Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en hjemmeside koste?

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke sammenligne en virksomhed med 1 ansat og en større virksomhed med f.eks. 10 ansatte. Lad os se på nogle af forskellene.

1 ansat:
* Ingen husleje. Kan sidde hjemme i privaten.

* Kan bruge sin egen privat PC og internetlinie.

* Kræver kun softwarelicenser til 1 person.

* Der er 1 ansat der skal tjene pengene til 1 ansat

10 ansatte:
* Der skal betales husleje til et kontor til 10 ansatte.

* Der skal betales for internet, telefoni, strøm, m.m.

* Mindst 10 PC''ere med software (Office, udviklingsmiljøer osv.), men sandsynligvis flere da de ansatte nok skal have fælles mailserver, filserver osv.

* IT-folk arbejder ikke ligefrem til 200 kr./time. De vil have mere end bare løn, f.eks. feriepenge og pensionsordninger og staten vil have ATP, AES, AER og barselspenge for næsten alle ansatte.

* Der er et større bogholderi der skal vedligeholdes og der skal administreres løn.

* Hvis virksomheden er i vækst så har de måske også et banklån der skal betales renter til.

* Det er ikke alle 10 ansatte der direkte kan tjene pengene til de 10 ansatte. Der er sandsynligvis en direktør der nok har mange andre ting at lave end at udvikle hjemmesider. Så er der nok en sælger der skal finde kunderne. Så er der måske en udviklingschef/projektleder der skal holde styr på projekterne. Der er nok også en person der skal stå for at vedligeholde virksomhedens IT. Det skal han måske bruge 1/2 af sin tid på. Så er vi altså nede på 6 1/2 ansatte der skal tjene pengene til alle 10 ansatte.

Så det korte af det lange er at det ikke nødvendigvis er et dårligere resultat hvis prisen er lavere. Det kan være to forskellige typer af organisationer. Hvis du køber en ostehøvl, så kan se hvad du får før du køber det. Hvis du køber IT, så aner du ikke hvad du får før at det er udviklet. Start derfor med et mindre projekt første gang du handler IT ved en ny leverandør.

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:17
Men nu skal du hoere hvorfor jeg synes 11.000 kr er for meget. Jeg kontaktede 6 firmaer, fordi jeg gerne vil have lavet min egen hjemmeside om. Alle firmaer tilboed mig, at komme med et forslag, altsaa en proeve-webside, jeg tog imod tilbudet fra den dyreste 11.000 kr og den billigste 2.200 kr, netop for at se, om kvaliteten ved  det dyre firma kunne levere noget der var saa meget bedre. Alt havde jeg forberedt, ogsaa oversaettelse, saa de fik akkurat det samme at arbejde med.

Allerede 2 dage efter fik jeg en proeve fra det dyre 11.000 kr- firma og dagen efter kom der en proeve fra det billige 2.200 kr- firma. Begge proevehjemmesider levede fuldt op til, hvad jeg forventede, den ene side var ikke bedre end den anden, saa skulle man da vaere godt dum, hvis man ville vaelge den dyre webside til 11.000 kr.

Saa jeg vil indgaa en aftale, (med hvilket firma, kan du naesten regne ud) saa jeg kan faa en ny hjemmeside.

PS. Min hjemmeside skal saa vaere model 1.som beskrevet i startindlaegget.

Prisen kan som flere har været inde på, skyldes flere forskellige ting. Det kan jo være, at det du kalder det dyre firma, rent faktisk godt kan levere en hjemmeside til en lavere pris. Jeg kan bedst  vise dig hvad jeg mener, med et eksempel fra min egen virksomhed.

Jeg kan f.eks. godt sælge en hjemmeside til en meget lav pris - 3100,-. Men den version jeg anbefaler mine kunder koster 20400,-. Denne version giver nemlig mine kunder meget bedre chance for at få brød på bordet, i kraft af at den let og hurtigt suser op i søgemaskinerne. Den giver på denne måde mine kunder flere kunder og mere salg.

Jeg har således leveret en hjemmeside til en af dine konkolleger og han ligger bla. nr. 1 på "mødebooking".

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:43
Hej

Jamen det payless kan tilbyde mig er mere end rigeligt, og den proevehjemmeside de andre kom med, var ikke et hak bedre. Jeg bestiller en simpel hjemmeside uden de store dikkedarer, og saa forventer jeg et eller andet sted prisen staar i forhold til, hvad jeg bestiller, saerligt naar meget af arbejdet er gjort.

Men maa saa nok indroemme, jeg ikke havde regnet med en saa billig pris, jeg havde saa regnet med mere, 6-7000 kr, men der er stadig ogsaa et styk vej op til de 11.000 kr.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 18:58
Hej Mattias

Jeg kan heller ikke forstaa, flere firmaer ikke kan se potentialet her.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 19:26
Dato: 18-02-2007 13:50:25 Forfatter: Casper Hornstrup

Du kan ikke sammenligne en virksomhed med 1 ansat og en større virksomhed med f.eks. 10 ansatte. Lad os se på nogle af forskellene.

1 ansat:
* Ingen husleje. Kan sidde hjemme i privaten.

* Kan bruge sin egen privat PC og internetlinie.

* Kræver kun softwarelicenser til 1 person.

* Der er 1 ansat der skal tjene pengene til 1 ansat

10 ansatte:
* Der skal betales husleje til et kontor til 10 ansatte.

* Der skal betales for internet, telefoni, strøm, m.m.

* Mindst 10 PC''ere med software (Office, udviklingsmiljøer osv.), men sandsynligvis flere da de ansatte nok skal have fælles mailserver, filserver osv.

* IT-folk arbejder ikke ligefrem til 200 kr./time. De vil have mere end bare løn, f.eks. feriepenge og pensionsordninger og staten vil have ATP, AES, AER og barselspenge for næsten alle ansatte.

* Der er et større bogholderi der skal vedligeholdes og der skal administreres løn.

* Hvis virksomheden er i vækst så har de måske også et banklån der skal betales renter til.

* Det er ikke alle 10 ansatte der direkte kan tjene pengene til de 10 ansatte. Der er sandsynligvis en direktør der nok har mange andre ting at lave end at udvikle hjemmesider. Så er der nok en sælger der skal finde kunderne. Så er der måske en udviklingschef/projektleder der skal holde styr på projekterne. Der er nok også en person der skal stå for at vedligeholde virksomhedens IT. Det skal han måske bruge 1/2 af sin tid på. Så er vi altså nede på 6 1/2 ansatte der skal tjene pengene til alle 10 ansatte.

Så det korte af det lange er at det ikke nødvendigvis er et dårligere resultat hvis prisen er lavere. Det kan være to forskellige typer af organisationer. Hvis du køber en ostehøvl, så kan se hvad du får før du køber det. Hvis du køber IT, så aner du ikke hvad du får før at det er udviklet. Start derfor med et mindre projekt første gang du handler IT ved en ny leverandør.

Hej

Joh, jeg er delvis enig, men du glemmer saa een vigtig faktor, og det er, at enkeltmandsfirmaet kun har een person til at tjene pengene hjem, og du kan heller ikke paa forhaand vide, hvad et lille firma har gjort af investeringer. Ikke alle smaa firmaer, har deres arbejdsadr. hjemme.

Vi taler slet ikke om hvad man maa tage i kr for et job, det er jo ikke kriminelt at tage sig godt betalt, jeg taler om, at naar jeg bestiller et job hos et firma, saa forventer jeg at prisen svarer nogenlunde til det produkt jeg bestiller, og endelig, saa er det ikke mit ansvar som kunde, at et firma har flere udgifter end maaske et andet firma. Jeg koeber mit produkt hvor jeg vurderer jeg faar det jeg betaler for.

Kvalitet er selvfoelgelig ogsaa afgoerende, men naar jeg kan se, at der ikke var forskel paa det jeg fik tilbudt, saa koeber jeg hos den billige. Maaske kan jeg ikke faa lavet en meget avanceret hjemmeside der, aner det ikke, men det er jeg fuldstaendig ligeglad med, naar ikke jeg har bestilt et saadant produkt.

Det jeg vil frem til er, at det maaske kan betale sig , at saette priser lidt mere efter det produkt der skal laves, vaere lidt mere konkurrencedygtige, saa kommer der maaske ogsaa flere kunder i butikken.

Jeg selv er i telemarketingsbranchen og det nytter altsaa ikke noget, hvis jeg tager en pris pr moede der er saa hoej, at firmaet bedre kunne ansaette en fuldtidssaelger. Jeg kender telemarketingsfirmaer der har meget lav pris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Dato: 18-02-2007 19:26:18 Forfatter: elda
Det jeg vil frem til er, at det maaske kan betale sig , at saette priser lidt mere efter det produkt der skal laves, vaere lidt mere konkurrencedygtige, saa kommer der maaske ogsaa flere kunder i butikken.

Det kommer an på firmaets situation. Hvis de kun har lidt fri kapacitet, så giver det mening at skrue prisen op. Hvis de sælger det til 11.000 istedet for til 2.200 så skal de kun sælge 5 gange så lidt websites for at få samme omsætning. Hvis der ikke er nok der vil købe det til 11.000 og de har fri kapacitet, så bliver de nok ikke ved med at sælge det til den høje pris.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 21:21
Hej Casper.

Jo, man kan gisne om mange forskellige situationer for de enkelte firmaer, men der er efterhaanden saa mange webdesignbureauer at det er en jungle for kunderne at finde rundt i, akkurat ligesom telemarketingsbranchen.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 22:02
Hej Allan

Bare lige for at komme med en andet webbureau, der tilbyder meget rimelige priser paa hjemmeside. Det koster saa mere end hvad jeg er blevet tilbudt, men her er saa ogsaa mere i prisen, domaene, besoegstaeller, 5-emailadresser, soegemaskineoptimering, og her skal siden laves fra bunden. Saa alt i alt tror jeg naesten vi kommer paa samme pris.

http://www.pagedesign.dk/frameset.html

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:57
Dato: 18-02-2007 22:02:12 Forfatter: elda
Hej Allan

Bare lige for at komme med en andet webbureau, der tilbyder meget rimelige priser paa hjemmeside. Det koster saa mere end hvad jeg er blevet tilbudt, men her er saa ogsaa mere i prisen, domaene, besoegstaeller, 5-emailadresser, soegemaskineoptimering, og her skal siden laves fra bunden. Saa alt i alt tror jeg naesten vi kommer paa samme pris.

http://www.pagedesign.dk/frameset.html

Well og nu skal jeg være rigtigt diplomatisk, så er jeg ikke imponeret over deres håndarbejde. Deres egen side og størstedelen af referencesiderne er lavet i Frontpage og indeholder frames, som ikke lige er det bedste for blandt andet søgemaskineoptimering. Igen vil jeg sige at så kan jeg godt forstå at de er billige.

Som en sidenote skal jeg da lige nævne at domæne, besøgstæller og e-mailadresser ikke bør ændre prisen i synderlig grad og kan slet ikke sammenlignes med tiden der bruges på design og programmering.

Det lyder som om jeg står i mit elfenbenstårn og kigger ned på de billige bureauer. Det er ikke meningen. De to du har nævnt er bare ikke imponerende og derfor er jeg heller ikke overrasket over deres billige timepris. I min verden er det vigtigt at levere et godt stykke arbejde og kan du få det for 220 kroner i timen og endnu vigtigere at du er tilfreds, så gå efter det.

En ting, som heller ikke er nævnt i snakken om billig kontra dyrere timepris er tilgængelighed. Jeg har kendskab til en del kunder, som mente at vi var for dyre. De ville hellere arbejde med et billigt en-mandsfirma, hvilket er fint med mig. De kom tilbage til os efter at de opdagede at der ikke skete noget når der pludselig opstod sygdom, ferie eller - og det var næsten det hyppigste - for mange og mere spændende projekter hos deres leverandør.

Under alle omstændigheder er det korrekt at der er rigtigt mange webbureauer i Danmark og i verden og du kan være sikker på at finde noget til din pengepung uanset størrelse på denne. Det behøver ikke være en skidt ting, men det forplumrer overblikket når prissammenligningen går mellem et større bureau og folkeskole-Brian i sin garage (igen en fordom).
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 23:27
Hej Allan

Ja, men jeg tror man skal passe paa med at nedvurdere de smaa firmaer, og selvfoelgelig er der forskel paa kvalitet................men igen, det jeg vil frem til er, at det tilbud jeg fx har faaet mht pris, svarer til det produkt jeg har bestilt..Jeg ville som ogsaa have betalt 6000 kr, men ikke 11.000 kr for en hjemmeside som rent faktisk kun er et lille omdesign af allerede eksisterende webside, saa kunne jeg bedre vaelge at faa lavet en hel ny side, meget mere avanceret, og saa endda betale lidt mere end de 11.000 kr.

Jeg har skam ikke noget imod at betale for en dyr webside med alle mulige animationer, betalingssystemer osv, hvis jeg har brug for det............men det har jeg ikke. Min hjemmeside skal vaere enkel, og eneste formaal skal vaere, at oplyse omkring mit firma og saa det mest vigtige, uden stavefejl. Jeg ser utrolig mange websider, hvor stavefejl gror som ukrudt, ogsaa paa de dyre sider. Desuden kan mange af de rigtig smarte sider med flash virke umaadelig irriterende. Jeg har den holdning til en webside, at den skal give mig den oplysning jeg soeger efter hurtigst muligt, uden jeg skal sidde og blive irriteret paa diverse smarte flash og andet grafik........jeg leder ikke efter smart grafik og animationer, musik og hvad ved jeg, jeg leder efter oplysning, og jeg kender mange der har den samme holdning som mig.

Saa har jeg forresten oplyst om en hjemmeside, som bare har kostet kassen, og som er lavet i et modulsystem, hvor soegemaskineoptimering er meget svaert. Saa pris og kvalitet haenger ikke altid sammen.

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)