Nu er jeg i den heldige situation at jeg koder både c# (.net) og Ruby (on rails) og har kunder på begge platforme.
Jeg har erfaring som arkitekt fra 20+ mill. DKK projekter, så jeg ved generelt hvad jeg snakker om.
De to platforme kunne ikke være længere væk fra hinanden så det er to helt forskellige ting vi snakker om.
Hvis du gerne vil hurtig igang og ikke har så mange penge vil jeg klart anbefale Ruby on Rails. Det er super hurtigt at få lavet kode der virker. Gode test værktøjer. Udfordringen er at det kan være svært at finde gode udviklere i DK (hvis I vil outsource kan i evt. kigge på nogen såsom http://kiranatama.com/ der har specialiseret sit i ruby).
Til gengæld er cloud hosting af rails applikationer blevet super let med Heroku. Her kan du starte hosting for næsten ingen penge (ja faktisk gratis) og skalerer op til det næsten uendelige. Deres backend er Amazon S3/EC2 så der er god kraft på serverne (jeg tror bare kun at de understøtter servere placeret i US på dette tidpunkt). Jeg er klar over at MS også har Axure, men det kommer ikke i nærheden af hvor let Heroku er at bruge. Jeg kan deploye en ny version af ret stor applikation til produktion på under 20 sekunder.
C#/Asp.net derimod er den gamle sikre hest som typisk vælges udfra et strategisk synspunkt. Der er ikke nogen der nogensinde er blevet fyret for at vælge MS.
Der er masser af udviklere i DK også dygtige. Til gengæld skal i regne med længere udviklingstid og ingen html5 (med mindre i bruger deres MVC model - men den er der ikke mange udviklere i DK der har leget med er mit indtryk - det kan i hvert fald ligesom med rails være svært at finde kompetente udviklere til dette).
Hvis du har masser venture kapital i ryggen og skal stå til ansvar for platformen, ja så kan asp.net være en fin løsning.
Hvis du ikke har mange penge og gerne vil have en hurtig beta op, ja så vil jeg klart anbefale Ruby on Rails (det er rails og værktøjer der ligner dette som langt de fleste små startups anvender da det simpelthen er billigere i længden og giver hurtigere time to market).