Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved import af biler til leasing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at starte et flexleasingselskab, som skal lease biler importeret fra Tyskland og efter endt leasing sælge dem videre til private eller firmaer (eller genlease).  Jeg har været "rundt i krogene" på nettet og på SKAT's hjemmeside for at blive klog på momsberegningen, men jeg har ikke fundet en konklusion.

Regneeksempel:

Bil til salg i Tyskland hos forhandler:  119.000 kr.  (heraf 19.000 kr. i tysk moms, som kan løftes af)

Bilen leases i Danmark i et år til en kunde, hvor der bliver betalt moms af leasingydelsen mm.

Herefter sælges den videre med tab (normalt værditab - typisk 10-15 %)

Spørgsmål:

- Skal der svares dansk moms ved indkøb fra Tyskland, når bilen efterfølgende skal leases ud ?  Tysk moms ?  Ingen moms ?  Der skal jo også svares moms af leasingydelsen (moms på moms i givet fald)

- Hvis bilen skal sælges til privat skal der vel betales alm. dansk moms og hvis det er til en virksomhed ingen moms ?

- Er der nogen der kender en revisor som har speciel viden på dette område ?  Det vil jeg få brug for !

Mvh og på forhånd tak....

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:21

Jeg stiller mig da gerne til rådighed som konsulent for de spørgsmål du måtte have. Jeg ved en smule om emnet :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:17

Hej Jesper

JEg er også igang med opstart af leasing firma og kunne godt bruge nogle råd hvis du har været inde over det før.

Pt arbejder jeg på en leasing kontrakt som kan godkendes hos SKAT samt online beregner så folk kan få regnet priser på biler de måtte have interesse eller set på mobile sites i Tyskland

/Imran

28551718

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)