Jeg mener slet ikke at webbureauer skal arbejde billigere end alle andre, og saa kommer det altsaa ogsaa an paa hvad man kraever af en hjemmeside. Derfor synes jeg, at en ganske simpel hjemmeside, med 3-4 billeder, tekst der er forfattet, oversaettelse til andre sprog er klaret, logo, skitsen til design er ligeledes lavet, der skal ikke vaere betalingssystem osv osv, saa synes jeg godt nok 11.000 kr er optraekkeri. Da de saa kunne levere en faerdig proeveside paa under 2 dage, saa skal ingen bilde mig ind, de ville sidde og arbejde med det faerdige produkt i 30 timer.
til løsning 1 ville jeg også sige at 11k var i overkanten HVIS det var fuldstændig fast specificeret hvad tiden skulle bruges på.. altså hvad siden skulle kunne og hvordan den skulle se ud. omvendt synes jeg at 2200 lyder meget meget billigt - men omvendt er der jo altid knægten der laver tingene hjemme i kælderen og derfor kan levere det til 100-120 i timen (der har jeg også været), så det kan være svært at udtale sig om.
Vi tager pt. 500,- i timen, men det er så også ligemeget hvad man skal have lavet - html burde nok være billigere end f.eks. .net programmering, men den del af prissætningen har vi ikke arbejdet så meget med endnu :) der sidder jo en mand (og ofte den samme mand).. Vi ville nok lave det på en 10-15 timer, og derfor tage 5000-7500 - så kan man så overveje hvad vi kan tilbyde, som ham til 2200 ikke kan, og det er ikke sikkert at det er noget som helst. Vi HÅBER på, at det vi kan tilbyde er en større grad af professionalisme, således at produktet er godt supportet hvis der er problemer, at der altid er mulighed for at få lavet opdateringer osv osv osv.. men det er meget muligt at fyren til 2200 vil tilbyde det også - og ganske som med alle andre ting er det umuligt at gardere sig mod folk der har utroligt lave produktionsomkostninger fordi de springer over hvor gærdet er lavest rent omkostningsmæssigt, og måske også med vilje sætter prisen lavt for at komme "ind" på markedet.
Nå det blev et lidt langt indlæg, men hva.. jeg håber alle får de sider de har brug for - jeg vil nødigt konkurrere på pris med folk fra lande udenfor EU :)
Ja, det er meget for en simpel hjemmeside, naar alt var naesten specificeret. Du skriver saa, at I nok kunne have lavet siden for 5-7500 kr, her er der jo allerede tale om en kaempe prisforskel og en acceptabel pris synes jeg ogsaa, for det burde ikke tage laengere tid end de timer du naevner for at lave saadan en hjemmeside for et prof. firma.
Dem jeg talte med til 2.200 kr er et prof firma, de har eksisteret nu i 7 aar, og de har bare en anden prispolitik, hvor de maaske mere tilpasser prisen efter, hvad det er de skal lave...Med min hjemmeside, er der jo rent faktisk kun tale om, at lave min eksisterende side om. Indsaette 3 billeder mere, indsaette mere tekst og indsaette en engelsk version, der er oversat, samt paafoere et link ekstra, samt lidt i designet. Der skal saa ogsaa indsaettes mere tekst paa den allerede eksisterende hollandske version, men den leverer jeg jo ogsaa.
Dem jeg talte med til 2.200 kr er et prof firma, de har eksisteret nu i 7 aar, og de har bare en anden prispolitik, hvor de maaske mere tilpasser prisen efter, hvad det er de skal lave...
Er det tilladt at spørge efter navnet på det firma samt en internetadresse? Nå. Skidt med det. Jeg spørger alligevel. Hvem gav dig det gode tilbud?
Hehe, nej da. Der findes mange rundt omkring der ligesom payless holder en meget lav timepris. De fleste er bare studerende i et eller andet omfang (meget fordomsfuld nu ).
Men med en timepris på 220-250 kroner, så kan der arbejdes i en 10 timer på din hjemmeside og stadig ramme de magiske 2.200 kroner. Det andet bureau ligger måske på en 950 kroner i timen og forventer lidt flere timer og så rammer du i nærheden af de 11.000 kroner.
Men efter et kig på payless'' hjemmeside, så er det også tydeligt i hvilken klasse de bevæger sig i. Til dit behov er det mere end nok, men du får ikke en meget mere avanceret hjemmeside hos dem, så vidt jeg kan se ud fra deres beskrivelse af kompetencer samt referencer.
Det er der heller ikke noget galt i. De har fundet deres målgruppe og det kan de tjene nok penge på. Respekt for det.
Vil lige starte med at kommentere "debatten" om studerende :+)
Jeg er selv studerende - og jeg udvikler hjemmesider til en forholdsvis lav timepris ved siden af større virksomheder. Det er muligt, at jeg er en lille smule langsommere end disse, men jeg er uden tvivl ikke 10 gange langsommere eller dårligere end disse firmaer, og det undrer mig meget, hvorfor der ikke er flere virksomheder der ser potentialet her. Det dannede i øvrigt også grundlaget for min første virksomhed, men det lykkedes mig aldrig rigtigt, hvorfor jeg nu har ladet min energi gå på områder, hvor jeg ikke behøver at fortælle min alder eller at jeg er studerende - og de virksomheder, jeg efterfølgende snakker med, at som regel meget imponerede.
Jeg er selvlært, men jeg har til gengæld lavet hjemmesider i næsten al min fritid i de seneste 6 år - så jeg har da haft god tid til at lære det!
Til sidst vil jeg lige vende tilbage til debattens egentlige emne, nemlig hvad en webside skal koste.. Det er såmænd meget simpelt, og svaret er givet af en meget klog mand her fra siden..
Dit produkt skal koste lige præcis de udgifter du har på det givne produkt plus de penge du vil tjene på produktet.