Jimi, du kan ikke se bort fra det faktum at Google places er en Amerikansk virksomhed og derfor som udgangspunkt er underlagt Amerikansk lovgivning. Du kan heller ikke komme udenom, at der er flere store virksomheder i USA der har forsøgt at stoppe den slags websites - det er ikke lykkedes for en eneste af dem. Man MÅ gerne lave den slags sites i USA. Det kan selv Dansk Industri ikke lave om på. Og Google Places er iøvrigt LANGT fra det værste af den slags sites. Prøv f.eks. at tjekke PissedConsumer-dot-com (gider ikke linke til dem). De lever af at lave dedikerede hadesites og tilbyder så en "Reputation Management" ordning - eller det som vi andre kalder rendyrket afpresselse. Og de er heller ikke blevet dømt ulovlige i USA! Det mest latterlige ved TrustPilot er, at de påstår de anmelder virksomheder - men faktum er, at der er masser af anmeldte websites, som overhovedet ikke er virksomheder - herunder min personlige blog på demib.dk. Så når anmeldere påstår de har handlet med deMib.dk er det jo løgn - for der findes intet firma i det navn. Og TrustPilot ved det godt, men de gør intet ved det. |
Hej Mikkel,
Jeg mente heller ikke at DI skulle lave nogle søgsmål mod amerikanske firmaer, bare de danske.
Jeg forstår nu stadig ikke hvorfor internettet er blevet en slags frirum for sager der tidligere ville have medført dom, men som nu ikke gør.
Hvis du sætter 10.000 tusinde plakater op i New York City der sviner McDonalds til på et falsk grundlag, så tro mig, så falder hammeren... på internettet.. its a free game.. indtil videre