Er der nogle der ved om, og hvordan, man afmelder det telefonnummer der er knyttet til ens virksomhed? Jeg har en række virksomheder, der er registreret på min privatadresse og dette gør at telesælgere uhæmmet kan ringe til mig under dække af at min telefon er et erhvervsnummer. I disse selskaber har jeg ikke brug for at der er nogen som helst der ringer til mjig, så jeg ville foretrække helt at slette telefonnummeret på disse selskaber.
Må man det (er der f.eks. krav om at alle virksomheder SKAL have telefon?)? Og hvordan griber man det an?
Min kone er også selvstændig med adresse hjemme hos os :) - vi har kun en fastlinie, og den vil vi gerne have at familie og venner kan slå op i telefonbogen.
Jeg mener ikke der er krav om at en virksomhed skal have et telefonnummer, men som foreslået skal du ændre i dine registreringer hos Told/skat. Se evt dette link til ændringsblanket:
Tag fat i et Call Center f.eks. City Call Center, dem bruger jeg. De tager min telefon og skræmmer alle telefonsælgere væk, alt andet stiller de videre til mig, eller når jeg er optaget, så sender de mig en SMS eller e-mail. Det fungerer perfekt. Og så lyder det altså godt når en sød pige tager telefonen.