Kan du hjælpe. Hej. Mit navn er jakob petersen jeg er 38 år og er gift og har 2 børn, jeg skriver til jer som sidste udvej og håber i kan hjælpe mig. Jeg har nu i godt 10 år været i en så stor gældssituation at jeg ikke på nogen måde har kunne komme ud af den. Det startede med et huskøb for 12år siden som gik galt og vi lånte penge alle stederfor at klare os, hvilket ikke lykkedes, idag skylder vi ca. 500.00 og vores gæld vokser hverdag da vi låner og låner alle steder for at klare til dagen og vejen, der er lønindhold og div. Jeg er kommet til et punkt i mit liv hvor jeg ikke længere kan klare dette store pres i hverdagen og beder nu om jeres hjælp. Min tanker har længe været på vej hend et sted som ikke er ret godt for at, få penge så det er til at holde ud at leve. Jeg er i en situation hvor jeg aldrig kommer af med min gæld, aldrig får et hus, aldrig prøver at få en bil, aldrig kommer ud at rejse med mine børe, livet for mig og min familie er en evig kamp op af bakke og vi kan snart ikke klare det længere. Jeg kan ikke gå 2 skridt uden jeg møder en jeg skylder penge og det er ikke til at holde ud, vi får næsten hver måned besøg af retten, og kan ikke have gæster i skræk for at retten kommer, hverdag går vi og ryster og det begynder at knibe for mig at passe mit job. Jeg har brug for hjælp nu håber i kan hjælpe med noget. Jeg er klar over at jeg selv har bragt mig i denne situation, men her får man ikke en ny chanse og det har jeg i den grad brug for nu. Jeg skal have konfirmation til maj og har 0 kr hvad skal jeg sige til min datter når ikke hun får en fest og gave som alle andre.
venlig hilsen jakob petersen
vi har begge fast arbejde og står naturligvis i RKI |
Hej Jakob,
Det lyder som en meget traels situation at staa i. Har du proevet at tale med banken om at faa samlet alle dine gaeldsposter hos dem? Det kan give mere ro paa din situation at faa alle dine udestaaenderne samlet et sted og saa afdrage fast paa dem. Vidst er 500k. mange penge, men ikke flere end det burde vaere til at arbejde sig ud af.
Hvordan er din boligsituation idag? Bor I hus der er gaeldsat op over skorstenen eller er du kommet af med det?
Hvordan ser det daglige forbrug ud, hvad bruger I jeres loen til?
Mvh.
Kasper