Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtager jeg den ansatte?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville prøve at kontakte en advokat. Evt en af de gratis services man kan finde via biblioteket o.lign.

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:31
AAAAAAAARGGGGHHHHHH........

Tro det eller ej, men det værst tænkelige mareridt er pludselig blevet til virkelighed.......

Den ansatte, som det jo viser sig, at jeg er forpligtet til at overtage ved køb af butikken, viser sig nu at være GRAVID......

Dvs. at jeg ikke bare overtager en ansat, som jeg ikke er interesseret i, men at jeg også hænger på hende i uoverskuelig lang tid og skal ha barselsvikar og alt muligt mere, som jeg ikke lige kan overskue lige nu.... Butiksindehaveren siger, at der er en slags barselsfond, eller sådan noget, som hun er medlem af, så det ikke koster hende noget økonomisk at ha en medarbejder på barsel.. Men er der nogen der ved, om man skal have været medlem af sådan én et bestemt stykke tid, før man kan gøre brug af den?

Åhhhh, ku man da ikke bare stille sig tilfreds med bare at være en simpel lønmodtager. Sove kan jeg heller ikke nu...

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:42
Dato: 26-02-2007 01:30:40 Forfatter: blomsterpigen
AAAAAAAARGGGGHHHHHH........

Tro det eller ej, men det værst tænkelige mareridt er pludselig blevet til virkelighed.......

Den ansatte, som det jo viser sig, at jeg er forpligtet til at overtage ved køb af butikken, viser sig nu at være GRAVID......

Dvs. at jeg ikke bare overtager en ansat, som jeg ikke er interesseret i, men at jeg også hænger på hende i uoverskuelig lang tid og skal ha barselsvikar og alt muligt mere, som jeg ikke lige kan overskue lige nu.... Butiksindehaveren siger, at der er en slags barselsfond, eller sådan noget, som hun er medlem af, så det ikke koster hende noget økonomisk at ha en medarbejder på barsel.. Men er der nogen der ved, om man skal have været medlem af sådan én et bestemt stykke tid, før man kan gøre brug af den?

Åhhhh, ku man da ikke bare stille sig tilfreds med bare at være en simpel lønmodtager. Sove kan jeg heller ikke nu...

Det er jo ikke ligefrem en ting der hæver prisen for den butik. Så det er vel blot, at undersøge hvad det ender med at koste dig. Denne udgift bliver så et nedslag i prisen.

Den nuværende ejer skal jo alligevel betale for medarbejderen, hvis du ikke overtager den så det er vel kun rimeligt at det er den udgift som bliver nedslag i prisen helt eller delvist.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:46
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:54
Det viser jo bare, at fagforeninger i højere og højere grad har spillet fallit med de obskønne regler, som de har været med til at vedtage i panik. At en medarbejder (næsten) ikke kan opsiges fra vedkommende har meldt barsel er et meget tåbeligt argument. Uanset hvor gravid mennesket er, så er hendes kvalifikationer til at besidde stillingen ikke tilstrækkelige, og hun tilbageholder dermed en anden og kvalificeret fra at få jobbet.

Det er jo ikke rimeligt at loven beskytter alle, hvis den samtidig pisser andre op ad benet (i dette tilfælde: iværksætteren og den mulige kommende ansatte).

Undskyld. Har vist været ansat som pædagog for længe... Et fag, hvor sygdom og pjæk ikke er sjældent - og hvor folk, der netop er blevet ansatte, melder sig langtidssyge eller gravide efter få uger. DAMN FOLK! (sorry!)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:22
Jamen velkommen til livet som selvstændig - der venter flere oplevelser af denne type (både positive og negative). Tag det hele i stiv arm. Jeg kan MEGET varmt anbefale virksomheden Persona - se www.persona-as.dk til rådgivning indenfor HR & Personale. De er super kompetente og ved ALT omkring jura - og hvis de ikke ved det, så ved de hvor de får oplysningerne. Advokater kan være gode, men de her folk er simpelthen eksperter på området. For mindre virksomheder (der ikke har en HR-chef ansat) er det simpelthen optimalt at have denne eksterne "HR-CHEF". Held og lykke med forretningen
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)