Som revisor har du jo tavshedspligt.... Men kan man ikke holde arbejde og privat adskilt, ja så er du i mine øjne ikke en særlig god revisor. Men der er vel ikke den store forskel på, at man som revisor også får indsigt i andre virksomheders indtjening mv. og på den måde kan man jo også se, hvilke brancher, ideer mv. der tjener godt og så selv starte det op, hvis man gider det. Så om du har speciale i pengeinstitutter, VVS branchen, frisører eller affiliate, webshops ol. kommer vel ud på et? Mvh |
Kristian Konradsen:
Som revisor har du jo tavshedspligt....
Ja, det er rigtigt. Men en revisor der båder lever af at lave affiliate salg for sig selv, og lave andre affiliates regnskaber, må vel siges at have en fordel, uden at han behøver at sige noget til nogen?
Kristian Konradsen:
Men kan man ikke holde arbejde og privat adskilt, ja så er du i mine øjne ikke en særlig god revisor.
Det er vi 100% enige om. Her er der bare ikke tale om arbejde kontra privat, men arbejde kontra andet arbejde.
Kristian Konradsen:
Men der er vel ikke den store forskel på, at man som revisor også får indsigt i andre virksomheders indtjening mv. og på den måde kan man jo også se, hvilke brancher, ideer mv. der tjener godt og så selv starte det op, hvis man gider det.
Så om du har speciale i pengeinstitutter, VVS branchen, frisører eller affiliate, webshops ol. kommer vel ud på et?
Jo, jeg mener der er stor forskel på, om man som revisor både laver VVS-ydelser, og tilbyder at lave andre VVS firmaers regnskaber.
Jeg ville aldrig selv tilbyde en sådan model, da jeg ville mene, at jeg var inhabil.
Der er jo tale om, at man får indsigt i en anden virksomheds regnskaber, prisaftaler, mv. og hvis man ved siden af sin revisorvirksomhed også skal konkurrere med sine kunder, så mener jeg at den er gal.
Det kan godt være, at du mener det er i orden at have begge kasketter på, og alligevel ikke drage fordel af den insiderviden man får. Det er jo heller ikke sikkert at der drages fordel. Men risikoen/chancen er der.
Lovmæssigt er der ingen tvivl om, at man i en sådan situation vil have modsatrettede interesser, og dermed være inhabil.
Derfor ville jeg aldrig selv indgå i et sådant samarbejde med en kunde.