Mig bekendt så sælges alle underwear mærker online, selv Dior mm. Og jeg kan heller ik komme i tanke om et skjorte mærke, som ik sælges online.
Så som jeg skrev, så handler det om netværk, cash og hva man kan tilbyde et brand... Kender branchen ud og ind, da vi arbejder i den til dagligt...
De fleste bliver solgt online ja - men flere har en fysisk butik bag! - Og det er kravet fra en del af leverandørene - endnu.. efter mere end 20 år i branchen mener jeg også at kende den ret godt...
Hey Folket ville lige give mit b7 med. Der er stadig brancher hvor man serlidt skævt til webshops der ikke har butikker.
og helst kun vil sælge dig restpartier osv. da de er bange for at webshoppen dumper prisen og derved ødelækker forretningen for de forhandlere der har butikker...
jeg er til dels enig at webshop drift og butik næsten har samme udgifter og så igen ikke helt.
en butik uden besøgendegiver heller ingen penge så butikken skal ligge det rigtige sted for at sælge selv, eller også skal den bruge en del på reklame.... og kommer det så ikke ud på det samme ?
så det kommer vel an på hvordan en webshop er drevet og hvor den drives fra ? men en webshop har vel lettere ved at nå et opland , og skal man så føre det op i udgift / opland så er det stadig "billigere" at drive en webshop :) der er mange måder at stille det regnestykke op på og det er nok svært at blive enig.
og så til dit oprindelige spørgsmål. jeg ser intet forker i at man sælger til forskælige priser. så længe at vilkår er det samme, normalt basere man vel kostpris på historik, og forvente salg ? og da oplandet på en webshop er ret let at måle, og shoppen der den mål gruppe du er ude efter må det også være ret let at forsvare en evt bedere kost pris wed handel med webshop
De fleste bliver solgt online ja - men flere har en fysisk butik bag! - Og det er kravet fra en del af leverandørene - endnu.. efter mere end 20 år i branchen mener jeg også at kende den ret godt...
Nu aner jeg ik, hvilke mærker du har været i kontakt med... Men det er altså få af de største online webshops, som har en butik bag... Det er vist kun Axel, Deres og Magasin, som har det af de større...
Nu aner jeg ik, hvilke mærker du har været i kontakt med... Men det er altså få af de største online webshops, som har en butik bag... Det er vist kun Axel, Deres og Magasin, som har det af de større...
Magasin - har vist primært bolig og parfume i deres onlineshop, har de ikke? - Og ellers er der rigtig mange små detailhandlere som forsøger at drive en netshop ved siden af, - men kvaliteten af dem er også derefter.. Men det ændre fortsat ikke det faktum at flere af de etablerede herretøjsmærker kræver en fysisk butik bag, før du får lov til at lægge varerne op i en evt tilhørende webshop.
Og eneste grund til at sådan nogen som smartguy fører nogle af deres mærker, skyldes at de har handlet hos dem helt tilbage fra dengang hvor der også var en fysisk butik bag.
Når jeg indgår leverandør aftaler i min nuværende butik og i tidligere stillinger, bliver priser/rabatter oftest sat ud fra mit forventede salg/omsætning af leverandørens varer.
Da jeg endnu ikke har nogen tal at se tilbage på, kommer jeg med et skøn på forventet omsætning og gode argumenter på hvorfor min pris skal være mindst ligeså god som konkurrenterne.
Dog er der en del der ikke vil have deres listepriser annonceret på nettet.
Nogen leverandører kræver at du har et varelager af en vis størrelse, hvilket man har i en fysisk butik.
og helst kun vil sælge dig restpartier osv. da de er bange for at webshoppen dumper prisen og derved ødelækker forretningen for de forhandlere der har butikker...
Er det ik at modsige sig selv lidt? Restpartier sælges jo typisk billigere... ;D
Og INGEN webshops kan dumpe priserne, da de også skal tjene penge. Så dem der tror, at webshops bare dumper prisen uden omtanke, de lever vist stadigvæk i slutningen af sidste årtusinde/starten af det nye årtusinde...
Magasin - har vist primært bolig og parfume i deres onlineshop, har de ikke? - Og ellers er der rigtig mange små detailhandlere som forsøger at drive en netshop ved siden af, - men kvaliteten af dem er også derefter.. Men det ændre fortsat ikke det faktum at flere af de etablerede herretøjsmærker kræver en fysisk butik bag, før du får lov til at lægge varerne op i en evt tilhørende webshop.
Okay troede de havde lanceret tøj online... Jamen så er der to store spillere på markedet, som har butikker bag. Alle de andre store er uden butikker...
Jeg kan ik kommentere på det sidste, når du ik nævner nogen navne ;D
Ulrik - mensbasic.dk:
Og eneste grund til at sådan nogen som smartguy fører nogle af deres mærker, skyldes at de har handlet hos dem helt tilbage fra dengang hvor der også var en fysisk butik bag.
Arrhhh den holder vist ik helt... Det skyldes vist både størrelsen af smartguy + en berømt finanskrise ;D
Arrhhh den holder vist ik helt... Det skyldes vist både størrelsen af smartguy + en berømt finanskrise ;D
Den holder 100 idet jeg er i daglig kontakt med de pågældende leverandører..og hvorfor er det jeg skal nævne navne for dig? der er masser! Lav en google søgning på skjorter f.eks. så får du listet en del af dem