Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af selskabstype!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gennemlæst de tråde jeg kunne finde om forskellige selskabformer her på sitet og jeg tror jeg er kommet frem til at det vil give mening for mig at oprette et holding Aps samt et drift Aps sammen med de personer som jeg skal drive virksomhed med. Jeg regner med at de også alle opretter et holding selskab.

Jeg har nogle spørtgsmål i den forbindelse.

1. Jeg har en del unoterede aktier som jeg vil om hvorvidt det giver mening at inkliudere í holding selskabet og om dette giver mening? Derudover vil jeg høre om de kan gøre det ud for startkapital.

2. Jeg overvejer senere at sælge konsulent ydelser, er der nogen regler for om den indtjeningift. om den kan igå i holding selskabet eller måske endda i driftsselskabet.

3. Kan et eller flere holding selskaber eje andre holding selskaber

4. Hvad er de årlige udgifter til et holding selskab ift. revision mm,

Fra København K
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Vi har sendt en Privat Besked til dig.

Du er meget velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen

Sonny Kovacs

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:14

Hej,

1. Ja det kan du godt - det kræver en erklæring fra en revisor.

2. Det kan du sagtens have i holding, dog vil det give mere mening, at smide det ned i et driftselskab.

3. Ja det kan de sagtens.

4. Kommer an på, hvor mange aktiviter du har i det og det kun er kapitalandele, der er i holding og om du har revision på dit/dine driftselskaber. Er det et alm holding, hvor der kun er kapitalandele ligger prisen vel omkring 4-6.000 + moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

Hej.

3. Øh...der ligger nogle særregler for mellemholdingsselskaber..så så enkelt er det ikke.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:22

Hej,

Mange tak for svar. Jeg har brug for at få uddybet lidt.

1. Er der så skattemæssige fordele ift at have aktierne i et holdingselskab vs. at have dem som privat person med 28% på de ca. 43000 kroner i fortjeneste og udbytte (x2 med hustruen)? er reglerne ens på det område taler del ikke for at flytte dem til et Holding.

Hvorfor giver det mere mening at smide konsulent indtjening ind i et driftselskab?

Hvilke regler er der omkring mellemholding selskaber og er det noget som er normalt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)