Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle hjælpsomme ejendomsmæglere tilstede?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

heeej amino folk
Jeg har nu i nogle dage læst om at være ejendomsmæglere.
og via en masse hjemmesider har jeg fået besvaret en masse spørgsmål:)
men der er nogle vigtige ting jeg ikke har fundet ud af inu:)

1. Når en ejendomsmægler sægler et hus og får f.eks et selær på 50 tusind kr. hvor meget får han selv og hvor meget går til hans ''chef/arbejdsplads. hvis nu han kun tjener på det, han sægler og ikke får nogle grundløn:)

2. Hvad tjener en trainee? og kan det lade sig gøre at man kan komme til at arbejde for en mægler som f.eks. kontorelev, mens man lsæer til finansøkonom. Så man er sta.aut. ejendomsmægler når de to år i finansøkonom uddannelsen er gået.

3. Alle de ejendoms mæglere jeg har stødt ind på. køre altså rundt i store audi'er bmw'er og macer. Hvordan har de råd til det? mine venner siger at det noget med får af sin arbejdsplads eller man får et tilskud af arbejdspladsen..

4. Hvad tjener i? altså vil gerne høre lidt om hvad folk tjener og hvor mange timer arbejder i?:)

5. Hvis du/i virkelig gerne vil være flinke. Kan i såe ikke gå med til at skrive med mig over pm. så kan jeg fyrer nogle lidt mere konkrete spørgsmål af når jeg ved hvem du er:)

tak på forhånd og beklager stavfejlene. Det ikk alle der er perfekte!:)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 01:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Godt nok er jeg endnu ikke ejendomsmægler, men læser til finansbachelor med henblik på en dag at blive det. Må indrømme jeg føler mig en anelse overrasket over dine spørgsmål, da de synes at gå meget på hvad man tjener og hvad man kan få, men man kan selvfølgelig have forskellige forudsætninger for at gå ind i branchen.

Først så vil jeg anbefale dig, at såfremt du ønsker at gå den vej, så er der flere måder at opnå det på - der er ikke én bestemt vej. Med søgen rundt omkring på de forskellige mæglervirksomheders hjemmesider, kan du mere end ofte finde medarbejder udtalelser omkring, hvordan de er nået til hvor de er, samt hvordan deres dage er. Ligeledes er det en god ide at tjekke stillingsopslag og på den måde få en ide omkring hvad de forskellige virksomheder tilbyder eller fortæller om stillingen. Nogle kæder tilbyder f.eks. at man har fri hver weekend, andre kræver at du er mere fleksibel og kan sætte en søndag eller to af om måneden til fremvisninger m.v. Ejendomsmæglerbranchen synes at være en meget fleksibel branche, med frihed under ansvar - får du salgene igennem og får du lavet det du skal, så er det vigtigst.

Men for nu at komme lidt ind omkring dine opstillede spørgsmål, så vil jeg da forsøge mig med at skrive lidt, ud fra hvad jeg har fundet ud af ved at læse mig frem til det rundt omkring.

1. Når en ejendomsmægler sægler et hus og får f.eks et salær på 50 tusind kr. hvor meget får han selv og hvor meget går til hans ''chef/arbejdsplads. hvis nu han kun tjener på det, han sægler og ikke får nogle grundløn:)

Mener det er meget forskelligt hvad du opnår i kommision på salget. Endnu har jeg ikke fundet et stillingsopslag hvor der ikke har været en garanteret grundløn ud over provisionen. Ejendomsmæglere er godt lønnede, men synes det virker forkert at skulle vælge branche ud fra sådan en faktor - så er der så mange brancher man kan gå ind under. Et bestemt svar på det her kan jeg ikke rigtig give, idet jeg har en ide om, at de oplysninger først blive kendt for en, når man er kommet ind i branchen - derfor er en ejendomsmægleruddannet nok bedre til at forklare det her, såfremt personen ønsker at fortælle det. Hvis du tænker meget på hvad en gennemsnitlig løn for en ejendomsmægler er, kan du eksempelvis gå ind på Jobindex.dk og finde "Tjek din løn" og ud fra indtastede oplysninger der måtte passe på din erfaring, tjekke hvad andre ligger på eller sætter som lønkrav.

2. Hvad tjener en trainee? og kan det lade sig gøre at man kan komme til at arbejde for en mægler som f.eks. kontorelev, mens man lsæer til finansøkonom. Så man er sta.aut. ejendomsmægler når de to år i finansøkonom uddannelsen er gået.

En trainee hos en ejendomsadministrator tjener vist omkring kr. 19.000 om måneden i den periode med en eventuel mindre stigning efter nogen tid - vil gætte på det er cirka det samme for en ejendomsmægler. Det er hvis du vælger at gå ind i branchen med en baggrund som finansøkonom, kontorelev, købmand eller lignende. Tager du uddannelsen som finansbachelor, vil du efter endt uddannelse (3½ år), være uddannet ejendomsmægler og skal ikke være i oplæring så længe, hvorfor trainee perioden hurtigere er overstået. Men jo, du kan sagtens søge ind hos en ejendomsmægler som kontorelev, men det er nok ikke den første periode, at du kommer ud og vurderer ejendomme. Statsautoriseret ejendomsmægler tager yderligere 1½ års uddannelse har jeg ladet mig fortælle - dette foregår på skole ved siden af dit arbejde som ansat. Du er altså dermed ikke statsautoriseret efter de 2 år som finansøkonom.

3. Alle de ejendoms mæglere jeg har stødt ind på. køre altså rundt i store audi'er bmw'er og mercedeser. Hvordan har de råd til det? mine venner siger at det noget med får af sin arbejdsplads eller man får et tilskud af arbejdspladsen..

Der medfølger ikke firmabil som ejendomsmægler - skal ikke kunne sige om man som partner af en mæglerbutik kan tilegne sig en, men det er ikke en frynsegode. Du skal benytte eget køretøj, dog modtager du til gengæld en kørselsgodtgørelse per km. Man kan sige det er en ting man skal tænke over, idet man jo således selv står for tabet på bilen med slid, service og nedskrivninger. Alle ejendomsmæglere kører nu heller ikke rundt i store dyre biler - her i Aalborg kører flere mæglere rundt på cykler, i gulpladebiler, i toyota avensis´er, mazda 6´ere, ford mondeo´er og faktisk også mindre biler end det. Det er dog klart, at nogle mæglere kører rundt i ret attraktive biler, men man kan så vende den og sige, at har du eksempelvis med liebhaveri at gøre, sætter det måske ikke det bedste billede hos kunderne, hvis du triller op i indkørslen i en Suzuki Alto - men det er vel et valg.

4. Hvad tjener i? altså vil gerne høre lidt om hvad folk tjener og hvor mange timer arbejder i?:)

Igen, så vil jeg anbefale dig at kigge på "Tjek din løn" på Jobindex.dk, hvor du kan få et indtryk af det. Det er selvfølgelig kun vejledende og passer muligvis ikke med det sted du bliver ansat - måske er det højere eller lavere, det er individuelt. Din løn baseret også meget på om du tidligere har arbejdet indenfor salg af forskellig art, eller om du kommer direkte fra studiet og måske ikke har nogen erfaring. Men et skud for en uddannet ejendomsmægler der er forholdsvis ny i branchen er nok et sted mellem kr. 33.000 og kr. 38.000 +/- provision og forhandling. Af timer så synes jeg du skal finde nogle udtalelser fra nuværende ejendomsmæglere på de respektive hjemmesider. Måske du møder kl. 8 om morgenen og har fri kl. 16-17. Det er en branche med megen frihed under ansvar og ikke et sted med timekort eller noget. Ofte kan du også komme ud for at have fremvisninger eller kundemøder om aftnen eller i weekenden jo, så det er meget forskelligt.

5. Hvis du/i virkelig gerne vil være flinke. Kan i så ikke gå med til at skrive med mig over pm. så kan jeg fyrer nogle lidt mere konkrete spørgsmål af når jeg ved hvem du er:)

Valgte så alligevel lige at skrive det herinde. Ved ikke om du har fundet mine svar brugbare, men de er baseret på hvad jeg har opsnuset indenfor branchen. Tror det handler utrolig meget om at undersøge og finde informationer rundt omkring - det giver dig hurtigt en ide om hvordan det er i branchen. Tag nu eksempelvis EDC´s hjemmeside, den kan fortælle utrolig meget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

hej og tusind tak for din feedback;)
nu må du ikke tro jeg vægler ejendomsmarket pga. penge.
Men har siden jeg var lille elsket at se i ejendomsmæglere sægle huse.
og jeg kan se mig selv som en ejendomsmæglere dog ikke hele mit liv, drømmer at blive ejendoms investore.
men Jeg har fundet så meget andet om ejendomsmæglere på nettet.
så jeg spurgte om de ting jeg ikke kunne finde på nettet. som så havde noget med løn og biler at gøre:)

- jeg har prøvet jobindex.dk men de går efter gennemsnittet.

Hvilken vej har du taget for at blive ejendomsmæglere og har du andre fremtidsmuligere i fremtiden?:)

Og self. skal man starte fra bunden af når man lige er blevet færdig uddannet.

Men der er nogle unge som sægler dyre boligere (7-10mil +)
er det pga. deres netværk og deres resultater? eller kan man uddanne sig mere til libhaverboliger?

mvh Eli

og når man er udannet ejendomsmæglere kan man så bruge sin uddannelse i canada? fordi regner med at flytte til canada om 6-7 år:) eller skal man tage en prøve der?:)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Eli

Det lyder meget som mig selv, med hensyn til at have haft interessen siden de små dage Big Smile

Når du nu omtaler en fremtidig stilling som ejendomsinvestor, så vil jeg skyde på at du måske skulle sigte mere efter at blive ejendomsadminstrator, da det ligger mere op ad den gren. Ikke at sige at du ikke kan gå fra ejendomsmægler til ejendomsinvestor, men hvis du vælger ejendomsadministrator, er springet ikke så stort som det ellers vil være. En ejendomsadministrators arbejde går blandt andet på opkøb af udlejningsejendomme og administration heraf, hvor ejendomsmægler mere går på køb og salg gennem kunderne - det er lidt anderledes.

Det skal nævnes at jeg endnu ikke er ejendomsmægler, men stiler også mod at blive det. Jeg har blot brugt megen energi på at undersøge markedet og branchen og på den måde dannet mig et forholdsvis godt indtryk af hvorledes disse er. Men som vist nok omtalt i mit tidligere svar, så har jeg valgt uddannelsen Finansbachelor, hvilken er en forholdsvis ny uddannelse. Det er mere eller mindre en overbygning af Finansøkonomen og tager derfor også 1½ år længere. En uddannelse som Finansbachelor ligger på højde med at have taget en HA Almen på uni, så vil til hver en tid anbefale Finansbacheloren fremfor Finansøkonomen, dog uden at tale negativt om sidstnævnte på nogen måde - det er et valg, hvad man helst vil.

Af andre fremtidsmuligheder ved en uddannelse som ejendomsmægler, så ligger det primært nok indenfor faget. Store spring vil oftest nok betyde ekstra uddannelse, men et spring over til ejendomsadminstrator, ejendomsinvestor, bankrådgiver og måske forsikringsassurandør er en mulighed.

Jo, der findes unge der sælger boliger til det nævnte beløb - det kommer helt an på hvilket område i landet du vælger at sætte fokus på. Der er uden tvivl forskel på om du sigter mod at formidle salg af boliger i whiskeybæltet nord for CPH eller om du drømmer om at være i det vestlige Jylland eller sydsjælland.

At have gjort sig et godt netværk er ALTID et stort plus, det skal der på ingen måde herske tvivl om. Jo bedre et netværk man har, des større er ens muligheder for at komme til tops. Det kan selvfølgelig også opnås ellers, men et netværk kan være guld værd. Dine resultater fra tidligere stillinger er i denne branche nærmest alt afgørende - en ny arbejdsgiver vil på alle måder se mere positivt på dig som mulig medarbejder hvis du kan fremvise gode resultater. 10 salg vil altid være bedre end 2.

At have fokus på liebhaveri, er ikke som sådan noget du uddanner dig til. Det gælder mere om, gennem tid at danne interesse indenfor netop dette område. Læse omkring det, kigge salgsopstillinger og lignende. At have en sund interesse indenfor liebhaveri, vil på alle måder sætte dig i bedre stand til at have forståelse for hvordan sådanne prissættes og formidles.

Kan nævne at jeg selv, måske de sidste 10-15 års tid, har haft stor interesse indenfor liebhaveri - dette værende i både Danmark som udlandet. På et tidspunkt var jeg fuldstændig fokuseret på at skulle til USA og sælge Hollywood huse, købte bøger omkring det og sad og hang på diverse amerikanske boligsider. Min interesse for en dag måske at komme derover og leve af det er der selvfølgelig stadig, men er måske kommet lidt mere ned på jorden sidenhen. Det kræver et ufatteligt held, et fantastisk netværk og til nogen grad, en god kapital. Der er stor konkurrence på det amerikanske boligmarked, og specielt hvis man tager områderne i og omkring LA.

Med hensyn til at kunne bruge uddannelsen i Canada, så kan du som udgangspunkt godt. Hvis det i Canada er som i USA, så vil det dog kræve at du får en "Real Estate License", der gør at du må formidle boliger i det pågældende land. Du kan læse mere omkring det her.

Håber du kunne bruge det til noget Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20

hej

begge to man kan blive en ejendomsmægler men hvorfor findes der ikke så mange- trods af ifølge jer er der penge i det?

1. fordi at det kræver meget erfaring for at være en mægler.

2. det kræver en del penge på bundkisten at satrte virksomhed at åbne en butik at hyre advokater assistenter osv.

3 man skal være en god sælger og man skal brænde for huse inretning -og ikke penge. Hvis man brænder for penge så skal man være en bankrøver.

4.man skal have et netværk bla andre mæglere hvis dte skal lykkes en.

i begge .. held og lykke i jagten efter den rigtige bmw;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:08

Ehh, er desværre ikke 100 på at du har læst mine besvarelser korrekt, eller så misforstår jeg blot dine kommentarer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11

tak for din fede feedback igen !:)

ang. uddannelsen så tænker jeg bare, er det ikk spild af et halvandet år xtra ved at tage finansbachelor ? altså finansøkonom tager 2 år og så kan man have to års erfaring for at blive sta. aut. ejendomsmæglere. og har læst at man kan tage de  to år samtidig med man læser:) så det ialt tager 2½-3½ år for at blive sta. aut. ejendomsmæglere.

og så sidder jeg lige og tænker over nogle ting igen.

1. Jeg kan ikke se noget om, hvor lang tid det tager at få den license, altså skal jeg læse i to år igen i canada for at blive erklæret real estate agent derovre? eller er det nok med at tage en ''prøve'' og have beviser for man er udannet ejendomsmægler i danmark.

2. Alle de sider jeg har kigget på. er fra 2005-2007 og nogle 2009
og market har virkelig ændret sig meget. så kender du nogle hjemmesider eller bøger som er lidt nyrer og kan give et bedre inblik i en ejendomsmæglers hverdag, løn, regler.

3. når du er færdig med finansbachlelor er du så sta. aut. ejendomsmæglere eller skal du også igang med 2 år i branchen for at få den stilling?

for i slet ikk fortalt der for du læser om hvor meget en gennemsnitlig ejendomsmæglere for ved at sægle en bolig? altså det som han selv tjener og ikke hans chef eller andre omkostninger?:)

mvh eli

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16

men hvorfor findes der ikke så mange- trods af ifølge jer er der penge i det?

altså der er jo en del ejendommæglere. og har læst at mange af dem har ændret branche i finanskrisen fordi ingen havde råd til at købe hus. så de havde intet at lave. men nu tænker jeg mange år frem. og til den tid vil krisen nok være helt væk.

og vi(jeg mest) nævner penge fordi jeg havde fået besvaret mine andre spørgsmål andre steder på nettet. men manglere lige de sidste som havde med løn og fede biler at gøre:)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forsøger efter bedste evne, men tak for det Smile

Ved ikke om jeg vil kalde det spild af tid at tage en finansbachelor fremfor en finansøkonom - Forskellen på uddannelserne er, at man på finansbacheloruddannelsen får mere læring i fag der er relevant for branchen. Forskellen kan der læses omkring her. Ydermere kan du eventuelt kigge her.

Er desværre ikke sikker på hvor længe eller hvad det umiddelbart kræver at få en salgstilladelse i Canada - har ikke studeret det så nøje, idet det ikke lige faldt i min interesse endnu, men er sikker på det kan findes på nettet.

Med hensyn til hvordan en ejendomsmæglers hverdag er, vil jeg igen referere til EDC´s hjemmeside (Mød dine kollegaer) - her kan du læse nogle udtalelser fra nuværende mæglere.

Efter jeg er færdig med finansbacheloren, så skal jeg også læse 1½ år ved siden af arbejdet, hvis jeg ønsker at få en statsautorisation (og det gør man jo). Faktisk vil jeg også mene det ses som et "krav" fra de fleste mæglerkæder, at man tager denne.

Ved desværre ikke hvad en ejendomsmægler selv profiterer på et salg udover garantilønnen - mit bedste bud må være at henvende dig til en ejendomsmægler og høre om han/hun vil fortælle det, men har dog mine tvivl på at det vil blive aktuelt. Tror også jeg selv ville synes det var en lidt underlig henvendelse at få, men ved desværre ikke hvordan ellers du skal finde ud af det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:09

læste lige et af de link du viste

Derudover er det vigtigt at være opmærksom på, at den studerende med et finansbachelor-bevis i hånden kun mangler et enkelt fag, nemlig specialefaget ’Fast ejendom’ på Akademiuddannelsen i Finansiel Rådgivning, for at have det nødvendige teoretiske grundlag for registreringen som ejendomsmægler.

Altså betyder det at finansøkonom mangler flere fag? for det har jeg ikk læst nogle steder..
troede bare at man skulle i gang som elev i de to år og ikk have flere fag efter uddannelsen:)

mvh eli

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)