Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til webshop ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer :)

En kammerat og jeg er ved at udvikle et nyt produkt til den alm forbruger.

Min kammerat er lige blevet færdig uddannet Maskinmester og har lige fået job, så vores projekt kommer til at stå stille 2-3 måneder indtil han er kommet ind i sit nye arbejde.

Derfor har jeg tænkt på at oprette mig en mindre webshop i denne periode. Kunne godt tænke mig at sælge noget som har min interesse som f.eks. sport og fiskeri. Mit problem ligger bare i at jeg synes at market allerede er mættet på disse områder.

Nogle som evt. har eller kunne tilbyde mig en ide til hvad jeg kunne sælge ? Det behøver ikke og give stort overskud, bare det kan kører rundt.

Hvilken webshop ville i tro der kunne løbe fornuftigt rundt ?

Mvh Martin

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:57

Hej Martin,

Jeg tror ikke at du skal regne med, at der er mange der ville være interesseret i at give en god idé gratis ud, især ikke hvis de mener at de kan tjene på det. 

Hvad andet er, så mener jeg ikke at det er den rigtige indstilling at have at man vil åbne en webshop bare for at få lidt sideindkomst, og ikke fokusere på det som sådan. Tag og invester tiden og gå op i webshoppen, for hvis du ikke selv taget det seriøst - Så gør kunderne heller ikke. 

Dog er der mange markeder der er mættet for tiden, så det bliver svært for dig at finde noget der kan sælge godt. Det er ikke umuligt! Lav lidt research og gør dig nogle overvejelser. 

Mvh.

Rasmus

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:56

Nej, du hat ret.. Men fik selv en ide dagen efter jeg oprettede emnet herinde, som jeg er fuld igang med :) Men tak for svaret alligevel.. :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne jo spørge målgruppen... Hvis det handler om fiskeri, så spørg folk der fisker; Hvad er jeres udfordringer eller ønsker, hvad ville få jer til at handle på nettet osv. osv.

Spørg og se om der ikke kommer input til de kreative små grå :)

Cammilla

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:57

Affiliate shops kunne måske være noget, ingen varer. Du tjener penge når dine besøgende har klikket på dine varer og køber det hos din leverandør. I realiteten "sælger" du en kontakt mellem en kunde og en forhandler. Se evt. http://www.poseidonaffiliate.dk/Home/WhatIs for hvad en affiliate webshop er.

Giv et praj hvis du vil prøve en, det er min side, så fikser jeg dig lige en prøvetur (demo).

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sælg frisk frugt, på toppen af en bakke i en skov ;)

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:59

@ B. Hvarregaard  -> Ser ganske interessant ud. Du skriver at shoppen er seo optimeret?

Hvad er din betegnelse for seo optimeret, for referencerne er da ikke optimeret på noget måde?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:15

Referencerne på min side er ikke SEO optimeret? Det er heller ikke min side der kan/skal trække SEO på hver shop side. Det er dig selv. Jeg har blot gjort nogle tiltag i min udvikling som gør shoppen mere SEO optimeret. fx. kan du selv kan bestemme:

Browser titel, meta keywords, meta desc på hver side (forskellige ud fra kategori)
Alle udgående links er nofollow

Nu er en affiliateshop jo ikke bunker af sider der kan optimeres på, så de eneste steder der kan angives tekst er på forsiden ved hvert produkt, samt over og under alle produkterne under hver kategori. Det handler mere om at "konveretere" ethvert klik på et produkt til et besøg i den webshop produktet kommer fra.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:27

Det var heller ikke din side jeg henviste til, men de to shops du refererer til. Udover titlen på siden giver de andre ingen seo mæssig værdi. De giver værdi i forhold til at om google betragter det som unikke sider.

Det vigtigste er at man har indhold på siden. I de to shops ser jeg kun en masse produktbilleder og ingen eller meget lidt tekst. Kan man frit tilføje indhold udover det man automatisk får ind via feeds?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:30

Mht de referencer jeg har, så er det ikke mine. Det er ham som har lejet shoppen af mig, der ikke har valgt at lave tekst på alle siderne. Synes dog at kunne huske at der er enkelte kategorier han har optimeret lidt på.

Jeg giver kun værktøjet, optimeringen sørger brugerne selv for.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)