Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har startet bolig portalen www.Sydbolig.dk  men da programmøren ikke havde forstand på søge maskine optimering er den ikke at finde ret nemt på google. Dette betyder selvfølgelig store adwords omkostninger, som hurtigt kan æde en del kapital op her i startfasen hvor man bare skal have masser af folk ind.
 
Er blevet kontaktet af diverse firmaer som tilbyder at optimere siden, men synes det er nogle heftige priser, og mange af dem vil også have et månedligt gebyr. Jeg vil selvfølgelig ikke risikere at blive smidt af google ved at bruge useriøse firmaer som gør ting google ikke vil have.
 
Kender i nogle som kan sætte siden op så den bliver google venlig til en fair pris   ;-)  Har hørt noget med at der er lidt kodning der skal laves om når det er php da google ellers ikke kan finde mange af siderne.
 
håber på lidt respons fra de "kloge" søge maskine hajer :-)
 
Det skal siges at siden kun er 4-5 dage gammel :-)
 
Ris / ros modtages selvfølgelig også generelt om siden :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Ris/ros:

Hvis du mener det seriøst og gerne vil have mange brugere og tjene penge på det osv., så mener jeg du skal opprioritere et nyt, friskt og professionelt design noget så kraftigt - måske endda mere end SEO. For det nytter jo ikke noget at folk finder dit site hvis de ikke bryder sig om synet og smutter med det samme igen :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, især den tyrkis farve er mere sjælden end køn

Prisen af SEO skal vel sammenholdes med hvad det koster at drive hver besøgende ind på sitet gennem annoncering. Meget SEO arbejde er jo en engangsinvestering...
 
mvh Carsten
 
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tror jeg opretter et nyt emne med ris/ros, for at det ikke skal ødelægge det egentligt spørgsmål :-)

Det jeg leder efter er netop noget seo arbejde som er en engangsinvestering.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO er ligeså lidt en engangsinvestering som PR. Naturligvis kan man vælge bare at skrive et par pressemeddelelser, og så vente på de (måske) bliver bragt, og så ikke gøre andet. Men det er altså ikke nogen særlig god langsigtet plan. Det samme gælder for søgemaskineoptimering. (Organisk) Søgemaskineoptimering handler om at tilpasser, udvikle og optimere den måde man publicerer sit webinhold på.

Når det så er sagt, synes jeg man skal være meget på vagt ovefor såkaldte vedligeholdelsesgebyrer fra SEO-firmaer. Det bør ligge helt klart hvad der betales for og hvilke rammer det giver.
 
En anden mulighed er, at finde nogle der helt eller delvist vil arbejde på "performance basis", således at noget eller hele afregningen gøres afhænge af visse målbare mål - f.eks. antallet af besøg fra søgemaskinerne, genererede leads eller salg. Der er ikke så mange der tilbyder denne form for aftaler i Danmark endnu, men der findes nogle få. Det er dog langt fra sikkert at du kan få sådan en aftale hjem, da det med performanceaftaler altid nødvendigt for leverandøren at evaluere dit website og forventninger, holdt op imod hvad der er realistisk - og hvad andre kunder i markedet kan tilbyde. Kort sagt, hvis dit website ikke konverterer godt, så finder du nok ikke nogen der vil gå med på en performance baseret løsning.
 
En anden ting man skal være opmærksom på med performance baserede løsninger er, at de stort set altid bliver dyrere for kunden - dig. ALLE de performance baserede aftaler jeg har indgået gennem tiden betaler bedre end timebaseret konsulentarbejde. Så jeg er glad - og de kunder jeg har på sådanne aftaler er det heldigvis også, blandt andet fordi de er sikre på kun at betale for resultaterne. De har accepteret at det er en dyrere metode - de er villige til at betale for sikkerheden. Du skal gøre op med dig selv om du er til det ene eller det andet - kontant afregning eller performance baserede løsninger.
 
Du kan godt købe nogle gode råd hos en dygtig søgemaskinekspert - en dag eller to, og få en masse ud af det - på samme måde som du naturligvis kan få en masse ud af at tilbringe to dage med en dygtig og erfaren PR mand. Men det er bare sjældent nok (nogle af delene) i det lange løb. Begge dele kræver fortsat udvikling, tilegnelse af viden, praktiske eksperimenter og løbende tilpasning til den foranderlige virkelighed - særligt på Nettet.
 
 
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :-)

Ja - det koster nogle penge at blive set og hørt. Men taget i betragtning at siden er så ny som den er, synes jeg da, at det er fantastisk at du lige nu, hvor jeg sidder med siden åben, har 19 online og har haft over 600 besøgende idag! (ifølge Chart) Det er sørme flot! Med de besøgstal allerede, kræver det faktisk ikke så volsomme justeringer af tekst og opsætning af sitet for at få en god/langt bedre placering på Google. Hvis du selv kan opdatere dit website og er en god tekstforfatter, vil jeg som Mikkel siger, måske købe et par timers rådgivning hos en søgemaskineekspert og få nogle gode råd. Efter noget tilpasning, vil du typisk i løbet af nogle uger kunne se en forbedring. Start da med det, og hvis det ikke giver nok, kan du jo altid efterfølgende lave en mere omfattende aftale med ekspert på området.
 
Mvh Jesper
 
Ps. jeg er ikke enig med tidligere indlæg omkring, at det i højere grad handler om at have et flot website, end det handler om at blive fundet! Hvor fedt er designet lige her på Amino!!!??? Er det ikke fordi at funktionaliteten er god og der er nogle fede mennesker herinde, at vi giver bruge vores tid her!?
 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Dette er så min første posting - men næppe sidste - her i Amino. Det er sent, så jeg vil nøjes med en enkelt udladning lige nu: "Ordentligt" design er en væsentlig forudsætning for at blive taget seriøst af gæsterne på en hjemmeside. Det behøver ikke være kunst i højeste potens, men stringente linier og enkel navigation skaber tryghed.

sydbolig.dk kan da fikses op - og for så vidt angår søgemaskineoptimering kan der gøres temmelig meget! Foruden ændringer og tilføjelser på selve sitet kunne "informationpages" (som IKKE er ulovlige) være en hurtig mulighed med god effekt. Her kan du komem endda meget langt for 5-7.000 kr.    

 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

> Foruden ændringer og tilføjelser på selve sitet kunne "informationpages" (som IKKE er ulovlige) ...

Hvilke optimeringsteknikker er ulovlige? - det vil sige, at der i loven står, at det må man ikke ...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ja, semantikken er - som altid - i fokus. Der ER ingen ulovlige metoder (når man ikke bryder copyright etc.), men der er metoder, som Google og andre søgemaskiner ikke hylder, og hvor man risikerer "straf" i form af blacklistning etc. Mit indlæg handlede nu ikke så meget om det, men nu skulle det være slået fast, at der ikke er ulovlige metoder - blot mindre hensigstmæssige.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan huske, at et nordjysk CMS firma kom i problemer fordi de lavede skjulte referencer til øvrige kunders sites i hver af deres kunders sites.

Altså, hvis jeg brugte deres CMS system, ville jeg uden at vide det selv, hjælpe andre af deres kunders sites til at nå en bedre placering på Google etc.
 
Men hvorfor gav denne metode problemer? Det er vel ikke ulovligt? Var det mon fordi deres kunders sites blev blacklisted?
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 7 (62 indlæg)