Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal sort arbejde anmeldes?

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det synd. Men uden tvivl jeg vil skyde på der er danskere der kommer til andre lande der ender lige dan. Men du skriver jo nærmest selv det nok ikke er guds bedste børn, jeg mener at inden man tager til et andet land, skal man da ligesom gøre sig klart hvordan man har tænkt sig at overleve, og hvordan man kan få hjælp? Kan godt se at hvis de bliver snydt diverse steder er det ikke nemt. Men giver du dem håb ved at du sørger for at de steder der kan fåes arbejde til 40 kr sort i timen bliver lukket? For måske du kan give lidt af dem arbejde, men hvad så med resten? 40 kroner i timen sort er da bedre end ingenting som jeg ser det, hvis pengene bliver udbetalt.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 58
Fra  Bikein Skrevet kl. 21:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

colaflaskeN:

Du fortæller at arbejderne ikke har fået løn osv når de har arbejdet sort. Men de vælger sku selv at arbejde sort, om de er udlændinge eller ej. De kan vel kende forskel på forkert eller rigtigt? De er i Danmark for at studere eller whatever, burde de ikke at tænkt over det inden de rejste til landet? Selvom det måske er værre i deres eget land. I stedet for at gå at spise i skraldespande er der herberg diverse steder hvor det nok er muligt at få noget at spise. 

Nu har jeg studeret sammen med studerende fra fx Kina og de fik arbejde på en Kinesisk restaurant og de vidste ikke at de burde få mere i løn og at det egentlig ikke var lovligt det de havde gang i da de arbejdede til 30 kr i timen. Da en af de studerende kom til skade under arbejdet (skar sig voldsomt) og have brug for at komme på skadestuen, så fik han at vide at han bare kunne blive væk, hvis han tog på skadestuen. Han var nød til at tage på skadestuen og han mistede sit arbejde - kunne ikke få arbejde andre steder og måtte også rejse hjem igen. 

Det er dyrt i Danmark og det kan man nok ikke sætte sig ordentligt ind i/forestille sig som fx kineser og kan da godt forstå at de gerne vil tjene lidt ekstra, men når de ikke kan finde noget arbejde, fordi de ikke taler dansk og generelt mangel på arbejde, kan det være nødvendigt at tage det arbejde man kan blive tilbudt.

For omtalte studerende så betød de 30 kr i timen nemlig at han kunne blive - også selvom det ikke var meget. Han skulle blot arbejde mange timer.

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

hej

ja men det er bare såååååå synd for de studerende der komemr til et ærligt land

ØØ Nu fatter jeg sq ingenting??

Jeg troede vi snakkede om Polske håndværkere????

Men studerende i Danmark kan vel få su hvis de kommer fra et andet EU land eller ??

 

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Rabæk:

colaflaskeN:

Du fortæller at arbejderne ikke har fået løn osv når de har arbejdet sort. Men de vælger sku selv at arbejde sort, om de er udlændinge eller ej. De kan vel kende forskel på forkert eller rigtigt? De er i Danmark for at studere eller whatever, burde de ikke at tænkt over det inden de rejste til landet? Selvom det måske er værre i deres eget land. I stedet for at gå at spise i skraldespande er der herberg diverse steder hvor det nok er muligt at få noget at spise. 

Nu har jeg studeret sammen med studerende fra fx Kina og de fik arbejde på en Kinesisk restaurant og de vidste ikke at de burde få mere i løn og at det egentlig ikke var lovligt det de havde gang i da de arbejdede til 30 kr i timen. Da en af de studerende kom til skade under arbejdet (skar sig voldsomt) og have brug for at komme på skadestuen, så fik han at vide at han bare kunne blive væk, hvis han tog på skadestuen. Han var nød til at tage på skadestuen og han mistede sit arbejde - kunne ikke få arbejde andre steder og måtte også rejse hjem igen. 

Det er dyrt i Danmark og det kan man nok ikke sætte sig ordentligt ind i/forestille sig som fx kineser og kan da godt forstå at de gerne vil tjene lidt ekstra, men når de ikke kan finde noget arbejde, fordi de ikke taler dansk og generelt mangel på arbejde, kan det være nødvendigt at tage det arbejde man kan blive tilbudt.

For omtalte studerende så betød de 30 kr i timen nemlig at han kunne blive - også selvom det ikke var meget. Han skulle blot arbejde mange timer.

Se er jo lige før vi til dels er enige. Men nej kan godt være de ikke ved hvad er rigtigt og forkert. Men du siger han blev nød til at rejse hjem, men så er vi vel også ude i de ikke har ret meget andet valg end at finde sort arbejde?

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

iceman:

lokaldistribution.dk:

hej

ja men det er bare såååååå synd for de studerende der komemr til et ærligt land

ØØ Nu fatter jeg sq ingenting??

Jeg troede vi snakkede om Polske håndværkere????

Men studerende i Danmark kan vel få su hvis de kommer fra et andet EU land eller ??

 

 

Ser ikke ud til du har læst ALLE indlæg igennem inden du svarer ;) For det er efterhånden det hele der bliver diskuteret :)

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

colaflaskeN:

iceman:

lokaldistribution.dk:

hej

ja men det er bare såååååå synd for de studerende der komemr til et ærligt land

ØØ Nu fatter jeg sq ingenting??

Jeg troede vi snakkede om Polske håndværkere????

Men studerende i Danmark kan vel få su hvis de kommer fra et andet EU land eller ??

 

 

Ser ikke ud til du har læst ALLE indlæg igennem inden du svarer ;) For det er efterhånden det hele der bliver diskuteret :)

Det skulle jeg mene jeg har og min kommentar var lige tilsigtet på Polske håndværkere så bladre lige tilbage og læs igen.

Tråden startede om sort arbejde og så kom der et indlæg omhandlende Polske håndværkere fra trådstarters side så det var bare det jeg kommenterede hvis du vil være så venlig og gå tilbage og læse hvad jeg kommenterede så kan du også følge med ;)

 

 

 

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Anders Christensen:
Det her stikkersamfund der lægges op til her i Danmark er altså lidt af et skråplan vi er på vej ud i og langtfra holdbart i længden..

Det store flertal i Danmark har igennem mange år valgt et samfundssystem med en meget udpræget grad af fællesskab - centralt financieret over skatten.

Så når folk snyder i skat eller arbejder sort, så stjæler de af fælleskassen. At snyde i skat svarer til at stjæle af kagekassen i fodboldklubben - det er tyveri fra vennerne, og det er sgu det laveste man kan kaste sig ud i.

Set i det lys kan jeg slet ikke hidse mig op over anklager om "stikkersamfund". Det samme kunne jo så siges om alle andre kriminelle forhold. Hvis myndighederne ikke kunne få tips og hjælp fra befolkningen, så ville der aldrig blive opklaret ret meget. Vi har en fælles forpligtelse til, at sikre at det samfund vi på demokratisk vis har vedtaget at vi vil have faktisk også fungerer.

Jeg synes det er et sundhedstegn, at der stadig er nogle af os der kan blive forarget over de nasserøve, der kører på friløb.

Ok

Så det er helt i orden med dig at anmelde andre anonymt uden nogen form for beviser? bare ring (stikkerlinen) til SKAT hvis du har ondt i gumpen over din nabo (DDR, Nord korea) Ja det er sq godt for Danmark

 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 22:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu vil jeg meget kort og ærligt sige, kan jeg få det sort siger jeg ikke nej, og vi stjæler sku ikke af " kagekassen"..

Det er det sorte arbejde der holder landet igang..:-) Jeg syntes det er helt fair at folk der knokler til dagligt tager en weekend og lige laver nogle lapper i lommen, de bliver brugt til goder i deres familie, og der hvor de bruger dem betaler jo moms og skat så ingen er blevet snydt..:-)

God aften til jer alle..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl, jeg håber ikke du er revisor eller regnskabsansvarlig med de regneevner LOL

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Povl Christian Bandholm:

Nu vil jeg meget kort og ærligt sige, kan jeg få det sort siger jeg ikke nej, og vi stjæler sku ikke af " kagekassen"..

Det er det sorte arbejde der holder landet igang..:-) Jeg syntes det er helt fair at folk der knokler til dagligt tager en weekend og lige laver nogle lapper i lommen, de bliver brugt til goder i deres familie, og der hvor de bruger dem betaler jo moms og skat så ingen er blevet snydt..:-)

God aften til jer alle..

Manden Har Jo Fuldstændig Ret ;)

 

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)