Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop messe ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg vil gerne tilslutte mig ideen med en messe for web shops. Jeg synes tanken er rigtig god.

Dels kan web shop ejere få kontakt til kunderne, men det kan også gavne branchen som helhed ved at aflive nogle af alle de myter der er omkring nethandel.

Personligt vil jeg gerne bidrage hvor jeg kan. Jeg har gode kontakter til konferencekæder Comwell, der har 10 hoteller i hele landet. Det kunne måske danne baggrund for de fysiske ramer. Skriv hvis det er interessant.

En i denne tråd nævnte problematikken med fordomme vedr. sikkerhed. Hvis det er en reel trussel, så vil jeg gerne producere en elektronisk brochure som frit kan distribueres til alle web shop ejere, hvor der er generelle oplysninger om e-handel. Det kan være gængse spørgsmål om returret, købelov, bank hæftelser etc. Eneste krav er at andre påtager sig opgaven rent tekstmæssigt.

Mht. virtuel 3D messe. Her kan jeg måske også biddrage. Hvis vi forestiller os at der er et oversigtskort over messeområdet. Jeg kan så lave et interaktivt messekort, hvor folk har mulighed for at se den fysiske messe vha. 360 grader billeder. Når man så drejer rundt og ser en stand med fx. Toms Computere, så kan man klikke på standen og komme til Toms Computere´s hjemmeside. Derved kan messen leve videre virtuelt.

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:06
Hej

Tak for de positive tilbagemeldinger, og opbakningen til idéen.

Jeg har sendt en mail til de, som har tilbudt at hjælpe, så må vi se, hvordan vi kommer videre.

Hvis der nu er en, der har tilbudt at hjælpe, og som jeg har glemt, vil vedkommende så ikke være rar at sende mig en PM.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:56
Hej Else,
Håber ikke du tolkede mit indlæg som negativt... (siden jeg ikke har fået en mail fra dig). Jeg synes det er en god idé at få promoveret netshops, da mange danskere virkelig oplever et problem med at handle på nettet. Desuden har jeg i 2006 arbejdet med at markedsføre både netshops og specialbutikker via en online præsentation (udvidet portalløsning), som dog aldrig er blavet lanceret (pga. manglende økonomiske opbakning - netop fordi det var på nettet!).

Jeg nævner bare vigtigheden af at holde fokus på, hvad der er målet for en sådan messe, og hvordan man har tænkt sig at nå i mål. Jeg sender dig en PM med mine kontaktoplysninger.

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:27
Hej Martin
For en god ordens skyld vil jeg lige besvare her, så de øvrige ved, at du også er med på listen.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 22:36
Jeg kan også tilslutte mig den gode ide, som der er at markedsføre sin web-butik i fysisk form. Jeg har selv deltaget på et par julemarkeder og der kunne jeg konstatere at mit salg steg og at det hængte direkte sammen med de kontakter jeg havde skabt via personlig kontakt.

Den 20, 21 og 22. april deltager jeg i et forum der hedder Female Vision / www.femalevision.dk/ med en workshop og det har jeg meget store forhåbninger til. Det er så første gang at jeg skal deltage på en messe..........efterfølgende vil jeg meget gerne deltage aktivt i dette arrangement..........så har jeg måske også noget erfaring der kan være nyttig her

Jeg synes også om den virtuelle ide............det lyder sjovt og det tror jeg kan være med til at fange manges interesse.........hvis altså det er reklameret ordentligt ud inden messen skydes af.

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 00:43
Jeg er en af dem der laver ca halvdelen af min omsætning på messer om vinteren og på markeder om sommeren den anden halvdel laves på nettet.

Jeg kan opfordre jer til at melde jer til de messer der køre over alt i danmark hele vinteren der er mange rigtig gode.

Tag nogle spændende vare med og en stor stavel visitkort , lav stande flot men ikke pranget lad være med at tage for store stande da hver meter koster.

Lav aktivitet  på stande og alt det med kuglepende balloner mm konkurencer er også YT det siger ikke kunden noget byd dem en oplevelse og fortæl at på nettet har du mange ting. Jeg sælger godt på messen men der er også altid godt gang i nettet fra det område hvor messen er det næste stykke tid.

Internet messe ja det kan være en god ide men tænk på at det i dag er svært at finde haller hvor der kan være så mange udstillere at det kan trække folk til , en ande ting er at PR er en meget stor del af at lave messer det koster penge og kræver meget arbejde

Mit foreslag er tag kontakt til en eller flere af dem der i dag laver messer de har kontakterne og kan lave messer hvor udstiller fåer noget for signe penge.

I er velkommen til at kontakte mig jeg kender den stor del af dem der laver messer

en messe der er god er Ledreborg der er plads , har lige fået nyheds brev fra dem.

den er fra 25 til 28 maj

jeg skal fredag til Kruså den er planlagt for 1 år siden

i næste ude er det Middelfart

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:29
 Hej Alle

Ved ikke hvor langt i er i planerne i denne tråd.

Det lyder som noget der kan blive en rigtig god ide.

Jeg har en del erfaring med messer så hvis du/i kan bruge flere indput er i velkommende.

Rasmus

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)