Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Commodore 64

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vil jeg da lige feje min 25årige jubilæum med computer    sjovt at tænke den gammel maskine der, alle de timer man sad og indtastede basic programmer efter en bog og ens mor og far var godt sure over at man sad der om natten hehe

http://www.arcademuseum.dk/platform.php?id=22

mener vi gav 3000 kr for den, det må have været dyrt nok den gang....

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 18:41

Min første comp var en ZX81 så vidt jeg husker. Købt i ´81 for kr. 800,00. Senere blev der råd til en Amstrad 6100, da jeg ikke ville have en Commodore som alle andre

Siden er det gået slag i slag med ny comp sådan ca. hvert andet år ... det har sgu været en dyr fornøjelse

Kommer også til at tænke på alle de computer blade man har købt i sin tid. Og spil man kunne "taste" ind, med goto/gosub i en uendelighed. Kravene var ikke helt de samme dengang, som i dag

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:53
Ren nostalgi.

Jeg kom fra trange kår, så da de andre fik C128 og Amiga 500, købte jeg en Vic20 :-) Selvom jeg havde en 16K udvidelse (16 kilobyte) så fik jeg ret hurtigt beskeden "out of memory" da jeg eksperimenterede med simpel animation, hehe.

Desværre er vistnok både min Vic20 og C64 gået tabt i tidens løb, men jeg er ret sikker på at jeg har en stak bøger med basic programmering osv. liggende et sted. Hvad man dog ikke fik tiden til at gå med, mens man ventede på at internettet blev "opfundet"!

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 19:17
Commodore 64eren var en klassiker ligesom Amiga 500 var.

jeg fik selv en Amiga 500 da jeg var lille men solgte den på et tidspunkt.

En dag fik jeg lyst til at købe en igen og fandt en i den blå avis som jeg købte med det samme.

jeg havde så helt glemt alle de disketter man skulle bruge for at spille spillene. Så søgte lidt rundt på nettet og kom i kontakt med en Amiga 500 freak der ville hjælpe mig. Det endte med at jeg lige pludselig havde en harddisk med over 800 spil på.

Så var det lige pludselig sjovt når man ikke skulle skifte diskette når man var nået til næste bane.

Det var sjovt indtil harddisken lugtede brændt.

Så røg hele lortet sku ud. Så gad jeg ikke det mere.

men selv om den gik i stykker så savner jeg faktisk en imellem de gode gamle spil.

Nogen Aminoer der har haft en Amiga 500?

Mvh

Morten

Fra 4000 Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:55
Jeg tror faktisk jeg har en liggende(amiga500).....sælges for højstbydende!!
Det er inkl. en 14" monitor

Ole net-distribution.dk

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:14
Jeg havde faktisk en Amiga 1000 efter min C64er. Den havde ikke noget system så den skulle have en diskette før den kunne noget. Amiga 500eren kunne noget fra straten mener jeg.

Det jeg husker bedst var at jeg købte 2MB ram ud over de 256 som den havde og de 256 ekstra som allerede var sat i da jeg fik den. De kostede 5555 kr. leveret!!

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:01
Den først PC jeg kom til at rode med var en NCE mener den hed, hvor der igen harddisk var i, kun 2 kæmpe floppydisk, kostede 75.000 kr.  Min far var ejendomsmægler den gang og fik den på prøve, men efter nogen uger, fandt han noget beder der lige var kommet på markedet,  Commodore PC10  som "kun" kostede 25-30000kr hehe   Men så var der også harddisk og grøn monokrom 14" skærm med opløsning 720 x x?   Man det var den først PC jeg brugte/lånte,  med noget Acad v 1,3 eller noget i den retning.  (husker jeg kom med min far på noget fint PC sælger møde, hvor man sad og hørte hvad sådan en PC kunne og bestod af hehe)

Det første "net" var et modem på 200 bo eller hvad de nu klades den gang, sener fik vi en på 14000 så gik det stærkt hehe . Første rigtig internet var hvis fra Teledanmark, også med et modem på 28000 bo og sener et cybercity på hele 56000  jaja det var jo tider.  Husker der var 1 eller 2  chat sider i hele Danmark, hvor der så sad 3-4 stykker og KUN drenge/mænd... 

Lidt sygt at jeg brugte tiden på at sælge tøj, når jeg skulle have brugt tiden på noget nyt NET ide,,,  ideer var der nok af, men det var sjover det andet den gang eller man manglede nok en ven som også var nørd med den slags, der var ikke mange af OS PC folk i skolerne den gang...

Men jeg solgte lidt skater sweatshirts på nettet, hvor absolut igen solgte endnu, så lidt fremme i skoene var jeg da haha

http://www.abc80.net/Datorerna/Commodore/body_commodore.html  godt link

Fra København N
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 04:35

Nogen Aminoer der har haft en Amiga 500?

Ja, C64, C128, A500, A1200 og A3000. Kæresten havde så A500 .. Og sidste år fik hun en CDTV :)

Vi glæder os til at flytte til større lejlighed, så kan vi få dem frem i lyset (jeg har ikke min A500 mere, men resten er til opbevaring undt. CDTV''n).  Jeg skiftede først til PC platformen da Commodore var blevet solgt et par gange - og alt håb var ude.
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:19
Hvis man har brug for lidt nostalgi kan www.slayradio.com anbefales. C64 remixes 24-7

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:10
  Uha... nostalgien kommer over mig... .

Jeg startede selv med en ZX Spectrum. Senere blev det i kort overgang en PC (Hercules) og senere en C64. Derefter var det Amiga-bølgen (Amiga 500, senere en 600). Derefter tilbage på PC igen (IBM) og så ellers videre over i Mac.

Men jeg må ærligt indrømme at C64''eren og Amigaen helt klar var de sjoveste computere med de sjoveste spil.
Det kan godt være at jeg i dag kan sidde og spille Hitman m.m. på en total overgearet PC med det vildeste grafikkort m.m., men det er stadig ikke det samme som da man sad og spillede BubbleBobble, Rainbow Islands, DigDug, Outrun, XenonII, Gods, JamesPond, m.m. på 64''eren og Amigaen. Grafikken og lyden var ikke så fed som i dag, men til gengæld så lå det hele i selve gameplayet - en ting som jeg vil vove at påstå at game-designere i dag springer let over, da de har mere fokus på den visuelle del af spillene.

Indtil for et år siden havde jeg en Nokia Comunicator 9210i (mobiltelefon). På den havde jeg faktisk en ZX Spectrum emulator og en lang række af de gode gamle spil som jeg havde haft til min rigtige Spectrum. Det var ligefrem til at få tåre i øjnene over, når man kunne sidde på et hotelværelse og spille de gamle hyggelige spil som PSSST, Cookie, Finders Keepers, Mickey og Panic.

I dag er jeg stadig meget facineret af de gamle spil - så fasineret at jeg har emulatorer til både C64 og Amiga og en pæn portion af de originale spil fra tidernes morgen. Men jeg har også noget af det lidt federe: Arcade-maskine emulator og en masse ROM''er fra de gamle spillemaskiner, så man kan sidde og spille de fede klassikere som Pacman, Tapper og Mario Brothers som i tidernes morgen kostede alle mine lommepenge i spillehallen i Hornbæk....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)