Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 1 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har netop haft en nærdødsoplevelse, da jeg satte mig ind i de nye volumenpriser på privatpakker som Post Danmark har disket op med... en pakke som måler 50x50x50 cm kommer til at koste 200 kr at sende - også selvom der blot er en fjer i....

Så nu overvejer jeg hvad søren der så skal ske - for det vil kunderne jo ikke betale...

Har du overvejet eller bestemt dig for om du vil ændre noget? og evt hvordan? Og hvordan vil dine nye leveringspriser blive ud til kunderne?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wauv det var godt nok dyrt, det ender med man bruger en taxa  til at udbringe istedet...

Personligt gør jeg intet, men jeg sælger også digitale produkterSmile

Helle - houseofkids.dk:
Så nu overvejer jeg hvad søren der så skal ske - for det vil kunderne jo ikke betale...

Det bliver vel mere og mere populært at have afhentningsmuligheder i lokal miljøet.
Måske kunne man løse problemet ved at have afhentning med samarbejdsfirmaer, som ikke er direkte konkurrenter?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg ved heller ikke rigtigt hvad der sker for PostDk...

men hvad fanden .. de kan jo gøre lige hvad de vil.....Skal sgu meget til at man kan konkurre mod dem ... desværre....

Men vent det kommer ;)

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan i øvrigt læses mere her

Jeg synes ikke lige Post Danmark i deres brev har været lige så informative.....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel en Aprilsnar? Ellers lyder det direkte CRAZY!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har netop haft en nærdødsoplevelse, da jeg satte mig ind i de nye volumenpriser på privatpakker som Post Danmark har disket op med... en pakke som måler 50x50x50 cm kommer til at koste 200 kr at sende - også selvom der blot er en fjer i....

Hvordan kommer du frem til 200 kr for en pakke på 50X50X50 cm ?  I min Post Danmark pris liste gældende fra 1. April 2011 koster en 5 kg pakke 80 kr og 10 kg 105 kr.  (begge med omdeling)

For pakker hvis længde overstiger 120 cm betales volumen tillæg,  men din pakke kommer jo ikke over 120 cm ??

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Retfærdigvis skal det siges, at PostDKs omregningsfaktor på 1/280 ikke ligger så langt fra eksempelvis TNT, der på deres economy service har en omregningsfaktor på 1/250.

Som jeg ser problemet - så har det generelt været for billigt at få bragt pakker ud til private i Danmark i forhold til driftsomkostningerne, og det er så dét som PostDanmark også regulerer på nu.

Beviset ligger vel også i, de der har forsøgt at få et billigt distributionsnet op at stå, men som er alle er gået ned i forsøget, senest billigpakkepost.dk.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg vil fortsætte med at opkræve portoen hos mine kunder.

Forsendelser op til 500 g går som som maxibreve (og de bliver faktisk lidt billigere), og derover som pakker.

Den mest almindelige æske jeg bruger til forsendelser beregnes som 1,2 kg, så mindsteportoen på pakker bliver fremover beregnet efter 5 kg (normalt beregnes efter vægt). Jeg har nogle få varer, som fylder rigtig meget i forhold til vægt, og der må jeg sætte vægten i shoppen, så den afspejler volumen (hvis du ved, hvad jeg mener). Det bliver så godt nok dyrt at få sendt disse artikler, men jeg tjener ikke ret meget på dem, så der er ikke basis for at sætte penge til på fragten. Til gengæld er jeg ret alene om dem, så forhåbentlig betyder det ikke så meget.

Har du overvejet evt. at vakumere dine varer? Så fylder de mindre, men spørgsmålet er selvfølgelig om det bliver for krøllet, og dermed giver kunderne en dårlig oplevelse.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

50 x 50 x 50 cm = 0,125 cbm x 280 = 35 kg

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:

50 x 50 x 50 cm = 0,125 cbm x 280 = 35 kg

Det er ihvetfald ikke noget derfremgår af deres prisliste.  Der står jo at pakker hvis længde overstiger 120 cm pålægges volumen tillæg.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 46 (460 indlæg)