Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritisk brug for hjælp, vedrørene bank og bolig

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, Schmidt må sku på banen, så vi ikke sidder og gætter om hvordan det hænger sammen.

Og alle har vel lov at kommentere emnet, ligegyldigt om de har 100 % forstået det eller ej.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:58

Anne

Udfra det budget Ronnie stiller op, og som virker realistisk, er hunden død af alderdom inden gælden er

I den aktuelle situation gælder det om at forøge indtægten eller formindske udgifterne, og her er bilen

altså bare den store dyre post, alle øvrige poster på budgettet er meget moderate.

Schmidt vil kunne tåle en stor lønnedgang ved at finde et job i Vejle og skaffe sig af med bilen -

selvom det lyder brutalt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:54
Personligt ville jeg vælge at knokle mere og øge indtjeningen, frem for at skære i omkostningerne. Med den nuværende situation på arbejdsmarkedet er det intet problem at få ekstra jobs - eller et helt andet, hvis det er nødvendigt.

Jeg har siden jeg startede som selvstændig som 18-årrig, tilbage i midt-80''erne, flere gange været helt i bund, med en gæld der er større end det vi taler om her. Og ja, det var satme surt. Enkelte år har jeg haft så lidt tilbage at leve for, at skattevæsnet ikke har troet på det var muligt. Men det var det. I lange perioder - årevis, har jeg arbejdet 2 fuldtidsjobs. 8 timer på det første, 8 timer på det næste, 6 timers søvn og fri i weekenden. Det kan man sagtens. Ikke hele livet, men når man er i starten af 20''erne så kan man uden at dø af det godt køre sådan i et par år, til man er ovenpå igen.
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:16
@mikkel

Jeg er enig.

Men trådstarter har faktisk afvist det tidligere fordi det bla. står i hans kontrakt.

Og selv ved bare lad os sige 10 timers ekstra arbejde pr uge, vil han kunne øge sit rådighedsbeløb betragteligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:21
Alt kan lade sig gøre, Ronnie, hvis man vil. Hvis hans nyværende arbejdsgiver ikke gider at give ham mulighed for at løse problemerne gennem en ihærdig personlig indsats, bør han finde et bedre job, med en mere forstående chef.
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 15:26
Vi er enige mikkel :)

Men trådstarter skal være indstillet på det.

Nu skal vi også lige huske på at det er ikke alle der bare kan skifte jobs fra den ene dag til den anden, der kan være mange forhol der spiller ind, men man kan altid finde 10 timers ekstra arbejde som jo  dette tilfælde vil kunne ændre meget.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:47
Lige et spørgsmål

Må en arbejdsgiver kræve det så "generelt"?

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:15
Beklager jeg ikke lige har skrevet. Men har lidt travlt, står og skal til sverige med jobbet den næste måneds tid (ikke at det hjælper det store på min situation udover de ekstra penge det giver) Min besked her bliver lidt kort da jeg skulle være kørt for snart en time siden.

1.

Jeg har ikke i sinde at gå fra mit sikre job, der ovenikøbet giver mig en fin indkomst samt gode karrieremulighed i indland såvel som udland.

2.

Bilen er det eneste gode jeg har. Der så ovenikøbet også er en hjælp til at komme til og fra arbejde. Banken har ovenikøbet selv lånt mig pengene til udbetalingen på bilen (eller 50% af udbetalingen) og jeg har stadig korrespondencen herpå, som viser at banken var udmærket klar over omkostningerne til bilen. Og jeg nægter simpelthen at gå af med min bil pga. en stædig bankrådgiver. Det kan godt være det lyder som om jeg ikke er villig til at ofre for at få det her til at køre. Men sagen er nu engang den at bilen er det eneste gode jeg har, og at min økonomi har hængt udemærket sammen så langt tilbage jeg kan huske. Det er først da min nuværende rådgiver kommer på banen at det hele er noget hø (ifølge ham) Bemærk at han pludselig går imod mine 2 tidligere rådgivere og siger at jeg ikke ville ha råd til at sidde i min lejlighed, såfremt jeg havde valgt ikke at sælge. Netop derfor føler jeg at min rådgiver er ude efter mig.

3.

Jeg mener selv mit budget er ganske reelt. Med de 3.000,- i afdrag pr. måned vil min gæld være væk om 8 år og jeg har samtidig haft råd til bil og husleje, samt et rådighedsbeløb jeg kan leve for. Husk at der er ca. 40-50.000,- samlet med mine feriepenge samt skattepenge som bringer lånet yderligere ned. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 17:37
@scmidt

''Der er altså noget du må forstå.

Din økonomi er IKKE udemærket, jah du kan overleve som det ser ud nu, men du har ingen reserver og kan ved den mindste ekstraudgift rissikere at det hele ramler.

Når du har indset at din økonomi kun lige køre rundt og langt fra er udemærket så du nok parat til at finde en langsigtet løsning, men ikke før

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:39
Schmidt.

Du vil tilsyneladende have både i pose og sæk - og vil samtidig bevare retten til at klynke.

Du fremlægger et budget, der ikke hænger sammen - og supplerer med at sige, at din økonomi er udmærket.

Du skælder og smælder på banken, som blot ønsker sikkerhed for deres lån.

Fakta er, at du ikke har råd til at spise, når du har betalt din benzin!!!

Du bliver simpelt hen nødt til at ændre på enten dine udgifter eller dine indtægter.

Så simpelt er det.

Jeg har af et inderligt hjerte givet dig den hjælp, jeg har mulighed for, og trækker mig fra tråden.

Held og lykke fremover.

Du har behov for at gøre et stort erkendelsesarbejde.

mvh Hans

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)