Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort terminal

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej....alle aminor

 

Nu er tiden lige ved at være, til åbningen af butikken.

 

Men nu er der jo lige det med dankort-terminal(som også skal kunne tage udlandske). Før i tiden har jeg brugt min flu-smækker på messer, men betalings garantien er jo udløbet den 1.1.07 og den er helt ude den 1.1.08.

Nu har jeg selv kigget en del, og ringet lidt rundt. Er blevet lidt klogere, men ikke meget.

 

PBS, udlejer terminaler, men jeg synes det er døde penge. Men en terminal koster idag over 3000 kr., men jeg skal jo også kunne bruge dem på mine messer....Og hvilken løsning skal man så finde???

 

Er der nogen der kan hjælpe her?... er lidt lost.

 

VH. Leeng

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leeng.
I min boghandel har jeg længe haft en Point Tranz 420 terminal som kan tage dankort og alle internationale kort. Den er underskriftbaseret og kører via en fastnet-telefonlinie. For at kunne tage det grønlandske Akiliut-kort, som kun fungerer med PIN-kode, har jeg desuden en Point Smash terminal, som kører via ADSL.
Begge disse terminaler er vist ved at være noget gammeldags, men de er ikke ved at udgå.
Hvis du skal bruge din terminal på messer, skal du måske overveje at få en der kører via GSM mobilforbindelse. Den er dog noget dyrere, vist ca. 5000 kroner, og prisen for hvert opkald er også lidt dyrere.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 23-02-2007 06:12:19 Forfatter: Gerda Vilholm Hej Leeng.
I min boghandel har jeg længe haft en Point Tranz 420 terminal som kan tage dankort og alle internationale kort. Den er underskriftbaseret og kører via en fastnet-telefonlinie.




 



....undskyld Leeng at jeg hopper ind i din tråd.



 



Men Hej Gerda,



Jeg skal også til at åbne butik, men vil gerne vide om en almindelig fastnet forbindelse (altså analog og ikke internetbaseret) er i orden? Jeg har nemlig een linje til TDC og den skal trække min tyverialarm, og må derfor ikke have ADSL eller anden internetforbindelse koblet til.



Jeg synes bare at alle dankortterminalforhandlerne kun taler imod en almindelig analog forbindelse. Men det er måske et salgstrick ..?



Jeg regner med et gennemsnit på 5-8 transaktioner om dagen.



Mange hilsner



 



 



 



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
www.point.dk kan I læse om forskellige terminaler.

Start evt. med at læse under "Godt i gang" der står nogle nyttige informationer.

Med venlig hilsen Brian

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Se også CTcoin de laver mange forskellige modeller!

 

 

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla
Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen med en terminal for en fastnetforbindelse.
Kun vil opkaldet måske være en smule dyrere end på en ADSL-linie.
jeg ved ikke hvad opkaldstaksten er hos TDC. Hos Grønlands Televæsen er den 40 øre. Det vil sige at hver gang der kører et dankort igennem, koster det 40 øre til telefonselskabet. På ADSL er det mindre end een øre.
Når du kun har nogle få transaktioner om dagen vil dette ikke blive nogen stor udgift for dig.
Venlig hilsen

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
CTcoin har netop lanceret en mobilterminal, som du kan bruge både i forretningen og tage med dig på messer. Hele løsningen koster dog godt 10.000, -. Det smarte er, at man for ca. 1400 pr. år får et SIM-kort med en dataopkobling, så det koster altså 1400 pr. år at bruge den, uanset hvor mange transaktioner, der er.

Jeg kan se på www.ldb.dk, at de også har en mobilterminal, og det er absolut værd at undersøge den, og om den fungerer på samme måde (det har jeg ikke gjort), men jeg kan varmt anbefale firmaet. De leverer en kanonservice, og de er, så vidt jeg kan se, de billigste på markedet med serviceaftaler også, og det er jo ikke uvæsentligt.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gerda



Vil bare takke for dit svar. Det var til stor hjælp.



 



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lisbeth.
Jeg har besøgt din hjemmeside.
Det er da en super fiskebil I har og en rigtig god ide med den rullende butik

Venlig hilsen

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gerda

Lige en stor tak for de pæne ord.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)