| Havde skrevet et langt indlæg, der forsvandt, så her kommer en forkortet udgave. På min arbejdsplads arbejder de timelønnede 38,5 timer om ugen i henhold til en lokal overenskomst. Funktionærer arbejder efter jobløn har mange ekstra timer. Jeg har spurgt nogle bekendte om deres arbejdsplads: Stor vindmølleproducent i Brande (Go figure): 99% af funktionærene har jobløn og generelt mange timer ud over de 37. Stort trykkeri i Horsens: Timelønnede 38 timer om ugen i.h.t. lokal overenskomst. Stor Vinduesproducent i Østbirk: Timelønnede rigtig mange ekstra timer i sommerhalvåret og tvungen afspadsering i vinterhalvåret. Hrs. Kommune: 37 timer om ugen og afspadsering af alle ekstra timer. Hvor mange timer får fuld beskæftigede timelønnede løn for på din arbejdsplads pr. uge (gennemsnit over hele året).

| 
Jeg bumper lige denne afstemning en enkelt gang.
Formålet med "undersøgelsen" er selvfølgelig på baggrund af S og SF's plan om at alle skal arbejde en time mere, hvis fagforeningerne m.v. kan få dette stem igennem.
Som resultaterne ser ud nu er der over 40% af de timelønnede, der allerede har +37 timers arbejdsuge og her vil der så ikke være nogen gevinster at hente.
Mit gæt er at langt størstedelen af funktionæransatte har langt over 37 timer.

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

Opret bruger
Opret bruger