Der er bestemt noget potentiale i sådan en messe, men jeg sidder også lidt med en tanke om... hvem kommer på sådan en messe (både af besøgende og udstillere)? Målgruppen af udstillere er jo alle der driver en webshop - men at kalde webshops for en samlet branche mener jeg er en fejl. Webshops er jo alt fra edb-hardware, børnetøj, vin, blomster, dæk, kæledyrstilbehør, kontaktslinser, og suk... meget meget mere. Som jeg lige forestiller mig det, giver dette en meget rodet messe hvor eneste fællesnævner er, at jeg bagefter kan gå hjem og købe de ting jeg har set, via nettet. Modsat virker det også genialt. Som tidligere nævnt, er mange stadigt bange for at handle online så det virker umiddelbart interessant at give dem mulighed for at komme ind i Øksnehallen, Forum eller hvor det nu bliver og se at der er ordentlige varer og rigtige mennesker bag forretningerne.
Hvis jeg skal se mig selv som potentiel besøgende på messen, hvorfor skulle jeg så gide at bruge tid/penge på at besøge den? Hvordan ved jeg, at det hele ikke blot er en stor omgangs Tupperware-party? Min tanke her går lidt på, at der måske er behov for nærmere definering af, hvad messen skal indeholde; måske skal der være en begrænsning i, hvor mange fra hver branche (sub-branche) men lader udstille for at det ikke bliver en ren børnetøj og helsedriks messe eller hardware og nørd messe...
At lave et "Fysisk Weekend-Storcenter for Webshops" hvor folk kan se, røre, spørge mm ved varerne vil være smart, men min frygt går lige på, at det bliver nogle få brancher der dominerer, hvor det i mine øjne er optimalt hvis der er en blanding af brancher repræsenteret af måske max 3 forretninger fra hver branche...
> Et (3d-animeret?) messeområde, hvor man ser billeder af de enkelte "stande". Når man klikker på en stand, > kommer man i kontakt med en messedeltager, der er logget på via sit webcam. Eller man kan vælge at gå til > webshoppen i stedet.
Ideen er ikke tosset, men ikke som "stand alone" - Tror dog det kunne være spændenden med en messe af webshops, hvor man samtidigt kan følge med via en masse webcams, mulighed for at chatte med de forskellige shops/udstillere, logge sine besøg på messen og hente dem via et websted senere... Tror dog at et 3D animeret messesystem er billigt at sætte op... 
|