylder væk, men beløbet kunne selvfølgelig være 10.000.000.000, problemet er at det er uoverskueligt. Jeg ved ikke hvilke krav der stilles til gældssanering, men prøv eventuelt at læs lidt op på det hvis du ikke allerede har gjort det.

Af en eller anden årsag er dårlig økonomi i manges øjne næsten værre end hvis du var alkoholiker, narkoman eller prostitueret. Det lader til at du også har den opfattelse og prøver at holde dine problemer godt skjult for din omgangskreds. Det synes jeg du skal stoppe med, med det samme.

Ved at holde det skjult har I kun hinanden og behandle problemerne med og det kan næsten kun være en ond spiral, da alle løsningsforslag vil komme fra "desperate" sider.

Det er vigtigt at du / I får lettet det store mentale pres I lever med hurtigst muligt og de venner der så vil rynke på næsen eller vende jer ryggen, det er vist godt det samme.

Får I det ikke lettet er det ikke til fordel for hverken dig og din familie eller dem I skylder penge, for I ender med at køre psykisk ned.

En måde at få lidt ro på kunne også være at skrive til dem I skylder penge. Forklare situationen i de detaljer I nu finder passende og skriv at I gør hvad I kan for at finde en løsning der er gavnlig for alle. Så ved de i hvert fald at I er opmærksomme på hvad der foregår.

Jeg ved ikke om du ved det allerede, men hvis du kommer i retten, kan du erklære dig insolvent. Det giver dig 6 måneder hvor kreditorer ikke må stævne dig og så har du lidt fred der.

Nåmen, det var en masse "kloge" ord fra en udenforstående så det gør det jo altid lidt nemmere at komme med råd og se lyst på det hele. Men jeg håber du kan bruge det til noget alligevel.

Uanset ønsker jeg dig alt mulig held og lykke med at få bragt styr på det, inden du knækker fuldstændig.

Lige til sidst: Lad være med at tænke at du selv har bragt dig i den situation. Tænk, at du selv har valgt at gøre hvad du kan for at kæmpe dig ud af den.

Mange hilsener

Tommy Nitz

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 08:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

90 kommentarer og forslag har du fået fra Aminomedlemmer som har brugt tid på et hjælpe dig for 8 dage siden. Hvad har forandret sig siden da?

Fik du ringet til rådgiveren som tilbød at hjælpe dig? Hvad var hans råd?

Tilmeldt 12. Feb 11
Skrevet kl. 09:03

Hej.

Ja der er kommet mange svar og ja jeg har taget kontakt til en af de rådgivere som har tilbudt hjælp.

Der er ikke det store som har forandret sig, folk siger jo mest at jeg bare skal holde hovedet højt, og stoppe med afdrag.

Men jeg har ikke betalt afdrag længe da der ikke er nogen penge at betale med, og det er ret svært at holde hovedet højt.

Men jeg er glad og meget taknemmelig for der er folk som jer der gider bruge tid på et fjols som mig.

men fuck også bare det hele den skide tunnel findes sku slet ikke og hvis den er der så er den så lang at den kan nå verden rundt 6 gange.

men endnu engang tak for jeres råd

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:56

Måske var det lettere at få et brugbart svar, hvis du stillede et mere konkret spørgsmål. Fair nok at du lavede det nødråb i sidste uge - men hvis du selv ønsker at ændre på tingene, så er det vel nu du skal handle - og stille de spørgsmål der kan hjælpe dig i den rigtige retning.

Vover du ikke noget, vinder du heller ingenting, så det er da bare at gøre et forsøg på at komme videre - og så håbe på at det lykkes;)

Tænk - hvad er jeg god til? 

Hvis du kan formulere hvad du kan her i tråden er jeg sikker på der er mange her, der kan komme med en masse gode råd om, hvordan du får det videre, så det måske kan blive den forretning, der skal redde din økonomi.

Men du er nødt til at handle - og du er nødt til at tage udgangspunkt i dig selv.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hjælpp:
Hej.
Ja der er kommet mange svar og ja jeg har taget kontakt til en af de rådgivere som har tilbudt hjælp.
Nu ved jeg jo ikke hvem du har talt med men det er ikke mig. I dit tidligere indlæg hvor jeg stillede dig nogle spørgsmål, så jeg at du i et af dine svar skrev at I kun havde kr. 20.000,-, efter skat og før der blev foretaget lønindholdelse?
Nu går jeg ud fra at både du og din kone har arbejde og dine børn er over 7 år. Såfremt det er rigtigt og jeres udgifter til husleje, vand og el er mere end kr. 3860,- ( en antagelse), har jeg svært ved at tro at kommunen eller andre off. myndigheder foretager løninholdelse!
Gør de det alligevel og der ikke er nogen af dine rådgivere der har gjort indsigelser mod dette er du gået til de forkerte, så du er stadigvæk velkommen til at kontakte mig.
Er ovenstående rigtig bør du have et rådighedsbeløb efter husleje m.m. på kr. 16140,- pr. mdr.
Mvh
Bertil V. Thomsen
Tilmeldt 12. Feb 11
Skrevet kl. 12:30

Tak for dit svar Majbritt.

Jeg ved ikke hvorfor jeg lagde tråden ind når en rotte er trænkt op i en krog kæmper den vel med alt hvad en har.

Det er lidt svært at stille konkrete spørgsmål når jeg ikke kan se nogen udvej.

de svar jeg har fået er at jeg skal stoppe med afdrag , men jeg har ikke afdraget noget i lang tid.

jeg forventer vel i virkeligheden ikke noget herinde, men man har jo lov at håbe på at det pludselig kom et rigtig guldkorn.

Det kunne jo være der var en mulighed jeg ikke har prøvet endnu, men de forslag som er kommet har jeg prøvet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)