Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogen ligger sig rigtig tæt op af ens domæne?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår ikke rigtigt dit spørgsmål - altså forstået på den måde, at der vel ikke er noget som helst at gøre ved det!? Du kan jo ikke gøre andet end at leve med det. Og gøre dit bedste for at overgå det konkurrerende website mht. relevant indhold!?

Simon har et godt og informativt website, som er hans - og så er den historie vel ikke længere! Han har købt retten til sit domænenavn ligesom, du har købt retten til dit, og det er så dét!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

Man kunne registrere pandekageopskrifter.dk og lave en side med pandekageopskrifter selvom du har pandekage-opskrifter.dk

Vi er jo ude i almene ord som ikke er mærkeregistrerede og hvis du så ikke engang har en virksomhed med navnet så er det dømt frit slag.

Vandt sag www.strip-danmark.dk og da den kørte på vores image da vi havde opsat stor brand kampagne vandt vi sagen

Tabte sagen strip-show.dk da den forrige ejer snakket dårligt om den anden sidens ejer , begge betegnes som alm. ord så måske en chance , der er mange flere vinkler end kun en

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bombombom! Først og fremmest en kæmpe lærestreg! Når du køber et domæne, så sørg altid for at få alle aspekter af det navn. Måde med og uden æ, ø, å, og med/uden bindestreg! På den måde undgår du disse problemer, plus at ligegyldigt hvordan kunden skriver webnavnet, så kommer den frem til din side :)

Det absolut eneste du kan gøre, er vel at tage en snak med ejeren af det andet domæne, og prøve at snakke ham til at skrifte domæne og sælge dig hans med bindestreg.

Vh

Casper Poulsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Àsgeir Gunnarsson:

Idag opdagede jeg at simon fra simonsiger.dk har lavet en blog der hedder blog-guiden.dk med samme formål, han registrerede domænet den 17. november 2010.

Jeg forstår ik ovenstående afsnit?

Hvorfor skal nogen hænges ud, fordi de har købt et domæne, og lavet noget på det? Hvis personen ik har været opmærksom på din side, så er det vel unfair at udstille ham på den måde!

Iøvrigt troede jeg os det var forbudt at hænge personer/firmaer ud herinde!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:51

Fashion-Seller:

Àsgeir Gunnarsson:

Idag opdagede jeg at simon fra simonsiger.dk har lavet en blog der hedder blog-guiden.dk med samme formål, han registrerede domænet den 17. november 2010.

Hvorfor skal nogen hænges ud, fordi de har købt et domæne, og lavet noget på det? Hvis personen ik har været opmærksom på din side, så er det vel unfair at udstille ham på den måde!

Jeg har i hvert fald bemærket tone er blevet meget hårdere på amino.dk efter hånden , så det er godt du sige dette er forkert uden at han  især har kontaktet dem , men jeg synes ikke dette er det hårdeste jeg har set , men håber tone bliver bedre fremover fra alle amino.dk bruger så de bruger al siden positive energi på at videre formidle sin viden

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:54

Fashion-Seller:

Àsgeir Gunnarsson:

Nu bliver han ikke hængt ud,  Àsgeir stiller vel bare et relevant spørgsmål på et meget relevant problem.

Brugen af bindestreg i domæner er sjovt nok i de fleste tilfælde registreret senere, end uden bindestreg.

monse

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:57

Monse:

Nu bliver han ikke hængt ud,  Àsgeir stiller vel bare et relevant spørgsmål på et meget relevant problem.

Brugen af bindestreg i domæner er sjovt nok i de fleste tilfælde registreret senere, end uden bindestreg.

Hvis man vil diskutere spørgsmålet angående bindestreger, så kunne man undlade at nævne personen + firmaet/bloggen, som denne står bag... For det har jo intet med problemstillingen at gøre!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:09

Fashion-Seller:

Monse:

Hvis man vil diskutere spørgsmålet angående bindestreger, så kunne man undlade at nævne personen + firmaet/bloggen, som denne står bag... For det har jo intet med problemstillingen at gøre!

Jeg tror folk tager lettere på det når de ser hvad tone er nogle gange og så tolker man reglerne ja hvad er tilladt derfor gad jeg ikke gøre noget synes tone har været lidt hård rundt omkring og jo synes nogle gange alt for hård .

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:20

Fashion-Seller:

Àsgeir Gunnarsson:

Det skal siges at han har været forbi blogguiden.dk, som han selv udtaler. Hvis du mener det er unfair at præsentere kolde fakta. Ønsker ikke at denne debat munder ud i en lang debat om hvornår det er unfair at præsentere kolde fakta. Min problemstilling er principel, da mit formål er at få svar på denne problemstilling og ikke hænge simon ud, har jeg valgt ikke at nævne ham i overskriften.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:30

Ja det er rigtig ærgeligt, har selv prøvet dette da jeg startede.

Var ikke opmærksom på at der var et andet firma, som lå tæt op af det jeg lavede.
Da de i cvr registret havde et andet navn end deres domæne.

De havde haft domænet i mange år og lagde derfor sag an mod mig.
Jeg blev godt nok forskrækket, da der kommer mange papirer ind ad døren fra deres advokat. Og ja så slettede jeg det, da jeg ikke havde gjort så meget ud af det på det tidspunkt, var det jo bare at finde et andet navn.

Det som jeg vil fortælle med denne lille historie er, prøv at kontakte ham og tal med ham om det. Det kan være du evt. kan købe det af ham.

Ellers er der nok ikke noget du kan gøre, da det jo er en forholdsvis ny side du har.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)