Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop messe ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:58
Det lyder som en virkelig god idé. Det er ærgerligt at folk ikke er klar over, alle de fordele de har ved at handle på nettet.
Deværre har jeg ikke meget erfaring med messer, men jeg håber at du finder nogle gode partnere.

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:25
Det er altid spændende at arrangere messer, og det er også muligt at få noget ud af en messe. Der skal dog bare lægges klare strategier og succeskriterier for messen. Er det f.eks. i orden at brænde 20.000 kr. af i markedsføringsomkostning på en messe, eller kan pengene bruges bedre på markedsføring andre steder?

Yderligere skal den rigtige målgruppe på messen defineres. Jeg har oplevet mange firmaer, som er taget til messe i to dage, og intet har fået med hjem - udover en masse overskydende brochurer, bolcher, balloner, etc. :-) Det gælder om at ramme målgruppen på messen - men også at fange dem PÅ messen.

Jeg tror, at det kunne være sjovt for de forskellige webshop ejere at hilse på hinanden, og skabe bånd på den måde, men at betragte messen som en decideret salgsindsats kræver stor ihærdighed og ikke mindt målrettethed!

Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 06:49
Hejsa

Ide''en er meget god, og jeg er ved at få en messe op og stå i København, Odense og Århus.

Hvor Jeg faktisk syntes at det kunne være godt med nogen webbutikker som udstiller,

men send en PM, så i kan modtage flere information, ang. tid og sted.

Ang. det at der skulle være meget arbejde i det. Tja det er jo som man ser på det, nogen vil sige meget arbejde, og andre at der ikke er, der er forskelligt for folk til folk.

Mvh

Michael

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:51
Ville det ikke være mere oplagt at lave en virtuel messe?

Det ville dels være billigere, dels give mere presseomtale ("Danmarks første virtuelle messe"), og endelig ville det være nemmere at få kunderne ind på de enkelte webshops, hvis messen i forvejen foregik over internettet.

Kristian
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:18
Dato: 19-02-2007 10:50:44 Forfatter: Kristian Melchior Echwald Ville det ikke være mere oplagt at lave en virtuel messe?

Det ville dels være billigere, dels give mere presseomtale (''Danmarks første virtuelle messe''), og endelig ville det være nemmere at få kunderne ind på de enkelte webshops, hvis messen i forvejen foregik over internettet.

Kristian

Hvordan i alverden skulle en virtuel messe være?? jeg er total blank.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 11:23
Dato: 19-02-2007 10:50:44 Forfatter: Kristian Melchior Echwald Ville det ikke være mere oplagt at lave en virtuel messe?

Det ville dels være billigere, dels give mere presseomtale (''Danmarks første virtuelle messe''), og endelig ville det være nemmere at få kunderne ind på de enkelte webshops, hvis messen i forvejen foregik over internettet.

Kristian

Jeg kan godt se din pointe, men jeg tror bare at det ville virke som endnu en portal med en masse links på. Det ville jo heller ikke blive særligt personligt og det var jo lidt af ideen i det.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:31
Jeg fik vidst ikke gjort det klart i mit første indlæg, men udover at jeg støtter ideen vil jeg også gerne ligge arbejde i det ... lige så straks AminoTastic er overstået den 10. marts er jeg frisk.

En virtuel messe tror jeg ikke skal være hovedproduktet. Man kan gøre det muligt at man også kan besøge messen virtuelt... jeg så i en tidligere tråd en der omtalt et lille device folk kunne have med rundt og nortere hvor de havde været, må de kom hjem kunne de så se hvor de havde været - dette kunne være en sjov gimmick at arbejde ind i det.

Jeg synes at messen skal køres rent for webshops plus dem der har relation med dette, kunne være ewire, en god sag og pbs ... eller andet i den stil. Men Virksomhedsrådgiveren, fortæl gerne hvilken steder du har lejet samt i hvilket prislag de ligger...

Ideen er god - lad den rulle...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:03
Jeg tænkte mere noget i retning af:

Et (3d-animeret?) messeområde, hvor man ser billeder af de enkelte "stande". Når man klikker på en stand, kommer man i kontakt med en messedeltager, der er logget på via sit webcam. Eller man kan vælge at gå til webshoppen i stedet.

Kristian

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:30
Der er bestemt noget potentiale i sådan en messe, men jeg sidder også lidt med en tanke om... hvem kommer på sådan en messe (både af besøgende og udstillere)?
Målgruppen af udstillere er jo alle der driver en webshop - men at kalde webshops for en samlet branche mener jeg er en fejl. Webshops er jo alt fra edb-hardware, børnetøj, vin, blomster, dæk, kæledyrstilbehør, kontaktslinser, og suk... meget meget mere.
Som jeg lige forestiller mig det, giver dette en meget rodet messe hvor eneste fællesnævner er, at jeg bagefter kan gå hjem og købe de ting jeg har set, via nettet.
Modsat virker det også genialt. Som tidligere nævnt, er mange stadigt bange for at handle online så det virker umiddelbart interessant at give dem mulighed for at komme ind i Øksnehallen, Forum eller hvor det nu bliver og se at der er ordentlige varer og rigtige mennesker bag forretningerne.

Hvis jeg skal se mig selv som potentiel besøgende på messen, hvorfor skulle jeg så gide at bruge tid/penge på at besøge den? Hvordan ved jeg, at det hele ikke blot er en stor omgangs Tupperware-party?
Min tanke her går lidt på, at der måske er behov for nærmere definering af, hvad messen skal indeholde; måske skal der være en begrænsning i, hvor mange fra hver branche (sub-branche) men lader udstille for at det ikke bliver en ren børnetøj og helsedriks messe eller hardware og nørd messe...

At lave et "Fysisk Weekend-Storcenter for Webshops" hvor folk kan se, røre, spørge mm ved varerne vil være smart, men min frygt går lige på, at det bliver nogle få brancher der dominerer, hvor det i mine øjne er optimalt hvis der er en blanding af brancher repræsenteret af måske max 3 forretninger fra hver branche...

> Et (3d-animeret?) messeområde, hvor man ser
billeder af de enkelte "stande". Når man klikker på en stand,
> kommer
man i kontakt med en messedeltager, der er logget på via sit webcam.
Eller man kan vælge at gå til
> webshoppen i stedet.

Ideen er ikke tosset, men ikke som "stand alone" - Tror dog det kunne være spændenden med en messe af webshops, hvor man samtidigt kan følge med via en masse webcams, mulighed for at chatte med de forskellige shops/udstillere, logge sine besøg på messen og hente dem via et websted senere...
Tror dog at et 3D animeret messesystem er billigt at sætte op...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)