Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu hvor "inviter venner" er lukket

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude

Hvad gør vi lige, når vi står i den situation, at havde haft en plan om, at dele et gavekort ud på 1000 kroner, ved at folk skulle "Synes godt om" vores Facebook side, og derefter invitere alle deres venner og så skrive på  væggen hvor mange de havde inviteret, hvor efter en måned ville vi vælge en tilfældig og give dem gavekortet - men det er ikke muligt nu, da Facebook har lukket for at folk der ikke er admins på en side, kan invitere sine venner til den?

Alternativet har jeg hørt er, at man via siden opretter en begivenhed, som så er gavekortet man kan vinde. Til denne begivenhed kan/skal folk så invitere. De skal så kommentere til begivenheden, hvor mange de har inviteret og derefter kan vi vælge en tilfældig. Men det giver dog ikke helt det samme, da tanken var at vi skulle eksplodere vores antal af folk på Siden. Dog er der stor chance for at folk jo ser fansiden, hvis vi bare sørger for at "linke" nok til den på selve begivenheden.
- Men ville det være det bedste alternativ?

Andre ideer?

Tak

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:03

Indledningsvist vil jeg sende dig til dette amino-indlæg, og håbe du finder fornyet inspiration.

Den metode du fisker efter for at skaffe dig fans er allerede gammeldags... og det er så småt gået op for mange, at belønningen ikke med synderlig garanti står mål med investeringen.. særligt tidsinvesteringen.

Faktisk er din tankegang og ønsker sandsynligvis årsagen til at Facebook har fjernet funktionen, og så kan man jo selv gøre sig tanker om hvorvidt man troede man havde en idé der var gavnlig for brugerne.
Hint: ting der er gavnlige for brugerne bliver ikke fjernet af Facebook.

Du jagter folk der vil vinde, og bagefter vil du sælge til dem. Det er ikke opskriften på succes på Facebook... læs mere om det i indlægget

http://www.amino.dk/forums/t/114138.aspx?PageIndex=2&#762624

------------------------------

Vil du død og kritte rage folks opmærksomhed til dig uanset risiko for spildt arbejde, foreslår jeg du starter en facebookside, som kun har til formål at rulle konkurrencen. Herved kan du kalde den hvad du vil f.eks. VIND 1000 Kr. TIL ET ELLER ANDET (OG VI SPAMMER DIG IKKE BAGEFTER.. KUN LIDT). Smile

Har en facebookside et godt navn, kan den godt vokse sig stor uden brug af invite-funktionen. Du kan sætte grænsen for konkurrencen a la: når den når 1.000 fans trækker vi lod.

Skal sådan en facebookside virke, skal den - udover at have et catchy navn - også have en velkomstfane, der øjeblikket ligt trækker nysgerrige med ind i konkurrencen.

.. når konkurrencen er færdig, så linker du over til din "rigtige" facebookside, og håber og beder til, at så mange som muligt gerne vil rykke over. For at den del skal virke, skal din "rigtige" facebook have noget at byde på... andet end reklamer jf. aminoindlægget jeg linker til.

http://www.amino.dk/forums/t/114138.aspx?PageIndex=2&#762624

-God fanjagt

/Thomas Bigum
Professionel håndtering af Facebook

Fra København S
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:38

Der er sku en tydelig grund til at du kalder dig ekspert Thomas - Tak for dit indlæg! :-)

Jeg sad efterfølgende at jeg havde oprettet mit indlæg, og lurede i andres indlæg. Mange af dem ligner mit og min situation, og der har du også kommenteret og svaret, hvilke svar jeg også kunne bruge til noget.

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 12:32

Hej,

jeg er i en lignende situation. Det bedste jeg kan se, vi kan gøre er at bede folk om at klikke på "del" nederst i venstre kolonne. Har prøvet at støve FB igennem for en løsning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)