Hej Amino'er Jeg har gået og leget lidt med tanken, om at lave webshop-messer (naturligvis ikke alene ![]() Webshop's ikke er særlig synlige i det daglige, det i det hele taget er en smule upersonligt, at handle på nettet, så jeg tror det vil være godt for branchen at lave en smule reklame. Faktisk oplevede jeg på formland messen i Herning en del fordomme overfor webforretninger. Fordommene gik på, at vi ikke køber særlig meget, at vores vare bliver gamle og at vi dumper priserne (nogle gør måske). Nærmest en slags 2. rangs handlende. Temmelig surt, når man ønsker at købe gode ting til sin forretning. ![]() Ansporet af oplevelsen i Herning har jeg kigget lidt rundt på nettet, for at finde muligheder for at komme lidt ud og hilse på potentielle kunder og vise hvad min webforretning tilbyder - men mulighederne er små. Enten er der tale om store forbruger messer - eller det modsatte, kræmmermarkeder. Nu kommer vi så tilbage til min idé; skulle man prøve at lave en slags handelstandsforening for webshops, som promoverer branchen lidt, så vi dels kan få en ordenlig behandling, når vi køber ind og som kan gøre os lidt mere synlige og accepterede i det offentlige rum. Hvad mener I - og hvis det er en god idé, er der så nogen Aminoer, som har gode kontakter og som vil være med til at arrangere noget? |
Webshop messe ?
|
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
![]() |
Hej Else Det synes jeg lyder som en rigtig god ide. Jeg vil meget gerne være med til at se om der kan stables noget på benene. Jeg skal dog skynde mig og sige at jeg ingen erfaring har med messer overhovedet, udover at besøge dem som dig og møde den barrierer du nævner. En brancheforening er også noget der tiltaler mig, så vi evt. kunne få stablet et modspil/medspil op, til e-mærket, PBS, PostDanmark og andre. Jeg kan byde ind med tid og energi til alle former for tiltag. Glæder mig til at se om dette kan udvikle sig ![]() |
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
Jeg håber, vi får samlet ressourcer nok, til at få arrangeret en eller anden form for forening. |
Tanken er rigtig god, vi skal på messe om 3 uger, blandt andet også for at kunne vise vores ansigt, og ikke mindst for at møde kunderne og se deres reaktioner på vores varer. Det kunne være rigtig dejligt hvis der kunne blive gjort noget ved webshop-holdningen blandt forhandlerne. Jeg har også lige været på indkøbsmesse, og det er efterhånden ikke let at finde nye forhandlere. Utroligt når man samtidig ved hvor stort stigning der er på salget på internettet. Jeg er klar på at levere erfaringer. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Jeg har noget erfaring med messer fra tidligere - og ikke for at tage modet fra dig, men det er hårdt arbejde og ofte få penge... På nuværende tidspunkt er jeg selv travlt optaget med opbyggelsen af min egen forretning, så jeg vil ikke indgå særlig meget i arbejdet med en messe, men hvis du får stablet et hold af interesserede "arbejdsheste" på benene, så vil jeg da gerne hjælpe med råd, vejledning og konstruktiv kritik, skulle det være ønsket. Webshops kunne sagtens være synlige i dagligdagen, men det kræver markedsføring. Med storytelling og profilering behøver de heller ikke være upersonlige og "mekaniske" - men igen det kræver markedsføring, både for den enkelte men nok også samlet for branchen (internetbutikker er vel ikke blot en branche?) Jeg snakkede engang med direktøren for e-handelsfonden, dem som driver e-mærket. Jeg spurgte hvorfor man aldrig havde lavet en fælles "sådan handler du sikkert på nettet"-kampagne i fx TV og andre annoncer... svaret var, at det er der ikke politisk vilje til. Personligt er jeg ikke bange for at handle på nettet og kender godt reglerne for hæftelse hvis mit kort misbruges, men jeg møder alt alt alt for ofte mennesker som til stadighed ikke tør handle på nettet. De siger bogstaveligt talt at de ikke tør, oftest ud fra at de ikke kender reglerne for returnering, og charge back hvis man bliver snydt - det ved faktisk ikke at de som køber på nettet står bedre end som køber i en fysisk forretning. Som jeg ser det, mangler der information til den samlede danske befolkning om fordelene (og ulemperne) ved at handle på nettet... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
www.nfdesign.dk
Tak for dit indlæg og dit tilbud om gode råd. Det vil der helt sikkert blive brug for, hvis jeg kommer videre med idéen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er et kæmpe arbejde at arrangere en messe, men alligevel vil jeg mene, det bør forsøges (hvis der ellers kan samles kræfter - og interesserede til det). Hvis jeg kan samle f.eks. 10 interesserede som vil mødes og diskutere mulighederne, økonomi og evt. lave lidt research, håber jeg at få et grundlag for at afgøre om projektet er realistisk eller ej. |
Rigtig god idé og jeg tror faktisk også at det kunne blive lidt af et tilløbsstykke, netop for at se "giraffen". Jeg har nogle kontakter til en messearrangør hvis det kunne være til nogen hjælp. |
mvh Bent