Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger gode programmøre/kodere.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niclas

Jeg må desværre tilslutte mig de delte meninger. Du bliver enten nød til at genoverveje hvor stor en andel en programmør skal have, eller betale dig fra at få udviklet din hjemmeside.

Problemet ved dit forslag, er primært at det i givet fald er programmøren der løber hele risikoen og har en stor del af arbejdsbyrden på sine skuldre for kun 5 %!

Hvad hvis projektet ikke går som planlagt og det bliver en fiasko, så er det KUN programmøren der har spildt sin tid, for markedsføring, regnskaber og lignende er alt sammen noget der først kommer efter hjemmesiden lavet.

Jeg vil derfor anbefale, at du tager den konstruktive feedback til dig og hvis der ikke er tale om noget super avanceret system eller hvis du ikke har råd til at få lavet en hjemmeside, er du altid velkommen til at lave din egen hjemmeside gratis hos os.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:12

Jeg har ikke helt den samme holdning som de andre. I skal ikke diske op med kontanter.

Problemet er at I er meget anonyme, så derfor er det en umulig opgave for en eventuel udvikler, at vurdere potentialet i projektet. Såfremt at det er et projekt med kæmpe potentiale, og i har rigtig godt styr på resten, så synes jeg det er fair nok.

Men tvivlen kommer også mig tilgode, når I dog stadig vil give procenter væk. Hvis I virkelig tror på det, og det kan blive kæmpe, så er det ofte en bedre løsning at betale sig fra programmeringen :-)

Det er også en god idé hvis I skriver om det er over et år at programmøren skal bruge 100 timer, eller 100 timer på de næste to uger.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 21:14

Jeg tror også der skal penge på bordet!

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 21:28

Det er svært og beslutte da du ikke fortæller bare lidt om emnet eller sidens omfang, om der kommer omsætning hurtigt eller om der evt. først kommer omsætning om 2 år ?

men hvis den er så god jeres ide, kan i jo skaffe investorer til projektet og på den måde enten betale hele hyren for programmøren/erne eller give dem ejerandel på nogle %'er og eks. 5.000 kr. om måneden.

Go for it ! ;)

Vh

Peter Rohde Rasmussen

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:12

Jeg kan godt se hvad i allesammen mener. Der er bare de problemer at bankerne ikke er super nemme at få penge ud af derfor prøver vi at se om vi kan gøre det på denne måde det kunne være der var en koder. Som syntes det kunne lyde spændene. Som sagt har jeg valgt ikke at skrive så meget om det da jeg godt vil have at hvis der er en person som er interesseret i dette skriver på mailen så jeg kan sætte personen lidt mere ind i tingene.

Jeg ville helt klart også helst bare betale mig fra at få lavet hjemmesiden.

Men det er super fedt med alt den feedback folk giver.

Dog syntes jeg der er mange som mener at programmøren/koderen kommer til at lave næsten alt arbejde. Jeg vil så lige sige at der er rigtig mange ting som der skal ordnes udover at kode hjemmesiden. Lige så meget som programmøren/koderen ligger tid i at kode hjemmesiden bruger vi lige så meget tid på at oprette firma planlægge lave design osv osv.

Så vi alle løber en risiko.

Mvh. Niclas

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:40

niclaskk:
Dog syntes jeg der er mange som mener at programmøren/koderen kommer til at lave næsten alt arbejde.

Det er heller ikke korrekt, men der mangler info om hvor lang tid han skal bruge og evt. hvor mange timer om dagen.

Med sådan noget med % så bør I acceptere at han arbejder halvtid på det og forsøger at tjene penge på den anden halve tid. Der er ingen der kan betale husleje med %'er.

Men du skal også vende den om. Hvis du vil give programmøren 5% og du finder ud af hvor lang tid det tager at kode, så kan du regne ud hvad dit firma skal være værd når programmøren er færdig. 

Eks:

Hvis programmøren vil have 100 kr i timen og det tager 30 dage for ham at lave på fuld tid (8 timer) så vil programmøren skulle have: 100 * 30 * 8 = 24.000 for hans arbejde. Men fordi du giver ham 5% af firmaet så skal firmaet når programmøren er færdig have en værdi på: 24.000 * 20 (100/5) = kr 480.000.

Jeg blev selv spurgt om jeg vil bruge 6 måneder uden betaling på et projekt mod at få 5%. Kunden blev lidt forbløffet da jeg spurgt ham om firmaet da vil have en værdi på 5 mill.

Du skal tænke på at mens dit projekt bliver kodet, så kan der ske ændringer så projektet lige pludselig ikke har nogen relevans og du derefter vælger at lukke det. Så sidder programmøren med håret i postkassen med noget kode som han ikke kan bruge. Du behøver ikke at sige "jamen det sker ikke" for det har jeg set flere gange :)

Men accepter at programmøren ikke kan bruge fuld tid på projektet så vil jeg tro at I vil kunne finde nogle som vil være interesseret.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 12:58

Alt er selvfølgelig relativt - 5% af Facebooks værdi ville ikke være dårligt.

Men! Jeg tilslutter mig de fleste her - 5% er slet ikke nok uanset hvor god ideen er.

Det arbejde I skal ligge i markedsføring osv. tilsvare i hvertfald også arbejdet en programmør skal lave. 

Du skriver hellere intet om jeres kompetencer. Har i nogle forudsætninger for at starte en virksomhed? Har i en uddannelse i marketing, revision, salg eller hvordan bidrager i til virksomheden med kompetencer, som gør at vedkommende der kommer med sine programmeringskomptencer set i lyset af jeres kompetencer, kun har en andel på 5%? 

Det lyder lidt som om, I ønsker at "tørre" arbejdet af på en uden selv at miste en stor andel. Hvis projektet er seriøst nok og det har potentiale, er det slet ikke noget problem at låne penge i bankerne.

Vil sige at min. 33% af virksomheden skal tilhøre programmøren, såfremt i er to.

- ellers må I betale jer fra det hvis i ikke ønsker at dele virksomheden. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 12:59

Jeg tror også de fleste er interesseret i jer. Hvem er i? Hvad har i af tidligere arbejde, uddannelse m.m. Hvordan kan en programmør stole på, at i stabler det her projekt op til perfektion? Det lyder til at være noget stort i har i ærmet - har i erfaring med det? Osv. 

Jeg er selv igang med et projekt, og jeg knokler for at kunne tjene penge til at betale en programmør. Det jeg ikke kan lave selv, er jeg jo nødt til at betale mig fra, og jeg nægter at tage banklån som studerende.

Men god vind herfra selvfølgelig, lad mig vide når jeres side er oppe :)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)