Hejsa alle sammen. Jeg er på bare bund :-( Jeg vil gerne starte en hobbyvirksomhed. Det skal være et autoværksted, hvor jeg vil gå og beskæftige mig med at reparere biler osv. Jeg forventer ikke at tjene det vilde eller omsætte for ret meget. Det bliver nok under de 50.000kr/omsætning pr. år- Lige nu går jeg på kontanthjælp, og vil gerne starte denne hobbyvirksomhed. Hvilke konsekvenser vil det få for min kontanthjælp. Er jeg berettiget til kontanthjælp, samtdigt med at jeg har denne beskæftigelse ved siden af. Hvad siger loven, hvis jeg findet et rigtigt job, og stadig har min hobbyvirksomhed? Hvis jeg ikke starter denne hobbyvirksomhed, men får en bekendt til at starte den. Eks. Han er på dagpenge igennem a kasse. Vil han så stadig kunne få dagpenge ? Så tænkte jeg på, hvis jeg nu starter denne hobbyvirksomhed, og jeg en dag står med en bekendt, og laver en bil for en anden, kan det have konsekvenser. Jeg tænker på da det er en hobbyvirksomhed, er det tilladt for mig, at få kunder ind, hvor jeg så tager penge for at reparere deres biler. Eller skal en hobbyvirksomhed forstås som at kun må beskæftige mig med mine egne biler.
Håber jeg kan få det afklaret, så jeg kan kaste mig ud i det.
Mvh AK
|
Hvilke konsekvenser ved hobbyvirksomhed
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)