Vil jeg da lige kigge på, tak for linket. |
Du er i markedet hvor AFA/JCDecaux og Clear Channel sidder tungt på kistelåget i alle landets kommuner.
Når f.eks. en boligforening har en gavl ud til en trafikeret vej er det disse spillere i markedet, man som ejer henvender sig til.
Ansøgning om billboards rettes Center for Byggeri og/eller Center for Bydesign for Københavns Kommunes vedkommende, og det er med hjemmel i Planloven at kommunen kan vælge at afvise.
Der er arkitekter som bekymrer sig om bybilledets udseende, og derfor vil en ansøgning om at sprælle på en privat altan sandsynligvis ikke have store chancer.
Sponsorcar kan køre deres koncept, fordi der ikke i udgangspunktet er regler på området - hvis vi ser bort fra Færdselsloven hvor der givet står hvad et køretøj kan, må og bør se ud... for overhovedet at være et køretøj og dermed blive indregistreret.
Midlertidig reklame på f.eks. byggepladser i København er det Cityreklame, Eyemedia m.fl. som i stor stil sidder på stilladsreklamerne.
Mit råd er ligesom Ronnis:
Lad vær at gå videre med ideen... Det er ikke en bane for iværksættere og start-ups. Kun hvis du er udbryder fra en af de andre spillere og/eller har indgående kendskab til markedet - og f.eks. kan suge kunder og samarbejdsaftaler til dig med det samme.
Svarer lidt til at du går på amino og spørger om det ikke er en god idé at starte et nyt mobilselskab... sådan malerisk sagt.