Jeg har oplevet konflikter hver gang jeg har skulle have lavet en hjemmeside. Så derfor har jeg besluttet mig at lære at programmere hjemmesider - også for udfordringens skyld.
Jeg skal hovedsageligt bruge det til en blog side med forum og en side som Kelkoo, og ellers bare alle mulige former for Affilliate Marketing.
start på html.dk med at lære html og css. Derefter vil jeg gå igang med php - det er ikke så svært at gå til og der findes MANGE MANGE sider omkring det. Hvis du ikke har noget imod engelsk er der rigtig meget hjælp at hente på youtube og du kan også overveje at købe en php-tutorial fra lynda.com
Jeg kan anbefale phpartikler.dk, hvor du kan lære rigtig meget. Derudover synes jeg du skulle finde et programmeringsforum, så du har et sted at lægge dine fejl ind, så de kan hjælpe dig.
Udover det kan jeg anbefale min egen blog om udvikling omkring html, css og php blandt andet.
Jeg vil på det kraftigste fraråde at du tager imod lærdom på w3schools. Hvorfor??.. Fordi det er fyldt med fejl og dårlige råd. Tag i stedet et kig på http://w3fools.com/. Under What Should Be Done er der referencer til mange gode steder at lære at lave hjemmesider. Kan også varmt anbefale at starte ud med Jeffrey Zeldman's "Designing with web standards" - så er du godt fra start.
Jeg vil anbefale et nyt dansk site der hedder www.nemprogramming.dk . Her er der op mod 50 danske video vejledninger omkring HTML, CSS, Javascript, PHP og MySQL. Tror endda også der er nogle artikler om SEO og andet brugtbart når du skal igang med at lave et site!
Så jeg ville spare mine penge og droppe f.eks lynda.com...HTML.dk er også fin, men er efterhånden en gammel og outdated side...
God fornøjelse med programmeringen!
NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!
Jeg vil anbefale et nyt dansk site der hedder www.nemprogramming.dk . Her er der op mod 50 danske video vejledninger omkring HTML, CSS, Javascript, PHP og MySQL. Tror endda også der er nogle artikler om SEO og andet brugtbart når du skal igang med at lave et site!
Så jeg ville spare mine penge og droppe f.eks lynda.com...HTML.dk er også fin, men er efterhånden en gammel og outdated side...
God fornøjelse med programmeringen!
Bare lige en side bemærkning, hvorfor indrømmer du ikke bare at det er dig som ejer sitet, jeg tror ikke der er nogen herinde som har noget imod du anbefaler ham dit eget site, da det helt sikkert nok er brug bart indhold(Har lige tjekke, og det er det!)
Så lad dog vær med at gemme dig, du har alligevel afsløret dig med at du hedder T.Iversern herinde og det hedder ejeren af sitet nem programmering også(Kan man se i footeren)
Bare lige nogle tanker fra mig:)
Og til trådstarter håber du får gang i programmeringen:)