Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg sælge? [Dropshipping, hobby stadie]

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har de sidste fire år læst en masse om webshops, dropshipping, hjemmesideoptimering, ehandel, adwords osv. Jeg føler selv, at jeg er kommet til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at springe ud i det for at få mere erfaring.

Jeg er fuldtidsansat og drømmer om at kunne have en webshop med dropshipping på hobbystadie ved siden af.

Jeg har dog et problem. Jeg er gået død i et punkt i min procesplan. Hvad skal jeg sælge?

Jeg ved at alle herinde og at alle de professionelle siger, at man skal vælge et produkt, som man kender godt og som man brænder for at sælge.
Nu er jeg i den situation, at jeg interesserer mig for mange ting. Derfor er der desværre ikke noget produkt, som skiller sig ud fra de andre.

Jeg søger derfor jeres hjælp! Alle ideer er velkommen. Også selvom det ikke opfylder alle de krav for produktet, som jeg har beskrevet nedenfor.
(HUSK: Webshoppen bliver med Dropshipping, så jeg slipper for mit eget lager.)

Jeg ønsker at sælge et produkt som:

1. Ikke har for lav avance for leverandøren. Minimum 50% (f.eks. har bleer en avance på ca. 8 %)
2. Ikke er for tungt eller for stort. Fragtprisen skal helst være så lav som muligt.
3. Ikke er alt for populært. Jeg skal minimere konkurrencen så meget så muligt, så jeg kan fokusere mere på service end reklamer.
4. Er muligt at få fat på i DK. Jeg vil ikke lave aftaler med leverandører i udlandet, før jeg har mere erfaring.

På forhånd tak til alle som besvarer dette indlæg!
Hvis der er nogen som selv kører en webshop ved siden af deres fuldtidsjob og har nogle kloge ord eller lidt erfaring de vil dele, vil jeg meget gerne høre fra jer !!

Med venlig hilsen

Casper

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:46

Jeg kan ikke sige med 100% at de ikke eksisterer, men at tjene 50% på dropship produkter er forholdsvist højt. Tror nok nærmere at du skal sigte efter 20-30%. Husk på at du jo ingen risiko tager, så hvis du vil tjene mere skal du enten selv tage partier hjem.

Når det så er sagt, hvis vi havde det "gyldne produkt" som man kunne tjenner millioner på, så ville vi nok selv have startet butikken.

Du skriver at du har brugt 4 år på at læse om alt dette.... og her kommer så et godt råd.

Find noget du er passioneret omkring og spring ud i det. Jo mere du læser og researcher, jo længere tid går der før du kan komme igang. 

Jeg vil skylde på at du kunne have lært alt om at køre en webshop med dropshipping på max 6 måneder hvis du var sprunget ud i det for 4 år siden. Det kan du selvfølgelig stadig, men det var bare lige for at minde dig om at man kun kan læse og researche så meget, og man i virkeligheden ikke ved om det flyver eller falder før man rent faktisk prøver det af. Så'n er det at være selvstændig.

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:06

Hej

Du kan sælge Piercinger. De fylder ikke særlig meget + de ikke er særlig dyre i indkøb :)

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk 

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:09

Freelancerbasen:

Hej

Du kan sælge Piercinger. De fylder ikke særlig meget + de ikke er særlig dyre i indkøb :)

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk 

Hej Freelancerbasen..

Er det noget du har kendskab til ? Altså salg af disse ..

Er der en avance i sådan noget ?

Mikkel

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:12

Mikkel Friis:

Freelancerbasen:

Hej

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk 

Hej Freelancerbasen..

Er det noget du har kendskab til ? Altså salg af disse ..

Er der en avance i sådan noget ?

Mikkel

Hej Mikkel

Jeg er sådan ikke mere kendskab til det andet end at jeg har snakket med en bekendt. Der havde undersøgt mulighederne.

De bedste hilsner
Freelancerbasen.dk

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 13:27

Avancen er god på piercinger, men forbered dig på at du skal tilbyde flere tusinde modeller for at ramme de forskellige størrelser, hård konkurrence, skeptiske kunder og usikkerhed om materialeægthed.

Vi har nu forhandlet piercingsmykker i knap et år og lageret rummer nu over 50.000 smykker, fordelt over ca 3.000 forskellige varrianter, men vi er stadig lagt fra tilbyde alle de mål som vi egentlig burde. Men vi har jo også kun været i gang i et år og pt. udbygger vi lageret med 250 nye varianter i måneden.

Men smykker er der generel god avance på, så hvis man vil dropshippe, så vil jeg nok anbefale at man kigger på nogle smykker hvor der ikke er så mange forskellige varianter. F.eks. halskæder og armbånd. Men det er jo helt op til dig selv. Da vi startede BodyMod.dk Shop vurderede vi ar dropshipping ikke kunne betale sig p.g.a. de mange konkurrencer som tilbød dag til dag levering og det er det kunderne vil have. Så vi gik ind i branchen med alt hvad det indebar.

Vælger du at gå ind i branchen, så velkommen til :) Men vær forberedt på at top tre cirklen af forhandlere alle bruger omkring 20-50k alene på online annoncering hver eneste måned. Derudover kommer messer etc. Så læg en god og anderledes strategi, da markedet er en niche og har en begrænset kundeskare her i DK. Så hav en god pengepung til marketing og nerver af stål for konkurenterne er nådesløse ;)

Mvh.

Janus

BodyMod.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 14:34

Fandtes det perfekte produkt, ville der også være kæmpe konkurrence. Hvilket jeg ikke kan hamle op med.

Som jeg selv skriver, så ved jeg udemærket godt at det er tid til at hoppe ud i det.
Du siger at man skal finde noget man har pasion for. Noget man brænder for og kender til.
Vil du mene at trods evt. stor konkurrence, lille avance og ikke spor unikt, så skal jeg vælge at starte min første shop med det produkt jeg helst vil? Skal man slet ikke tænke på profit og fremtidige muligheden med sin første shop?

Casper

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:09

CNybroe:

Fandtes det perfekte produkt, ville der også være kæmpe konkurrence. Hvilket jeg ikke kan hamle op med.

Som jeg selv skriver, så ved jeg udemærket godt at det er tid til at hoppe ud i det.
Du siger at man skal finde noget man har pasion for. Noget man brænder for og kender til.
Vil du mene at trods evt. stor konkurrence, lille avance og ikke spor unikt, så skal jeg vælge at starte min første shop med det produkt jeg helst vil? Skal man slet ikke tænke på profit og fremtidige muligheden med sin første shop?

Casper

Hej Casper

Jeg går udfra at dit svar er adresseret til mig.

Det jeg mener er at du skal brænde for det produkt du vælger. En god ide kan sagtens implementeres dårligt, ligesom en hvad der lyder til at være en dårlig ide, kan implementeres godt.

Der er jo en årsag til at der stadig startes webshops op med både børnetøj og modetøj til unge :).

Hvis du ikke brænder for dit produkt, ja så går du hurtigt død når det går op for dig at man ikke tjener penge fra day one, og der skal lægges mange timer i det, også selvom det "bare er hobby". 

Konkurrence er bestemt ikke en dårlig ting. Der er en årsag til at Martin Thorborg valgte at starte SpamFighter på trods af at der var hundredvis af konkurrenter på det tidspunkt han startede op. Han mente simpelthen at han kunne differentierer sig i forhold til konkurrenterne og finde sin plads i markedet.

Du kan evt. høre mere om hvad Martin mener om konkurrenter her: http://thorborg.tv/konkurrenter-er-det-bedste-du-har.html

Det betyder selvfølgelig ikke at du ikke skal lave et budget for at se om det hele kan løbe rundt med det produkt du gerne vil forhandle, når det så er sagt... så er mit råd til dig:

1) Finde et noget du brænder for (om det så er brædtspil, kaffe, modeltog etc)

2) Find ud af hvordan du kan brande dig forskelligt fra konkurrenterne

3) Find nogle områder hvor du kan gøre det bedre end konkurrenterne (service, pris, hurtig levering, bedre rådgivning, lettere køb etc)

4) Lav en foreløbig plan for hvordan du skal få dine produkter foran din målgruppe, og

5) Take action og spark røv!

Håber du kan bruge det til noget Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 15:44

Jeg giver Rasmus ret her. 

Uanset hvad du sælger så er det en kæmpe fordel at man brander for det. 

Vi gik fra tattoo-branchen ind i piercing-branchen, fordi vi brander for det. Ikke fordi det var en idé med fed profit. Selvfølgelig skal man tjene penge - Men det bliver bare så meget lettere at have en arbejdsuge på 80 timer, uden løn i starten, når man brander for produkterne.

Havde vi ikke en passion, så ville jeg aldrig kunne ha kørt i det tempo, så længe, som vi stadig kører i. Der er fuld knald på og der bliver man nød til at have. 

Så finder man noget man brander for, så er det jo bare at regne ud hvor meget man gerne vil tjene og så finde mulighederne for det. For hvem siger at et skateboard ikke kan koste 15.000kr i stedet for 500? For hvis det er de skal koste for at man kan leve af det, så må man jo bare differentiere sig så meget at man kan kræve den pris.

Men lyt til Thorborg - Han er bestemt en klog mand på det område!

Mvh.

Janus

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)