Jeg har i løbet af den sidste måned udarbejdet en webside, som jeg lige har offentliggjort i dag! Det er en online datingside, som adskiller sig på flere områder: For det første er den 100% gratis, og vil altid forblive det! For det andet, kan man ikke bare søge efter profiler ligesom på andre datingsider. I stedet bliver man præsenteret for profilerne én efter én, og vælger for hver profil om man er interesseret i at snakke med denne person eller ej. Hvis de profiler, som du er interesset i, også siger at de er interesseret i dig, får begge en besked om at de er "matchet". Derefter kan de se hinandens profiler og skrive beskeder med hinanden.
I kan se siden på www.knaldellerfald.dk . Det er stadig en beta-version, og kun den første udgave af designet
Jeg har siddet og udviklet det her helt selv, og kunne godt bruge noget feedback i form a:
hvad siger I til konceptet med matching-systemet?
hvad siger I til designet? Hvad tænker man første gang man ser siden? Er det nemt at finde rundt?
hvad er nyhedsværdien i konceptet og siden i sig selv?
Hej jeg vil som det første sige at jeg synes at det er en god ide hele matchmaker konceptet.
Jeg har lige et spørgsmål, på din side skriver du.
(GYLDIGHED: Mindreårige (under 15) kan IKKE blive medlemmer. Ved at acceptere aftalens indhold, bekræfter du at du er fyldt 15 år, og du har rettighederne til at indgå i denne Aftale og myndigheden til at vedstå dens indhold. Dit medlemsskab er personligt, og du må ikke overdrage det til andre, eller tillade andre at bruge dit medlemsskab på nogen måde.)
Jeg ved ikke om det helt følger lovens bogstav da man som 15 årig stadigvæk er mindreårig og derfor stadigvæk ikke myndig, hvilket betyder at selvom de bekræfter så har det ingen gyldighed.
Dette er ikke noget jeg ved, men mere en formodning, ellers synes jeg at det ser godt ud og glæder mig til at se sitet når det er færdigt
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
De bedste hilsener/
Best regards
Morten Ove
Partner
Chokoladefabrikken
Klostergade 34, 3. sal
DK-8000 Aarhus C
moa@changepilot.dk
www.changepilot.dk
mobil: +45 31266039
KEEP THE CHANGE!
Jeg synes også konceptet er fint, men jeg synes din forside er lidt kedelig.Teksten med : Onlien dating gjort nemt er ikke et smadder godt slogan... og så skulle skriftstørrelsen måske også lige korrigeres så den bliver ens. Farverne indikerer ikke noget med hverken kærlighed eller romantik og symbolerne (den runde plet i midten) kunne have været et hjerte... måske i svagt rødt i stedet. Jeg synes ellers det er fedt med din nye side... men skal jeg sætte fingeren på noget af det visuelle er det dette.
Til sidst... det er også synd dine reklamer er lagt i "øjenhøjde" hvorfor ikke smide dem nederst på siden? Det vigtigste for dine "kunder" er jo ikke reklamerne men de felter de skal udfylde, info om siden og dens indhold/tilbud osv.
Håber ikke du tager det for hårdt ;-) Du har da ellers gjort et fantastisk stykke arbejde helt alene... men mangler måsek bare lige en kvindelig sparringspartner ;) Tag de råd du synes du kan bruge og ignorér resten... held og lykke.
Kærligst Sue
P.s. Du er velkommen til at skrive hvis du vil have mere indput!
Dato: 09-02-2007 11:27:46 Forfatter: Jonas Søndergaard Pedersen
Hej jeg vil som det første sige at jeg synes at det er en god ide hele matchmaker konceptet.
Jeg har lige et spørgsmål, på din side skriver du.
(GYLDIGHED: Mindreårige (under 15) kan IKKE blive medlemmer. Ved at acceptere aftalens indhold, bekræfter du at du er fyldt 15 år, og du har rettighederne til at indgå i denne Aftale og myndigheden til at vedstå dens indhold. Dit medlemsskab er personligt, og du må ikke overdrage det til andre, eller tillade andre at bruge dit medlemsskab på nogen måde.)
Jeg ved ikke om det helt følger lovens bogstav da man som 15 årig stadigvæk er mindreårig og derfor stadigvæk ikke myndig, hvilket betyder at selvom de bekræfter så har det ingen gyldighed.
Dette er ikke noget jeg ved, men mere en formodning, ellers synes jeg at det ser godt ud og glæder mig til at se sitet når det er færdigt
Så vidt jeg ved, er man ikke mindreårig når man er fyldt 15. Se http://da.wikipedia.org/wiki/Mindre%C3%A5rig. I mange andre lande er alderen 18, men i Danmark kan man altså indgå en gyldig aftale fra man er fyldt 15, og det er det som er grunden til at jeg har tilføjet det. Og selvfølgelig at man ikke skal kunne finde billeder af helt unge børn på siden. Jeg mener, der er jo mange skumle folk derude bag skærmene
Dine punkter: 1) Fedt koncept, anderledes og det skal det være for at det ikke skal være ''bare-endnu-en-datingside''
2) Fint design. a) Mht. reklamerne fra Google. De vil sende de brugere som klikker på dem væk fra dit site og over på andre lignende (dating) sider. Er det det du ønsker? b) Hvad sker der hvis jeg ikke er interesseret i nogle af de profiler som jeg bliver præsenteret for eller hvis ingen af dem er interesseret i mig? Får jeg mails hvis der er interesserede senere?
3) Der er vel en nyhedsværdi hvis der ikke findes noget lignende i Danmark.
Et godt stykke arbejde (uden at kende motoren bagved) lavet helt selv!
Lige en ting mere. Det er meget få kriterier som folk skal tage stilling ud fra. Er det kun et billede match. Man kan jo godt se godt ud men være et dumt svin så måske skal der nogle flere ting som folk kan tage beslutning ud fra?
Nu har jeg været inde og kigge på det link du skrev, og jeg må sige at det gjorde ikke mig meget klogere
(Myndighedsalderen er en juridisk betegnelse for den alder, man skal have for at man kan stå for egne handlinger og alene tegne sig i juridiske forhold såsom kontraktindgåelse uden forældres eller anden myndighedsindehavers samtykke. I forhold til straffeloven er man i Danmarkmindreårig, når man er under 15 år, mens man opnår fuld myndighed, når man bliver 18.)
Så mener jeg at hvis man enten underskriver eller giver sit samtykke, når man er under 18 så gælder det ikke, jeg vil foreslå at du hiver fat i en advokat
for at få det helt på plads, det er bare et godt råd
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
I modsætning til de andre synes jeg designet halter. Det ser ud som om man har forsøgt at distancere sig fra de typiske voldgrimme amatørdatingsites og lave noget web 2.0 agtigt, men det lykkes ikke helt. Det ligner en uheldig mellemting i mine øjne. Målt efter dansk standard kan jeg godt se at de fleste nok synes det ser fint ud, men der findes heldigvis udenlandske sites hvor designstandarden oftere end ikke er markant højere end det vi ser herhjemme.
Uanset et datingsites koncept og udbud af funktioner er der kun én eneste ting der er vigtig for brugeren: antallet af aktive profiler, og for at præcisere; antallet af aktive profiler i ens søge/nærområde. For den bare en smule selektive bruger er alt under 80 ubrugeligt da der altid er en stor procentdel af disse der "bare lige skal se hvad det er", mange ryger, en del har børn osv. osv. (ja, det er frasorteringskriterier for mit vedkommende :)). For at tiltrække aktive brugere skal du altså have mange aktive brugere, og det er som bekendt svært at komme ind i den cyklus når man ingen aktive brugere har :). Eneste mulighed er at tilbyde noget revolutionerende som mange brugere gerne vil vente på udbreder sig.. og jeg synes ikke helt dette koncept er revolutionerende nok. Men det må tiden jo vise. Det vil dog ikke undre mig hvis du bliver nødt til at give op på et tidspunkt.. markedet er desværre overmættet og har været det i mange år, og når du ikke engang vil tjene penge på siden (der skal dælme mange brugere til før de reklamer giver noget) vil du givetvis også før eller siden opleve at dit eget engagement i siden bliver mindre og mindre. Og så smutter brugerne stille og roligt..
Øh, og så var det lige jeg følte mig nødsaget til at sige at jeg ikke er ude på at tage modet fra dig, men jeg har selv været i gamet for en del år siden og endte med at sælge hele lortet fordi konkurrencen simpelthen var for hård.. så jeg er bare ærlig. Du er dælendytme nødt til at tænke virkelig kreativt for at få mange brugere i en fart, hvis det skal blive en succes. Matchkonceptet er udmærket, men det giver dig altså ikke 50000 brugere, når man har adgang til den absolut største brugerbase på dating.dk (også selvom de lyver mht. antallet af brugere), for som sagt er det antallet af brugere der betyder ALT. Og ja, dating.dk koster godt nok lidt hvis man vil have det fulde udbytte, men helt ærligt.. det er jo småpenge i forhold til hvor mange flere mennesker man kan nå ud til i forhold til et gratis site med måske et par tusinde eller titusinde brugere hvis man er heldig.
Spørgsmålet er så: hvordan har du tænkt dig at håndtere denne problemstilling? :)