Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SÆLG DIN BOLIG UDEN EJENDOMSMÆGLER

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-02-2007 21:12:00 Forfatter: tip

Jeg kan ikke se konkrete fordele ved at bruge en mægler kontra at gøre det selv. Man betaler for nogle ydelser som man kan spare penge på selv at udføre.

Mægleren markedsfører, fremviser og forhandler med potentielle købere... Der er mange, som gerne vil slippe for at håndtere dette arbejde selv. Yderligere opnår en køber en vis sikkerhed, da mægleren gerne skulle give rigtige informationer og ikke lyve om boligens tilstand, mens køber ikke kan være sikker på dette, når der handles direkte med sælger.

Jeg vil dog give dig ret i, at der også er mange sælgere, som gerne vil gøre arbejdet selv, for at spare disse penge.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

www.mejensen.dk
- Markedføring og distribution af reklamekort, visitkort og butiksdisplays.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 21:45
Dato: 08-02-2007 21:12:00 Forfatter: tip

Jeg kan ikke se konkrete fordele ved at bruge en mægler kontra at gøre det selv. Man betaler for nogle ydelser som man kan spare penge på selv at udføre.

Hov, det var kun dette, som skulle i Quote.

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 21:56

hmm, det er altid ønsketænkning at kunne spare penge på bolighandel, men du er oppe imod det som mange mæglere tilbyder.

Masser af fotos, 360 graders visning, kort, plantegninger, anmeldelse af nærmiljø osv.

Selvfølgelig skal en bolighandel indover en advokat, men hvis portalen blev populær kunne man forestille sig nogle advokater tilknyttet til fornuftige priser. Jeg er ikke mægler og der er sikker flere aspekter som man skal tænke på. Man kan ikke bare udveksle salgsopstillinger

Idéen er fin nok, men den skal virkelig gennemtænkes og portalen skal gøres attraktiv før mange vil anvende den. Særligt i disse tider hvor det er sværere at komme af med boligen end for et par år tilbage.

mvh

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:28
Du kan ikke lave et program som gør alt for dig. Der er visse ting som programmet umuligt kan regne ud. b.la. pris osv. så der skal et par klik til eller 3, sværere er det ikke. Og hvis man kan spare mange penge er det værd at overveje. Men det er rigtigt at der er nogle mennesker som ikke vil bruge tiden på at gøre det selv og derfor betaler pengene og bruger en mægler.

Øh, læs hvad jeg skriver. Jeg snakker om juridisk fittelifut og rekvirering af papirer m.v. Jeg snakker ikke om et "program" der kan regne prisen ud eller fremvise boligen, men om en serviceydelse der ydes af et levende menneske som tager sig af alt det praktiske. Og så er vi alligevel ovre i det en mægler som sagt laver..

Gosh, så føler jeg mig godt nok dum fordi jeg lige nu er ved at sælge bolig for 3. gang via mægler. Det må jeg jo være hvis der ikke er konkrete fordele. Ligesom alle de andre hundredetusindvis af danskere må føle sig godt og grundigt dumme..

TRO MIG, der er masser af konkrete fordele! Men det koster, ja, det er klart.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:47
Den eneste fordel, jeg kan se ved at bruge en mægler er, at han har et køberkartotek og et markedsføringssystem.

Jeg har både købt og solgt uden mægler (men med advokat) - det er ultranemt.

I min ende af landet findes der advokater, som laver papirarbejdet for 2900 kr.

Jeg tror jeg gav ca. 4-5000 for det i Aalborg for 8-9 år siden.

Havde jeg dengang haft en hjemmeside, hvor jeg kunne få alle de nødvendige oplysninger, ville det have været fedt - men jeg ville nu nok alligevel have valgt at æde advokatudgiften for at sikre mig, at der ikke var en lille fodfejl i 100 kilo-klassen, jeg havde overset.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:03
Jeg tilbyder da gerne high end salgspræsentationer til en eventuel ny portal. DEt ville være et stærkt konkurrenceparameter for der findes efterhånden en del portaler for boligsalg.

Hilsen morten www.wideeyes.dk

Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:06
Dato: 08-02-2007 21:56:25 Forfatter: Heine K

hmm, det er altid ønsketænkning at kunne spare penge på bolighandel, men du er oppe imod det som mange mæglere tilbyder.

Masser af fotos, 360 graders visning, kort, plantegninger, anmeldelse af nærmiljø osv.

Selvfølgelig skal en bolighandel indover en advokat, men hvis portalen blev populær kunne man forestille sig nogle advokater tilknyttet til fornuftige priser. Jeg er ikke mægler og der er sikker flere aspekter som man skal tænke på. Man kan ikke bare udveksle salgsopstillinger

Idéen er fin nok, men den skal virkelig gennemtænkes og portalen skal gøres attraktiv før mange vil anvende den. Særligt i disse tider hvor det er sværere at komme af med boligen end for et par år tilbage.

mvh

Heine

Der vil i systemet være mulighed for at få lavet fotos, 360 graders visning, kort plantegning (endda i 3d også). I det system jeg taler om skal der INGEN personer indover handlen. Ingen advokater, ingen mæglere eller andre personer. Man kan lave det hele selv.

Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:15
Der er nævnt køberkartotek og markedsføringssystem som fordele ved en mægler.

Det som en mægler gør når han/hun får en ejendom til salg er at den bliver lagt op på boligsiden.dk. På den potal jeg taler om der vil alle boliger som er på boligsiden også være præsenteret.

Udover at uploade den til boligsiden sætter mægler en annonce i avisen og uploader den til egen hjemmeside. Dette er heller ikke noget som kun mægler kan gøre. Det kan man også selv. Man sætter bare et hak i at man vil annoncere i aviser.

Mægler har et køberkartotek ja, men det vil portalen også have.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 08:25
tip,

Kender du til det 20-årige mangelsansvar?
Kender du til andre faldgruber forbundet med salg af fast ejendom?

Man betaler ikke kun for fremvisninger og papirnusseri, når man hyrer en ejendomsmægler. De har et ansvar.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:56

"Gør det du er god til"  slogan fra en af mastodontbankerne,

Har du en letomsættelig og meget attraktiv bolig, er det da muligt at der kan spares penge

på at sælge den selv, men skal den fremvises mange gange mv.  er det måske værd at

regne lidt på hvad man selv kunne have udfaktureret i den periode man bruger som "mægler"

Jeg har i efteråeret betalt 28K for opbygning og igangsætning af en hjemmeside, løst anslået vil

jeg tro at min programmør har tjent op mod kr 1000,- i timen på dette, men det virker sgu.

Jeg kunne også selv have valgt at sætte mig ind i en masse teknik og have sparet 28K ,

og så måske have udfaktureret 50K mindre i den periode hvor jeg legede programmør.

bare mine 5 cent

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)