Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal sort arbejde anmeldes?

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Der hedder det "betalte vennetjenester" og de er jo "lovlige" ;D

 

Skal de så ikke opgives som B indkomst..:-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 7 person

lokaldistribution.dk:

alle der arbejder sort skkla anmeldes, alle der hyrer folk til sort arbejde skal anmeldes! Sådan er det bare om man er dansker eller ikke er ligegyldigt.

men nej jeg kan ikke finde noget på skats hjemmeside hvordan man kan anmelde sort arbejde og det er mega irriterende.

Men hvis de folk du omtaler er studerende kan jeg ikke forstå at de er nødt til at gå og spise af skraldespandene...
Der findes trods alt SU og mulighed for SU-lån her i Danmark, noget der kan give en studerende noget i retning af 10.000 netto pr. måned.

Det behøver man altså ikke dø af sult af, mange pensionister overlever trods alt for noget mindre..

Og husk så også at du med lidt held får sendt et par af de unge folk bag tremmer eller i endnu større økonomisk uføre hvis de modtager sociale ydelser mens de har arbejdet sort.

Men du har jo ret, de fucking svin der arbejder sort skal fandme bare ned med nakken! Så kan de fandme lære det! Skid hul i hvor små sko vi skal gå i, de skal bare straffes!

Ovenstående er naturligvis ironisk ment.. Dermed ikke sagt at jeg er tilhænger af sort arbejde, men hvis folk har valgt at arbejde sort og dermed ikke har fået deres løn har de velsagtens lært en lektie og hvis de føler sig snydt, ja så kan de jo lære at følge spillereglerne i samfundet og tage et hvidt job og klage til en eventuel fagforening hvis de bliver røvrendt af arbejdsgiveren.

Derudover er jeg ganske overbevist om at noget af det sorte arbejde der laves i Danmark er af generel samfundsmæssig interesse, selvom det næppe kan gøres op i kroner og ører.. Men med det antal af håndværkere der laver lidt for venner og bekendte i weekender og ferier er altså med til at højne standarden af de danske boliger og dermed livskvaliteten og sundheden for de folk der bor i dem.

Det her stikkersamfund der lægges op til her i Danmark er altså lidt af et skråplan vi er på vej ud i og langtfra holdbart i længden.. Jo mere mistroiske vi er overfor hinanden i Danmark, jo flere nabokonflikter og værre ting får vi.

Hvis tilliden forsvinder mister vi f.eks. også muligheden for at handle med hinanden.. For ingen vil betale før de får varen, og ikke vil udlevere varen før betalingen er modtaget!

Skal jeg forøvrigt i fængsel for at have lånt en kuglepen med hjem fra kontoret uden at betale skat af dens værdi? Jeg har naturligvis taget den med tilbage på kontoret da jeg opdagede det, men jeg har skrevet ca 3 indkøbssedler med den og skal vel besattes af blækkets værdi?

Og så til et egentligt svar på dit spørgsmål : Har du prøvet at ringe til SKAT på det telefonnummer jeg er ganske overbevist om at du næppe kan overse på hjemmesiden?

Og nej, jeg er ikke tilhænger af sort arbejde, men vi kommer aldrig af med det og det er ikke det hele der er til skade for samfundet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

Hej Aminos gæster,

Så de fleste sikkert ved så har vi distributions virksomhed, hvor vores bude omdeler reklamer.

Det sidste måneds tid har jeg mødt riiiigtig mange mennesker/studerende gode mennesker som fortæller mig at de har arbejdet sort det og det sted, det og der restaurant. de fleste har arbejdet for udlandske restauranter sort såsom tyrkiske og indiske, de fleste har fået 35 kr/timen sort og når de skulle have løn udbetalt har de aldrig fået den, selv om de har arbejdet i ugevis. Mange har fået udbetalt kun 10kr/timen selv om aftale var 35 eller lig.

det er faktisk meeeget trist for det er folk som har arbejdstilladelse i dk, men havde det svært ved at finde noget som helst jobs derfor tog de sorte jobs.

Det triste er at maaange studerende er endte i gælds problemer fordi at de ikke har fået deres penge, og de fleste studerende er udlandinge fra eu lande det betyder at de få heller ikke su.

Mange er startet at arbejde for mig og omdele reklamer. Jeg har personligt mødt 10-15 studerende der er under sult grænsen,de spiser fra skradspande og containere!!!!! jeg er meget berørt at situation og er mega tosset på de restauranter som jeg nu kender navnet på.

derfor har jeg taget beslutning at jeg anmelder  alle de restauranter for svindel  til skat for og for at have sorte medarbejder!

Ved at have indlæg her på amino ang håndværker har jeg fået kontakt af en del DANSKE byggefirmaer, der tilbyder mig deres håndværker, som er fra østeuropa (da de tror at nu efter indlæg på amino har jeg fået masse af jobs), det jeg fandt ud af at de fleste håndværker i de fleste virksomheder arbejder sort og de få kun ca 45kr/timen! Det er simpel hen grotesk!

det kan jeg ikke finde mig i og derfor spørger jeg jer alle HVOR KAN MAN ANMELDE FOLK FOR AT HAVE SORTE MEDAREBJDER, HVOR KAN MAN ANMELDE VIRKSOMHEDER FOR AT HAVE ILLEGALT ARBEJDSKRAFT. Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på skats hjemmeside! hjæælp

 

 

 

Selvfølgelig kan man anmelde både hos SKAT (unddragelser af skat, moms og afgifter). Politi hvis der er foregået noget kriminelt.

WinkMen nu skal man huske på som anmelder og have sin "sti" ren ellers risikere man et selvmål og selv få lov og betale regningen.

Hvorfor tror du at der kan falde bøder m.m. på begge sider. ???

Branchen som du nu selv se ud til og vil kaste dig ud i - byggeriet. Her kan både kunden/bygherre og håndværkeren få en "lille hilsen". Så pas på.

Det er lidt ligesom prostitution. Er det kunden eller den der leverer ydelserne der gør noget ulovligt eller begge. ??

Anmeldelse ? Ja det skal man være varsom med, og det som måske er værre, nemlig  dobbeltmoral.

Læs også dette indlæg :  http://www.amino.dk/forums/t/110022.aspx?PageIndex=1

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej  "lokaldistribution".

 

jeg har også fulgt debatten i din tråd om billig arbejdskraft og jeg mener også at den diskussion er blevet lidt overophedet.

jeg forstår din frustration, men den pris dine håndværkere bød sig til er jo lidt af en rød klud for os håndværkere, men dermed er jo ikke sagt at man ikke kan gøre det.

jeg er aldeles uenig i at man skal tage let på sort arbejde og underbetalt lønarbejde i forhold til gældende overenskomster og regler. man er i sin gode ret til at anmelde det. normalt er vores fagforeninger gode til at tjekke og samarbejder i flere tilfælde med arbejdsgiverforeninger.

i stedet for at fare frem med bål og brand synes jeg du skal forsøge at orientere de lønmodtagere det er gået ud over. tag en snak med dem og så kan de jo feks selv påtale det for deres arbejdsgivere og eventuelt søge hjælp hos respektive faglige organisationer og oven i købet få muligheden for at blive medlem og derved opnå den beskyttelse alle lønmodtagre i DK har krav på, uanset nationalitet.

fagforeningerne tager så en snak med arbejdsgiver ofte sammen med arbejdsgiverorganisationerne. denne fremgangsmåde resulterer ofte i at parterne indgår en overenskomst og det er jo et stort fremskridt for lønnen fremover.

reglerne er jo fuldstændig klare. arbejder man for et dansk firma så gælder dansk lønaftaler og arbejder man uden at opgive indkomsten/lønudgiften så er der tale on sort og dermed ulovligt arbejde.

al ære værd at du kan ansætte nogen af de forurettede i dit eget firma og få ordnede forhold.

lad dig ikke hidse op af dem der sigter til at du ikke selv har rent mel i posen som nogen antyder i tråden. det står for deres egen regning og er så inderlig ligegyldigt.

hav en god weekend mvh sören

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Ib,

først og fremmest vil jeg sige at du faktisk kommer med anklager, som om jeg har ikke mit bord ren??? jeg kunne godt tænke mig hvis du gad uddybe dette, for jeg  på ingen måder støtter sort eller illegalt arbejdskraft som er endeligt en og det samme ting. Men hvis du mener som du skriver mellem linierne at jeg har ikke mit bord ren og måske ligefrem anklager mig for dette på et åbent forum, så skal du have dit ryg fri, for ellers kan jeg hurtig finde på at finde at sende dig en regning for personlig angreb og fornemmelse.

 Kære Ib, jeg sjældent siger det til nogle, men du er begyndt at irritere mig. Dine påstullater er underlige og jeg vil generelt frabede dig om at skrive noget på mine indlæg igen. så længe dine indlæg er kritiske og generaliserende som ikke fører til noget positivt, som er ikke samfunds støttende eller lign så vil jeg sige opret dine egne indlæg.

det her indlæg handler om at støtte studerende fra udlandet og evt give dem legalt arbejde og med dette indlæg vi skal finde ud af hvordan kan man anmelde dem der udnytter mennesker.

for jeg selv havde det svært ved at finde ud af hvor skal man skrive til skat.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lokaldistribution.dk:

for jeg selv havde det svært ved at finde ud af hvor skal man skrive til skat.

Jeg spørger måske lidt dumt.. Men hvor svært kan det være?

1. Hmm, skat har nok en hjemmeside.. Mon det er www.skat.dk

2. Taste www.skat.dk ind i en browser... vente et øjeblik, sørme jo, der kom en side frem..

3. Nå, så skal jeg finde ud af at kontakte SKAT... Nååe, det er jo nemt, det 3. link på siden er sørme et der hedder "kontakt" og peger på denne side http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1651236&vID=0

Det var faktisk ikke synderligt svært..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

hej Søren

hmm ja de fleste unge medarbejder har arbejdet sort ikke fordi de ville eller vil fordi at de kan ikke finde andet arbejde de taler som regel kun engelsk og i dag kan man ikke en gang få et job på en restaurant hvis man kun taler engelsk men ikke dansk. jeg ser selv med mine øjne hvor mange stud er desperate at få job og nej de kan ikke få su da de kommer fra andre eu lande så de ikke få su i dk.'

de håndværker som jeg har snakket med er stakkels polakker som har ikek andre muligheder end at arbejde for 50 eller mindre i timen da de siger at de kan ikke finde andre jobs i dk, og selveste virksomheder som de arbejder for truer dem med skat de de slarer til nogle. jeg synes det er ummeneskeligt at nogle betaler kun 45  i timen derfor når håndværker kan ikke tale så må vi anmelde virksomheder.

når virksomheder snyder med ulovligt arbejdskraft, så snyder de sikker med skat moms osv. Hvis vores børn skal have et sund økonomi i fremtiden, mulighed for sorte jobs skal minimeres og invandring fra andre lande med udlandsk arbejdskraft skal begrænses. Jeg ved godt at jeg kan ikke udrydde alle sorte jobs, jeg kan ikke rede alle men nu har jeg ca 3 håndværker virksomheder som skal anmeldes, 3 restauranter, 2 cafeer, en bowlingsted som er tyrkisk ejet. Og se ups lige pludselig har vi ændret noget i visse området!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg troede at det var et specialt menu hos skat man skulle klikke på eller et specialt sted......mange tak for hjælpen vidste ikke at det var såå nemt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Povl Christian Bandholm:

lokaldistribution.dk:

alle der arbejder sort skkla anmeldes, alle der hyrer folk til sort arbejde skal anmeldes! Sådan er det bare om man er dansker eller ikke er ligegyldigt.

 

 

Jeg vil ikke ødelægge min lørdag aften med at tænke på hvad der er sket med dig, men men tag nu en slapper, og kan du fortælle du aldrig har lavet en sort skilling eller har haft en til at hjælpe der har fået en sort skilling..?

 

hej aldrig aldrig nogen siden har jeg arbejdet sort, ikke en gang som ung der gik jeg med aviser , jeg var meget bange for at blive fanget hvis jeg skulle have et sort job derfor fik aldrig lov af min mor og selv aldrig ville.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lokaldistribution.dk:

Povl Christian Bandholm:

lokaldistribution.dk:

alle der arbejder sort skkla anmeldes, alle der hyrer folk til sort arbejde skal anmeldes! Sådan er det bare om man er dansker eller ikke er ligegyldigt.

 

 

Jeg vil ikke ødelægge min lørdag aften med at tænke på hvad der er sket med dig, men men tag nu en slapper, og kan du fortælle du aldrig har lavet en sort skilling eller har haft en til at hjælpe der har fået en sort skilling..?

 

 

 

hej aldrig aldrig nogen siden har jeg arbejdet sort, ikke en gang som ung der gik jeg med aviser , jeg var meget bange for at blive fanget hvis jeg skulle have et sort job derfor fik aldrig lov af min mor og selv aldrig ville.

 

 

sorry lyver jeg har fået gratis slik da jeg omdelte aviser og jeg tror at en gang jeg har fået 5 kr i lommen af en dame.

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)