Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4,5 milliarder af dine penge!!! brugt på gejl...

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
ja det har du måske ret i, jeg sidder og passer shop/tlf på samme tid og skrive om den slags "store ting" så bliver det hurtige noget volapyk :-)  men jeg gider nu helle ikke mere,,, At overbevise dig eller andre tager TID, og er det muligt, næææ jeg tvivler, og  tid har man sku ikke nu om dage hehe
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nok derfor verden aldrig bliver som du gerne vil have den - hvis man ikke gider formulere sine ønsker, så andre kan forstå dem, så kommer man ikke langt i et demokrati. Og alternatiovet - et diktatur hvor DU bestemmer det hele ..? Hmmm, nej, jeg er sgu grundlæggende meget godt tilfreds med den måde vi beslutter ting i der her land :)

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er IKKE en MESTER på skrift, det vil jeg gerne indrømme 110% og har været klar over det fra lille :-)  , men er da mester i andet som jeg lever godt af, mennnnn man har da lov til at prøve :-)    fik hvis 6 eller 5  i skolen ang. "stavning/orden" og 11 i "godt indhold", så en berømt forfatter kommer der ikke ud af mig! haha  men den intr. har jeg nu helle ikke haft.     Man skal kende sine grænser og lave dem man er god til :-) 



Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke nogen der sætter deres egen TV kanal igang?

Man skal jo bare lave sin egen tv station og sige penge jatak...

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kirkeskat

Folkekirken finansieres dels af kirkeskat, dels af rente- og lejeindtægter og dels af tilskud fra staten. Det er kun medlemmer af folkekirken, der betaler kirkeskat, og den opkræves sammen med den almindelige skat.

Udskrivning af kirkeskat
Kirkeskatten udskrives fælles for alle sogne i en kommune. Sammen med den kirkeskat, der opkræves til de lokale kirkelige kasser, betales et beløb til en såkaldt landskirkeskat. Kirkeskatten beregnes som en procentdel af den skattepligtige indkomst minus personfradraget til kommunen. På årsopgørelsen kan man se, hvor meget man betaler i kirkeskat. Den gennemsnitlige kirkeskat er 0,7 pct. (2006).

Lokal kirkeskat
Den lokale kirkeskat dækker udgifter til:

   
   

  • lønninger til funktionærer ved kirker og kirkegårde

  • drift og vedligeholdelse af kirker og kirkegårde
      
  • præstegårde og sognegårde

  • administration af menighedsråd og menighedsrådsvalg

  • fremme af det kirkelige liv i sognet.

    Landskirkeskat
    Landskirkeskatten dækker udgifter til:

       
       
       
  • løn til præster og provster (60 pct. af landskirkeskatten)

  • løn og drift af kontorer i stifternes administration

  • provstiudvalgenes arbejde

  • pensioner til kirkefunktionærer

  • folkekirkens uddannelsesinstitutioner

  • revision af menighedsrådenes regnskaber

  • tilskud til at nedbringe kirkeskatten i de kommuner, hvor den er størst (udligningstilskud).

    Ikke kirkeskat
    Melder man sig ud af folkekirken, får folkeregistret normalt besked, og skattevæsenet sørger derefter for, at man ikke længere betaler kirkeskat. Vil man være sikker på, at kommunen får besked om udmeldelsen, kan man sende en kopi af sin udmeldelse til kommunens skatteforvaltning.

       


         NB!  Man ringer til sin sognepræst, og siger man ikke ønsker at være medlem, og får tilsendt nogen paier man udfylder,

              så enkel er det !  og så kan vi komme igen,     hvis der kommer et loft!   eks. 1500kr om året MAX









Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :



 



Initiativet StopComputerLicens er stiftet af en række mennesker, der alle er modstandere af de nye licensregler. Fra 1. januar 2007 skal man betale fuld DR licens for at eje en computer, spillekonsol eller mobiltelefon med internetforbindelse (*) også selv om man ikke ejer et TV! Læs mere om baggrunden for medielicensen, og støt modstanden ved at give din protestunderskrift.


 

 

Spillet DRæb Licensen http://dnn.stopcomputerlicens.dk/?tabid=95  

 

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-02-2007 22:54:52 Forfatter: Biz. Since 1992 Kirkeskat

Folkekirken finansieres dels af kirkeskat, dels af rente- og lejeindtægter og dels af tilskud fra staten.


Hej Biz. Since 1992

Tak for din grundige research.
Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd, så kan man ikke slippe udenom (dels af tilskud fra staten) at betale til den danske folkekirke. Heller ikke hvis man melder sig ud af folkekirken. Det gør jeg så med glæde, jeg får jo trods alt råd til en kiste af pindebrænde og retten til at blive begravet i de ukendtes grav når jeg dør. Der er sq noget at se frem til.
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej MT9


 

Den med de ukendte grav er snart slut  (bare rolige - give det 5års tid),  der er snart noget nyt på vej i det lille "frie" Danmark- der er flere i folketinget/folk  som mener/ønsker  -der mangler jord/område til folk som ikke vil begræves krisen / muslimsk / katolsk osv..   Det vil sige at familien stadige kan komme og besøge et bestem "sted" . Det ville nok blive en ned gravet urne, men en lille sten eller noget. Helt i samme stil som man gør i udlandet, USA m.m. i år vis....   Eller man får lov til at få  aske udleveret og evt.. sprede den et sted, skov, sø, havet, under et gammel træ frit valg her...   (den som jeg går ind for, absolut)  


 

( Den Danske kirke "GANG members", er jo ikke meget for det nye tiltag, her vil de miste en del power/magt   og det syndes de bestemt ikke om )


 


PS. Hvis der er nogen  ildsjæle! der læser dette, så give den hele armen  i nogen blogs, forums, aviser mm. så der kan komme gang i tingene - det er sku ikke retfærdigt som tingene står til...



 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)