Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man registrere sin virksomhed med tilbagevirkede kraft??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg momsregistrere mit firma med tilbagevirkende kraft - altså med start på en given dato

tilbage i tiden, og så trække udgifter som jeg allerede har haft til opstart fra??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Ja.

Du kan i princippet lade dig momsregistrere med tilbagevirkende kraft indtil dagen før du har udskrevet  den  første faktura uden moms....

/Henrik

Tilmeldt 7. Feb 11
Skrevet kl. 16:00

Det vil sige at jeg bare ikke må have haft nogen indtægter?

Er der slet ikke nogen tidsbegrænsning på?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

PernilleB:

Det vil sige at jeg bare ikke må have haft nogen indtægter?

Præcist. Hvis du har faktureret uden moms har du  tilkendegivet at du ikke selv mener at der er tale om momspligtig  omsætning.

Der er i princippet ikke nogen begrænsning på hvor langt der kan gås tilbage. Det vil i høj grad bestå i et skøn hos SKAT.

/Henrik

Tilmeldt 7. Feb 11
Skrevet kl. 18:37

Altså... Må jeg gerne fakturere hvis jeg bare ikke lægger moms til - eller må jeg slet ikke fakturere? Jeg er lidt forvirret...Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Når du udsender en faktura uden moms har du taget stilling til at din virksommhed IKKE er momspligtig. Du kan derfor ikke få fradrag for de udgifter du har afholdt fra starten til denne dato.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke har udsendt faktura kan du i princippet lade dig registrere med tilbagevirkende kraft indtil datoen for dit første udgifts bilag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)