Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor som kender til affiliate marketing

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Jeg troede, at det som affiliate var bedst at holde kortene kunderelationerne tæt ind til kroppen, så andre affiliates ikke løber med de områder man tjener godt på?

Så at have en revisor/bogholder, som selv arbejde med affiliatesalg er vel ikke en god løsning... eller er det bare mig, der ligesom den engelske revisor, ikke kender nok til affiliatesalg? 

Smile

Som revisor har du jo tavshedspligt....

Men kan man ikke holde arbejde og privat adskilt, ja så er du i mine øjne ikke en særlig god revisor.

Men der er vel ikke den store forskel på, at man som revisor også får indsigt i andre virksomheders indtjening mv. og på den måde kan man jo også se, hvilke brancher, ideer mv. der tjener godt og så selv starte det op, hvis man gider det.

Så om du har speciale i pengeinstitutter, VVS branchen, frisører eller affiliate, webshops ol. kommer vel ud på et?

Mvh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:56

Kristian Konradsen:

Som revisor har du jo tavshedspligt....

Ja, det er rigtigt. Men en revisor der båder lever af at lave affiliate salg for sig selv, og lave andre affiliates regnskaber, må vel siges at have en fordel, uden at han behøver at sige noget til nogen?

Kristian Konradsen:

Men kan man ikke holde arbejde og privat adskilt, ja så er du i mine øjne ikke en særlig god revisor.

Det er vi 100% enige om. Her er der bare ikke tale om arbejde kontra privat, men arbejde kontra andet arbejde.

Kristian Konradsen:

Men der er vel ikke den store forskel på, at man som revisor også får indsigt i andre virksomheders indtjening mv. og på den måde kan man jo også se, hvilke brancher, ideer mv. der tjener godt og så selv starte det op, hvis man gider det.

Så om du har speciale i pengeinstitutter, VVS branchen, frisører eller affiliate, webshops ol. kommer vel ud på et?

Jo, jeg mener der er stor forskel på, om man som revisor både laver VVS-ydelser, og tilbyder at lave andre VVS firmaers regnskaber.

Jeg ville aldrig selv tilbyde en sådan model, da jeg ville mene, at jeg var inhabil.

Der er jo tale om, at man får indsigt i en anden virksomheds regnskaber, prisaftaler, mv. og hvis man ved siden af sin revisorvirksomhed også skal konkurrere med sine kunder, så mener jeg at den er gal.

Det kan godt være, at du mener det er i orden at have begge kasketter på, og alligevel ikke drage fordel af den insiderviden man får. Det er jo heller ikke sikkert at der drages fordel. Men risikoen/chancen er der.

Lovmæssigt er der ingen tvivl om, at man i en sådan situation vil have modsatrettede interesser, og dermed være inhabil.

Derfor ville jeg aldrig selv indgå i et sådant samarbejde med en kunde.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:11

Hej Martin,

Nu kan jeg ikke finde ud af, at dele citatet op på den måde, så det må du undvære og da vi er enige langt hen af vejen, er det også underordnet.

Hvis man både lever af, at lave affiliate og revision, ja så vil jeg også sige, at man er inhabil.

Men hvis du bruger din fritid/arbejdstid på, at sætte dig ind i forskellige ting vedr. affiliate, blogs og andre online ting, ja så vil jeg ikke mene, der er et problem.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:17

Nu vil jeg så også lige tilføje en lille ting :-)

Da jeg havde brug for en revisor, så var det jo fordi at der var et pænt stort overskud på affiliate. Jeg oplevede ingen problemer med at Kristian selv lavede affiliate, og det niveau han gør det på er ret 'lavt'. No offense, Kristian, men det er jo bare en bibekæftigelse.

Og så laver Kristian jo også 100 andre ting, så det ser jeg nu ikke nogle problemer i :-) Fordi hvis nu min fiktive forretning der sælger blomster på nettet gik fantastisk, så bare fordi at Kristian har indblik i e-handel, betyder det jo ikke at han starter en konkurrent op :b

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Konradsen:

Hvis man både lever af, at lave affiliate og revision, ja så vil jeg også sige, at man er inhabil.

Det lader til at vi er enige, så lad der ikke gå politisk ævl i den... Beer

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:21

Hej.

Bare et lille inspark i debatten.

Såfremt man som revisor har økonomiske interesser eller sidder i bestyrelsen for et firma, der beskæftiger sig med salg af varer/ydelser indenfor samme branche som en mulig klient, ville jeg altid gøre klienten opmærksom herpå.

Og så må det vel være klientens opgave at træffe en beslutning om han stadig har tillid til mig som revisor/rådgiver.

Har han det vil jeg ikke betænke mig på at påtage mig opgaven.

Jeg vil altid skriftligt orientere min mulige klient herom.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)