Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens bedste ide til online handel!!!

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:

Jeg har selv tidligere brændt fingrene ved en forretningsaftale med useriøse og uærlige mennesker. I hvert fald indirekte ved at låne min kæreste penge, hvorefter han så blev bedraget og mine penge var væk. Det er der, desværre, sikkert en del af os herinde der har prøvet gennem tiden på den ene eller den anden måde.

Jeg synes dog at det er synd at folk aldrig kan komme med et oplæg eller forslag, uden med det samme at skulle stå skoleret og lægge ører til alskens anklager (taler ikke kun om dette indlæg specifikt, men ganske generelt over hele linien). Lige så vel som mange ønsker at beskytte deres gode idéer, kan trådstarter jo reelt også have sine egne gode grunde, for ikke i første omgang at afsløre alt for meget. Det er ærgerligt at fremgangsmåden ofte skal være "angreb er det bedste forsvar", i stedet for reelt og sagligt at spørge ind til det man gerne vil vide.

Det er såmænd også fint nok at gøre andre opmærksom på at der er nogle ting man skal tage højde for og evt. være på vagt overfor, da der absolut findes nogen der er naive eller måske ikke tænker så langt i første omgang. Men man kan sagtens gøre det på en ordentlig facon, og så i øvrigt også lade folk tage en smule ansvar selv. Hvis de ikke tænker så langt som selv at sørge for at få de rette oplysninger om en eventuel samarbejdspartner, sikre deres rettigheder, samt få stablet en ordentlig aftale på benene, så skal de nok slet ikke drive forretning i første omgang.

Nu er jeg desværre bare ved at starte min webshop op med salg af et helt almindeligt produkt, men ellers havde jeg såmænd gerne tage kontakt og hørt lidt mere om hvad trådstarter forventer og kan tilbyde - og derefter selv fattet beslutning om hvorvidt det var seriøst nok for mig.

Held og lykke til jer alle med eventuelle samarbejder. Og husk nu at det er mere end fornuftigt at være realistisk og på vagt, men at det bliver et træls liv i en kedelig verden, hvis man altid konsekvent skal starte ud med at tro det værste om alle andre.

~ Amaris

fem stjerner til dig Amaris for dit indläg. Når det så er sagt er det uforståeligt at trådstarter bliver mögfornärmet så snart der stilles närgående spörgsmål.

Man skulle tro at trådstarter ville göre alt hvad der stod i sin magt for at forstärke og underbygge egen seriösitet.

Nu er han imidlertid blevet så fornärmet at han slet ikke vil dialogen mere. Hvad skal vi så tro herefter?

Det er vist blevet generelt her på Amino at der "skydes" på pianisten (läs trådstarter) men er det faktisk ikke OK? Man kunne jo anskue det fra det synspunkt at de "mere drevne gamle rotter" vil passe lidt på de nye og mere uerfarne ud fra det synspunkt, at der er lighedstegn mellem åbenhed og ärlighed.

Man må i alt fald väre forberedt på at blive afkrävet visse svar, og så sörge for at svare i en positiv ånd, så dialog er mulig.

Som Sagt, dialog er altså ikke mulig i denne tråd, da trådstarter ikke löngere vil tale med os andre. Nu er han heldigvis fornärmet! Er der så stadig nogen der vil "dele" gode ideer med ham? det er spörgsmålet.

mvh sören

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sören og Hans (som ikke hedder Hans).

Jeg er helt enig med jer i at åbenhed og ærlighed er vejen frem, og at trådstarter kunne have undgået mange af de efterfølgende posts, ved blot at lægge alle kort på bordet fra starten. Og af de to eksempler du fremlægger Hans, så ville jeg da personligt selv foretrække at svare på det sidste.

Jeg mener blot ikke at man kan diktere nogen hvad de skal (eller ikke skal) skrive og fortælle. Som han selv lægger ud med at skrive, så er det et oplæg til dialog. Ingen steder afviser han at uddybe eller svare på spørgsmål senere i dialogen.

Der er jo aldrig nogen der stiller spørgsmålstegn, når nogen eksempelvis søger en investor til en fed idé, men ikke ønsker at fremlægge alle detaljer for idéen/planen på åbent forum, men hellere vil tage den hen ad vejen, efter at have screenet eventuelle investorer lidt. Jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor det skulle være så anderledes her?

Jeg synes personligt at det fremgår ganske tydeligt, at trådstarter ikke forventer at man kommer og serverer alle sine guldæg i første introduktion, og derfor forstår jeg ganske enkelt ikke helt harmen over indlægget, på trods af at jeg medgiver, at trådstarter sikkert havde fået større respons på sit indlæg, hvis han var lidt mindre anonym heri. Men det er vel i sagens natur egentlig hans eget problem til syvende og sidst?

Og dertil mener jeg jo så også bare, at eventuelt interesserede jo kan tage kontakt (uden at røbe vigtige detaljer om deres idé), og se om de derfra synes at de får den mængde information og kommunikation de har brug for. Hvis de ikke mener at det er tilfældet, jamen så står det dem jo heldigvis frit for at afskrive manden som værende useriøs, sige "farvel og tak" og lede videre andetsteds.

Nå, det kan i hvert fald ikke bringe mit pis i kog. Nu vil jeg nyde min søndag aften, og ønske alle jer andre en god afslutning på weekenden også - investorer såvel som idémænd =)

~ Amaris

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)