Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har dit valg af webhotel udbyder indflydelse på din placering i google?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:

Der er garanteret rigtig meget lobby og spin i de ting de melder ud til offentligheden, og det må vi brugere jo selv forsøge at gennemskue. Personligt kan jeg dog ikke se hvorfor de skulle vildlede folk i denne sammenhæng.

Hvad hjemmesideejerere/SEO folk gør og Google anbefaler er det ikke to forskellige ting?

Det er helt og aldeles uden for diskussion, at det har betydning at have sit site hosted i det land, hvor der ønskes synlighed. Det er én af mange (hundreder) af faktorer. Og der er så mange klokkeklare erfaringer med, at det betyder noget - nogle gange en del - at det må slås fast som et faktum. Og det er jo oven i købet pærelogisk, hvis man tænker lidt over det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:00

Lars Skjoldby:
Hvad hjemmesideejerere/SEO folk gør og Google anbefaler er det ikke to forskellige ting?

Ja, naturligvis. De to opgaver er jo ikke de samme, selvom de drejer sig om samme medie. Det er jo heller ikke samme opgave at lave en TV-reklame, og så drive den TV-station der skal vise den. Eller at drive en avis, og så køre et PR bureau.

Googles opgave er at lave en god søgemaskine. Min opgave, som SEO'er, er at markedsføre websites i søgemaskinerne. Det er ikke det samme, selv de to part et  langt stykke ad vejen godt kan være enige om mange ting.

Som nogle ved har jeg også tidligere være chef for et stor søgemaskine, og været rådgiver for flere af de store udenlandske søgemaskiner, så jeg kender begge opgavetyper ganske godt.

Det er iøvrigt et emne, som jeg ved flere lejligheder åbent har diskuteret med netop Google's Matt Cutt når vi har siddet sammen i paneler ved de internationale søgemaskinekonferencer. Billedet nedenfor er taget få minutter før diskussionen brød ud i Chicago for et par år siden :)

I forhold til det konkrete spørgsmål så HAR serverens placering en betydning, men den spiller hovedsageligt ind når der søges på "sider fra X land". For alle andre søgningers vedkommende er betydningen minimal. Den samlede indflydelse er således ikke så stor - men den er der.

Når Matt i videoen sidestiller server placering og cTLD så er det ikke helt korrekt. Vægtningen af server IP er langt større end cTLD i forhold til regionalisering.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:52

Det har bestemt indflydelse!

Da jeg hostede min server i EU (holland) kom 30% af min traffik fra google.nl, selvom jeg overhovedet ikke havde koncentreret mig om det markede - egentlig kun for USA.

Efter serveren nu er flyttet mærker jeg ikke rigtigt den hollandske trafik mere.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:20

Lars Skjoldby:
Der er garanteret rigtig meget lobby og spin i de ting de melder ud til offentligheden, og det må vi brugere jo selv forsøge at gennemskue. Personligt kan jeg dog ikke se hvorfor de skulle vildlede folk i denne sammenhæng.
Jeg kan ikke lige koble dit svar på noget af det jeg skriver. Jeg siger jo netop at det de siger i netop den video er korrekt, ikke lige med de ord, men jeg skriver (I ovenstående link er det så logisk for mig, da det har indflydelse på så mange ting at man har server i det samme land som ens brugere. eksempelvis hjemmesidens hastighed)
Lars Skjoldby:
Jo det er to forskellige ting, og jeg har heller ikke sagt andet. Det er også derfor jeg siger at man ikke til hver en tid skal stole på de ting der bliver sagt fra Googles side. Og slet ikke hvis man har SEO til formål.

Mit eksempel med linkbuilding, var for at understrege at det der virker, ikke altid det Google anbefaler. Det var ikke for at sige at SEO og Google's anbefalinger er en og samme ting. Hvis det er sådan du har forstået det, ja så ved du i hvert fald nu at det ikke var det jeg mente.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 17:45

I såfald har jeg fuldstændig misforstået det du skrev:

KTJ-Media.dk:

Men bare fordi Google siger noget, betyder det ikke at det er rigtigt. og at det er sådan det er i praksis.

Jeg troede du mente at man ikke skulle tro på videoen fra Google. Det må du undskylde. Som jeg læser din sidste post, tror jeg umiddelbart vi er enige.

Thomas og Mikkel: Super fedt at I eksperter lige giver jeres syn på sagen. Tak for det.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:48

KTJ-Media.dk:

Det korte svar er Ja det har indflydelse.

Placering af server i forhold til ens målgruppe er vigtig.

Hastigheden på serveren er vigtig

men hvis denne testes af google i USA er det vel således bedst at ligger der?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:03

Søren.Pedersen:

Både og. For crawler hastighed måles fra Googles crawling servere, der rigtig nok står i USA. Men side-hastighed måles via Google Toolbar hos de brugere der besøger dit website. Og hvis det primært henvender sig til danskere, ja så vil målingen af din sides samlede hastighed blive målt herfra.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:09

Mikkel deMib Svendsen:

Søren.Pedersen:

Både og. For crawler hastighed måles fra Googles crawling servere, der rigtig nok står i USA. Men side-hastighed måles via Google Toolbar hos de brugere der besøger dit website. Og hvis det primært henvender sig til danskere, ja så vil målingen af din sides samlede hastighed blive målt herfra.

ahh sådan, jamen så giver det helt sikkert mening

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)