Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogen ligger sig rigtig tæt op af ens domæne?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu tillader jeg mig lige, at uddybe her i denne tråd.

Mit website blog-guiden.dk har intet med blogguiden.dk at gøre. Jeg er ikke blevet inspireret af hjemmesiden, der er ikke det samme indhold, de samme billeder eller noget som helst. Blognavnene er tæt på identiske, men derudover er de to websites i vidt forskellige i mine øjne.

Og ja, som jeg selv har skrevet i en kommentar på min blog simonsiger.dk, har jeg opdaget at blogguiden.dk eksisterer. Men der er intet stjålet derfra og min side blog-guiden.dk er ikke et forsøg på at få blogguiden.dk "ned med nakken".

Asgeir Gunnarsson er velkommen til, at udkonkurrere mig ved at lave et website folk finder bedre end mit, hvis ikke allerede det er tilfældet.
Jeg mener hvertfald ikke selv, at jeg har gjort noget forkert.

Med venlig hilsen
Simon Mørk Hermansen 

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Àsgeir Gunnarsson:

Min problemstilling er principel, da mit formål er at få svar på denne problemstilling og ikke hænge simon ud, har jeg valgt ikke at nævne ham i overskriften.

Så skulle du helt have ladt være med at nævne hans navn i denne tråd. Du har ikke patent på navnet blogguiden, og dermed ikke på navnet blog-guiden. Sådan er internettet, og hvis du ikke er tilfreds med spillereglerne, så må du forsøge at købe domænet blog-guiden.dk af Simon.

Mener du også det er for dårligt hvis der findes en webshop som hedder børnetøj.dk og der senere kommer en webshop som hedder børne-tøj.dk? Bare et eksempel.... Det er gængse ord som ingen har patent på, og derfor er der ikke noget du kan gøre ved det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Àsgeir Gunnarsson:

Det skal siges at han har været forbi blogguiden.dk, som han selv udtaler. Hvis du mener det er unfair at præsentere kolde fakta. Ønsker ikke at denne debat munder ud i en lang debat om hvornår det er unfair at præsentere kolde fakta. Min problemstilling er principel, da mit formål er at få svar på denne problemstilling og ikke hænge simon ud, har jeg valgt ikke at nævne ham i overskriften.

Regler er regler, og de må gælde ens for alle...

Anyway så har jeg tjekket begge sider ud, og kan kun være enig i det Simon udtaler på sin egen blog. Han har ik kopieret noget koncept, da der ik er meget at kopiere.

• Det er desuden to normale ord, hvorfor det er umuligt at gøre noget.
  • Der er hverken firma eller andet bag med samme navn, så det kan heller ik bruges som begrundelse.
  • Sidst men ik mindst, så har begge koncepter jo fundet inspiration på andre sider, som har store guides til Wordpress. Så her kan du heller ik påråbe nogen form for unikhed.

Konklussion er, at du burde have registreret det dengang du oprettede det andet domæne, da du idag har meget svært ved at påråbe dig rettighederne til domænet med bindestreg...
Man lære af sine fejl, så lidt har du lært angående denne sag til en anden gang... Så bare igang med at gøre din egen side unik og værd at besøge, og lad vær med at fokusere på andres projekter ;D
Held&Lykke Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:39

Simon Mørk Hermansen:

Mit website blog-guiden.dk har intet med blogguiden.dk at gøre. Jeg er ikke blevet inspireret af hjemmesiden, der er ikke det samme indhold, de samme billeder eller noget som helst. Blognavnet er tæt på identiske, men derudover er de to websites i mine øjne vidt forskellige.

Og ja, som jeg selv har skrevet i en kommentar på min blog simonsiger.dk, har jeg opdaget at blogguiden.dk eksisterer. Men der er intet stjålet derfra og min side blog-guiden.dk er ikke et forsøg på at få blogguiden.dk "ned med nakken".

Asgeir Gunnarsson er velkommen til, at udkonkurrere mig ved at lave et website folk finder bedre end mit, hvis ikke allerede det er tilfældet.

Med venlig hilsen
Simon Mørk Hermansen 

Selvfølgelig har du ikke gjort noget som helst forkert, Simon. Jeg købte på et tidspunkt et domænenavn, usa-info.dk, selvom jeg vidste, at der var en, der ejede domænenavnet usainfo.dk, og sådan er det nu engang. Vi vælger et domænenavn, og derefter er det op til os selv at få det bedste ud af det, mere ligger der ikke i dét. Navnet er kun en lille del - dét indhold, vi leverer, er det, der virkelig betyder noget! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Simon Mørk Hermansen:

Mit website blog-guiden.dk har intet med blogguiden.dk at gøre. Jeg er ikke blevet inspireret af hjemmesiden, der er ikke det samme indhold, de samme billeder eller noget som helst. Blognavnene er tæt på identiske, men derudover er de to websites i vidt forskellige i mine øjne.

Med venlig hilsen
Simon Mørk Hermansen 

Nu har jeg hverken påstået eller sagt at du har stjålet noget fra blogguiden.dk.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Àsgeir Gunnarsson:

Simon Mørk Hermansen:

Med venlig hilsen
Simon Mørk Hermansen 

Nu har jeg hverken påstået eller sagt at du har stjålet noget fra blogguiden.dk.

At du har opdaget blogguiden fortæller vist resten af historien.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnnarsson

Hvad fanden fabler du om? Tror du seriøst, at Simon overhovedet har skænket dig en tanke? Din side og dit indhold er nul og niks sammenlignet med Simons, og når det så er sagt, hvorfor skulle han overhovedet have tjekket din side ud? Når man søger på et domænenavn, så søger man bare indtil, man finder et navn, der er frit - dvs. ikke optaget! Det er da ikke et spørgsmål om bare at ville ødelægge det for en anden person!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:35

Àsgeir Gunnarsson:

Simon Mørk Hermansen:

Med venlig hilsen
Simon Mørk Hermansen 

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnnarsson

Hvad fanden fabler du om? Tror du seriøst, at Simon overhovedet har skænket dig en tanke? Din side og dit indhold er nul og niks sammenlignet med Simons, og når det så er sagt, hvorfor skulle han overhovedet have tjekket din side ud? Når man søger på et domænenavn, så søger man bare indtil, man finder et navn, der er frit - dvs. ikke optaget! Det er da ikke et spørgsmål om bare at ville ødelægge det for en anden person!

Lad os slå koldt vand i blodet. Det kan godt være at min side er nul og niks. Det kan godt være at man kun søger efter frie domæne navne. Det kan godt være at Simons side er 1000% gange bedre. Ja jeg skulle nok have censureret indlæget. Da det blandt andet har medført nul og niks. Simon du har skam ikke gjort noget forkert. Ved skam godt du ikke er ude på at skade nogen det er jeg heller ikke.

Tak for alle jeres svar.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:57

Det man kan lære ud af denne tråd, sobert eller ej, at det gælder om at finde et unikt navn til sit firma eller produkt.

Hvis man vil være lidt mere sikker kan man også registrerer navnet under Varemærkestyrelsen (ca. 2500 kr.)

Amino blev registreret af DLG 2002  ( Grisefoder )Stick out tongue

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:16

Præcis, vil man være sikker på det ikke sker må man lave sit eget "brand", og give det nogle unikke navne. Istedet for blogguiden så kunne du kalde den "LurifaxesBlog.dk", blogguiden er alt for trivielt. Men man kan jo sige, at manden med bedste SEO vinder ;-)))

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:09

Du kan evt. køre en typosquatting sag ved dk-hostmaster, det er gratis og så ser I hvem der har ret. Læs evt. tidligere afgørelser først. Vores afgørelse i sagen om mobilcheck / mobilcheck.dk fra den 24. september 2010 faldt desværre til jorden på at typosquatteren ikke havde flere typosquatting domæner og han skal have mere end et i den type sager.

Nu skal vi enten køre en domæneklagesag eller købe domænet. Vi har tilbudt 4.000,- kr., men ejeren vil have 10.000,- kr. for domænet. Med advokat og det hele, så koster det næsten det samme beløb at køre en sag, så vi overvejer stadig.

Den store forskel her, er dog at MobilTjek er et registreret varemærke. Vores afgørelse kan læses her

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)