Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook fbml applikation

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da kun den applikation som hedder "Static FBML" som forsvinder, ikke FBML som saadan.

Andre applikationer som bruger FBML inklusiv dem man selv laver vil da ikke forsvinde.

Eller er jeg ikke i stand til at laese facebook changelists?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 15:46

frands99:

@bærbar.com

Tak for linket til bogen, har dog et par spørgsmål.

I bogen står der, at der pr 1 Marts ikke længere er muligt at oprette fbml sider, er det stadig aktuelt? Syntes bare nogen af de andre ting der bliver beskrevet der ændres 1/3 er de ting der er sket ved den seneste opdatering.

Desuden tager jeg så fejl når jeg forstår det sådan at det tidligere har været muligt at bruge almindelig html kodning på de fbml sider og dette er blevet ændret så det ikke længere er en mulighed?

Mvh Klaus

Hej Klaus

Det er korrekt at man fra 1/3 ikke længere kan OPRETTE Fbml, men du kan stadig RETTE i den du allerede har så jeg vil anbefale du får oprettet Fbml faner nu.

Jeg ved ikke om det bliver sværere efter 1/3 men noget tyder på det.
Du kan bruge en del Html på Fbml men ikke alt.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:27

Så det vil sige at man ikke længere kan oprette sider på facebook hvor man selv kan designe dem i form af fbml/html? og vi er gået tilbage til de kedelige standard sider hvor der kun er de sædvanlige ting som en væg og billedgalleri og det eneste man somsådan selv har indflydelse på af grafisk layout er profilbilledet?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:37
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:59

ditbrugtmarked:

Man kan stadig lave sider i static FBML.

... men kun hvis applikationen er tilføjet til facebooksiden, og der er pr. 11. marts blevet lukket for muligheden for at tilføje Static FBML til facebooksider.

Kan du bekræfte det Kurt, at du har puttet FBML på for længe siden - og så først i nyere tid gået ind og designt?

Det er nemlig sådan, at man kan lave om alt det man vil, hvis man altså har sit FBML knyttet til siden.

Martin Falther:

Så det vil sige at man ikke længere kan oprette sider på facebook hvor man selv kan designe dem i form af fbml/html? og vi er gået tilbage til de kedelige standard sider hvor der kun er de sædvanlige ting som en væg og billedgalleri og det eneste man somsådan selv har indflydelse på af grafisk layout er profilbilledet?

Man kan selvfølgelig godt designe facebooksider, man er blot gået over til en mere avanceret teknik, som i langt de fleste tilfælde gør dem både mere funktionelle og samtidig flottere.

Teknikken kaldes iFrame, og kompetencerne til at lave det, er i nærheden af det som det kræver for at lave en hjemmeside.

Der findes dog klik-let-løsninger på markedet, hvor man skal leve med lidt reklame på siden fra dem som leverer løsningen.

Så sent som i dag, hjalp jeg en kvinde til at klikke sig til en velkomstside.
Se i kommentarerne under dette indlæg på Facebook.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 15:22

Thomas Bigum:

... men kun hvis applikationen er tilføjet til facebooksiden, og der er pr. 11. marts blevet lukket for muligheden for at tilføje Static FBML til facebooksider.

Kan du bekræfte det Kurt, at du har puttet FBML på for længe siden - og så først i nyere tid gået ind og designt?

Nej, sitet er helt nyt.

Mvh.

Kurt, ShopNyt

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:28

Men saa er vi stadig tilbage ved spoergsmaalet:

Er det muligheden for at lave fbml fra sin egen application der er fjernet, eller er der bare facebook som har fjernet deres egen "static fbml" application.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:52

Jeg kan ikke forklare Kurts tilfælde. Men opskriften til at lave en velkomst med fbml, er at gå til denne Static FBML applikation
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=4949752878&b

.. og trykke "føj til min side".

Pr. 11. marts fjernede facebook linket hvor man kan trykke "føj til min side",
som ellers sidder nederst venstre på alle applikationer

.. det ses her på en anden velkendt applikation:
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=2305272732&b

-----------

Mit svar er nej, du kan ikke oprette en facebookside og føje static fbml til, og på den måde lave en velkomst. Man skal derimod skabe sin egen applikation, og programmere en velkomst med iFrame.

... eller benytte klik-let-løsningerne der er på markedet.

Læs mere om overgangen fra FBML til iFrame f.eks. her, eller på resten af internettet.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)