Kan man registrere sin virksomhed med tilbagevirkede kraft??
Tilmeldt 7. Feb 11
PernilleB
Skrevet
11-02-2011 kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Kan jeg momsregistrere mit firma med tilbagevirkende kraft - altså med start på en given dato
tilbage i tiden, og så trække udgifter som jeg allerede har haft til opstart fra??
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
11-02-2011 kl. 15:36
Svar
Ja.
Du kan i princippet lade dig momsregistrere med tilbagevirkende kraft indtil dagen før du har udskrevet den første faktura uden moms .... /Henrik
Svar
Tilmeldt 7. Feb 11
PernilleB
Skrevet
11-02-2011 kl. 16:00
Svar
Det vil sige at jeg bare ikke må have haft nogen indtægter?
Er der slet ikke nogen tidsbegrænsning på?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
11-02-2011 kl. 16:12
Svar
Det vil sige at jeg bare ikke må have haft nogen indtægter?
Præcist. Hvis du har faktureret uden moms har du tilkendegivet at du ikke selv mener at der er tale om momspligtig omsætning .
Der er i princippet ikke nogen begrænsning på hvor langt der kan gås tilbage. Det vil i høj grad bestå i et skøn hos SKAT .
/Henrik
Svar
Tilmeldt 7. Feb 11
PernilleB
Skrevet
11-02-2011 kl. 18:37
Svar
Altså... Må jeg gerne fakturere hvis jeg bare ikke lægger moms til - eller må jeg slet ikke fakturere? Jeg er lidt forvirret...
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
11-02-2011 kl. 21:19
Svar
Når du udsender en faktura uden moms har du taget stilling til at din virksommhed IKKE er momspligtig. Du kan derfor ikke få fradrag for de udgifter du har afholdt fra starten til denne dato.
Hvis du på nuværende tidspunkt ikke har udsendt faktura kan du i princippet lade dig registrere med tilbagevirkende kraft indtil datoen for dit første udgifts bilag .
Svar