Nu er jeg selv meget flittig bruger af diverse dating sites, så jeg taler som en bruger af dem, og ikke som en iværksætter der forsøger at se det fra din synsvinkel. Først og fremmest, i dine betingelser står der dette: "ANSVAR FOR MEDLEMMER: Du vil blive holdt ansvarlig for ethvert tab, omkostninger (inklusiv retsomkostninger) relateret til, eller opstået af din brug af Systemet, inklusiv: (I) Dit brud på Aftalen; (II) dit brug på ophavsretsloven gennem informationer, billeder og andet materiale sendt gennem Systemet; (III) Dine aktiviteter i forbindelse med Systemet." Dvs. jeg skal betale hvis noget fucker op på jeres system, mens jeg bruger det? Den tekst har allerede afskrækket mig til ikke at oprette en profil. Jeg leder efter dates, ikke sagsanlæg. Dernæst er der forsiden, jeg har sjældent set så grim en forside, det er simpelthen en ommer. Farverne er afskyelige, og personerne/modellerne (også på forsiden) skal være lækre. Knald eller fald navnet, er egentlig meget cool, omend lidt svært at sige hurtigt hvis jeg skal anbefale siden til en ven/veninde. Så er der selve konceptet, helt ærligt synes jeg at det er en dårlig udført idé af "Hot or Not" kategorierne på diverse sider (eks. http://www.hotpeople.dk/), når jeg sidder på et datingsite og søger efter tøsebørn, vælger jeg altid galleri som visningsmulighed (tror jeg hovedparten gør), herefter skimmer jeg søgeresultaterne meget kort, og er der så en der falder i øjnene, går jeg ind og kigger på profilen. Hvis jeg fik præsenteret en person af gangen, uden mulighed for at søge på normal vis, ville min tålmodighed række til ca. 20 profiler, og så ville jeg få et flip og slette min profil... 20 profiler er ca. det antal jeg kigger ud af gangen på eks. http://www.hotpeople.dk/, og herefter får jeg nok af at få præsenteret en profil af gangen, jeg foretrækker det store overblik... Noget som eks. http://www.netdate.dk/ mangler er, at når du har lavet en søgning, og har klikket dig ind på en bestemt profil fra søgeresultaterne, at kunne klikke på en knap for at komme tilbage til de samme søgeresultater, istedet er du nødt til at trykke tilbage i browseren, hvilket får skærmen til at give en fejlmeddelse hvis jeg har givet en karakter til profilen... Sådan nogle småting ville være rare at få lavet på et nyt site. Under http://www.knaldellerfald.dk/kontakt.php, så jeg meget gerne en kontaktformular. Det er dødirriterende at skulle åbne mailprogrammet for at sende en enkelt hurtig forespørgsel (det har før kostet andre sider min deltagelse = penge). Jeg prøvede at oprette en profil for at teste systemet, men jeg blev standset da jeg skulle uploade et billede... Det krav skal du fjerne, da mange opretter en profil for lige at se hvad det nu er for noget, og kan de lide siden, smækker de et billede på. Dertil kommer at det ikke er alle der har et billede liggende, og ikke bare kan tage et. De skal måske have deres veninde til at tage et. En stor gruppe er skoleelever og elever på gymnasielle uddannelser, der bruger deres frikvarter på at hænge ud derinde, eller chatte med deres venner... Den gruppe afskærer du også i stor grad, da de ikke kan oprette en profil fra skolens computer af (ja, de kan tage et billede fra en profil fra en anden side, men det er ikke optimalt da der er logo på fra den anden side, og de fleste foretrækker at have et "rent billede" (bla. også derfor jeg ikke kom videre med at oprette en profil)). Endvidere skal du have mange flere features på din side, og folk skal udfylde mange flere informationer om dem selv, folk på datingsites (dating og netdate), nattelivsportaler (glows og dkbn) og "bliv-set" (som hotpeople)&n
|
Jo, og en anden ting, din support der besvarer kundehenvendelser, skal være umådelig venlig. Problemet hos mange af de store aktører i dag er, at deres support overfor kunderne/brugerne fremstår som overlegen, arrogant, i enkelte tilfælde ligeglade. Andre gange kommer supportmedarbejderen bare ikke med et ordentligt svar (og man sidder og tilbage og tænker "what?, hvad taler manden om")... De kan også finde på at droppe den videre mailsamtale, hvis de ikke umiddelbart har kunne finde en løsning på problemet, og det selvom du er VIP/Guld etc. bruger... Og så kan du skrive nok så mange mails, de svarer dig ikke hvis de endelig har lukket af...
Kan du forestille dig hvad en vred Dimitri så gør? Taler meget dårligt om det nævnte koncept = de mister brugere i stor stil, både fremtidige og eksisterende. Derfor sørg for at din support er af prima kvalitet.
Kan du forestille dig hvad en vred Dimitri så gør? Taler meget dårligt om det nævnte koncept = de mister brugere i stor stil, både fremtidige og eksisterende. Derfor sørg for at din support er af prima kvalitet.