Jeg påtænker at starte et flexleasingselskab, som skal lease biler importeret fra Tyskland og efter endt leasing sælge dem videre til private eller firmaer (eller genlease). Jeg har været "rundt i krogene" på nettet og på SKAT's hjemmeside for at blive klog på momsberegningen, men jeg har ikke fundet en konklusion. Regneeksempel: Bil til salg i Tyskland hos forhandler: 119.000 kr. (heraf 19.000 kr. i tysk moms, som kan løftes af) Bilen leases i Danmark i et år til en kunde, hvor der bliver betalt moms af leasingydelsen mm. Herefter sælges den videre med tab (normalt værditab - typisk 10-15 %) Spørgsmål: - Skal der svares dansk moms ved indkøb fra Tyskland, når bilen efterfølgende skal leases ud ? Tysk moms ? Ingen moms ? Der skal jo også svares moms af leasingydelsen (moms på moms i givet fald) - Hvis bilen skal sælges til privat skal der vel betales alm. dansk moms og hvis det er til en virksomhed ingen moms ? - Er der nogen der kender en revisor som har speciel viden på dette område ? Det vil jeg få brug for ! Mvh og på forhånd tak.... |
Jeg stiller mig da gerne til rådighed som konsulent for de spørgsmål du måtte have. Jeg ved en smule om emnet :)