Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance aflønning

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Vi står i den heldige situation at vi har brug for en programmør, desværre er det kun til at få vores produkt klar til deadline, så derfor har vi søgt studenter medarbejdere. Vi har nogle faste opgaver der skal laves og de kan lave dem når de vil så længe de overholder de enkelte deadlines.
Nu er spørgsmålet: Hvordan aflønner vi disse på den nemmeste måde. Er helt blank på det punkt, da det altid kun har været "mig"
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:32
Får dem til at sende en regning til jer. I kan hjælpe med at sætte dem op så de følger reglerne. De skal jo bare laves uden moms og så skal dine studentermedhjælper bare selv indberette det til Skat. Sådan gør jeg selv...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:19
Ja den løsning har strejfet mig, men kan de så få en anbefaling fra os. At de har arbejdet for os ?Er der mulighed for at se en sådan faktura du har benyttet?
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:49
I kunne også bare aflønne dem gennem et af de mere fleksible lønsystemer. Jeg kan f.eks. anbefale www.danlon.dk som jeg har haft meget glæde af.
Her er det temmeligt enkelt  at udbetale  til enkelt ansatte på de tidspunkter som man nu har lyst til at gøre den slags til. Og så er der også detaljen med at det er temmeligt billigt hvis man ikke har en masse ansatte. Da der er betaling pr. gennemført løn.

Peder

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:54
Hvis du har folk gående freelance - f.eks. studenter på A eller B indkomst, der får udbetalt et honorar, som de selv skal betale skat af, så SKAL du selv benytte Skats indberetningsformular.
Ellers kan du ikke fratrække honoraret i regnskabet som en omkostning.
En fejl jeg selv har begået og som jeg ikke begår igen.
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:01
Argh - det er skrevet bag øret... har du et link :-s

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:02

Hvis man benytter denne løsning, er man så ikke også forpligtet til feriepenge, atp mm.?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:24
Tja nu er jeg ikke ligefrem revisor eller noget, men det vil jeg da slet ikke udelukke. Da vi i sin tid benyttede systemet fiksede vi det på den måde at vores freelancere stod opført som funktionærer, og de fik derfor deres feriepenge, pension osv. udbetalt gennem lønnen. Jeg ved egentligt ikke lige om det er lovligt. Men jeg kan da sige med sikkerhed at der ikke er nogen der er blevet snydt.
Men om ikke andet så burde feriepenge osv jo være inkluderet i den løn som freelancerne almindeligvis får og så skal den udbetalte løn vel bare korrigeres derefter. Det er jo ikke fordi der er så meget ekstra besvær ved det.

Peder

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 09:27
Nej har ikke noget link.
Men du kan finde alle Skats formularer hvis du logger på din Tast Selv service....
Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 09:31
Jeg mener, at du slipper for ATP og feriepenge ved at "aflønne" folk på selvstændig basis ved honorar udbetaling.
Det fungerer efter samme princip, som når en leverandør udsteder en faktura. Bare uden faktura idet arbejdskraften ikke udsteder faktura til dig.
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)