Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Callcenter Hot or Not

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men det kan være meget tydeligt hos visse callcentre når det drejer sig om snak i baggrunden.

Du kan også tænke over om du ska vise nummer eller ikke.

Der er dem der siger at det bliver taget mere seriøst om man gør dette

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lægge vægt på SMIL!

uanset om du står i en butik eller er i en telefon skal man smile. Har lavet radio i 8 år på Danmarks førende lokalradio, og hvis du ikke smilede i radioen, så blev du rykket af... så simpelt!

Dernæst skal det være konkurrencedygtige priser.

og ikke mindst hurtig heden hvad angår telesalg, for ofte skal man vente 3...4...5 måneder før de kan tage ens salg ind, hvorfor man mister modet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Super feedback allesammen.

Lige nu står jeg i den situation, at jeg igennem et netværk kan få ret mange virksomheder til at deltage i en spørgeskema undersøgelse - jeg vil så lige høre om I havde nogle gode idéer til hvad man kunne spørge om. Mit formål med nudersøgelsen er, at jeg vil prøve at afdække hvilke holdninger og meninger virksomhederne har, hvorefter jeg vil satse lidt på at opnå information omkring deres brug af callcentre og om de kunne finde på at bruge dem :)

I sidder garanteret også med en masse idéer til hvordan man kunne udforme dette, så bare skyd løs:)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du ska fokusere på levere et produkt med kvalitet.

Og jeg tror at du udmærket godt ved vad god kvalitet er, og du hade også forbindelser inden for branchen?

Så ska du bare gøre det bedre.

 

Det lyder som om at du favner bredt.

Er det primært salg du vil beskeftige dig med?  (outbound)

Eller er det kundeservice/support  (inbound)

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Jeg kan ikke lade være med at blande mig her, da jeg er en gammel rotte i faget :)

Du står med flere udfordringer.

At finde medarbejdere til telemarketing er ikke bare ligetil. Jeg mener at du har 2 valg 1. Du/i går efter "den unge og uerfarne" som er billig, men kan mange gange ikke håndtere det gå på mod det kræver, med de mange nej´er før der kommer et ja. 2. Du/i kan vælge den erfarende som stiller krav og højere aflønning, hvis i ønsker at fastholde medarbejderen. Jannie N er meget rigtig på den, når hun skriver "der er stor forskel på kan og vil.

Holdningen til telemarketingfolk ligger nok lavere end til en brugtvognsælgere :) Jeg kan sagtens forstå at det er holdningen, fordi størstedelen af alle telemarketingfolk ikke får tid eller bruger tid på, at sætte sig ind i opgaven. Derfor er der alt for mange der kører "manus-stilen" med øjnene klistret til samtlige ord i den rette rækkefølge og der giver resultater på 3-5 %. Så bliver det dyrt for enten virksomhed eller callcentret. Husk på, at du ringer til andre mennesker og forstyrre dem i de opgaver som de er i gang med, så du skal respektere deres tid. Samtidig starter rigtig mange med sætningen "forstyrre jeg"... Hvad kunne du være i gang med, som er så kedeligt at du tænker "Gid der var en telesælger der ville ringe til mig lige nu og sælge lysstofrør" WAUV.... det sker aldrig vel :)

Prisniveauet på mødebooking er meget variabelt afhængig af kravene til opgaven, såsom...

- Hvor "højt" skal kontaktpersonen sidde, er det en specifik branche eller kun top500.

- Hvilke informationer eller krav skal opfyldes, for at der kan bookes et møde.

- Estimeret antal kald, før man er i kontakt med en potentiel kunde. 

Eksembel. Du skal have fat i den som er beslutningstager for deres kaffe/kontorartikler, så er det typisk receptionisten (ikke at hun er nem, men det er nemmere end en kommunaldirektør for Københavns Kommune).

Telemarketingbureauerne i disse tider er mere sultne, da de fleste virksomheder effektivisere hvor de kan, så den post bliver ofte skåret væk, da sælgerne selv "burde" kunne sælge varen bedre. Sådan er verden bare ikke... ;) Min påstand er at de nemme møder er fra kr. 400 og opefter. Jeg har tidligere siddet med en opgave, hvor forventningen var estimeret til 25-30 kald før du kom i kontakt med kontaktpersonen og det var kun i top 300 virksomheder og der skulle opfyldes forskellige kravspecifikationer, før man kunne booke mødet. Kunden (en udenlandsk virksomhed) var klar over at det var en uhørt opgave og havde prøvet - eller blevet afvist - forskellige andre, som ikke havde haft den store succes. Målet var 10 møder pr måned til kr. 5.300 pr møde (hvilket er absurt og uhørt), men lad mig tilføje at jeg kom absolut IKKE kom sovende til de penge.

Hvad ligger virksomhederne vægt på? Kan ikke lade være med at blive lidt provokeret af dette spørgsmål, for hvis du ikke selv kan se værdien, får i det rigtig svært. Her er et hint... Værdien for en virksomhed er følgende...

- Mere effektive sælgere (de skal ikke selv bruge tid på det)

- Flere møder (mange sælgere bryder sig ikke om selv at ringe newbizz)

- Mere Newbizz (key-point da alle virksomheder gerne vil tilegne sig flere nye kunder, fremfor at have "alle æg i en kurv")

Din/jeres udfordring er at i pt. ikke kan bevise resultater, derfor er det svært at bevise at i er bedre end "de andre". Så har i kun prisen at slå på, med mindre det er nogen i kender selvfølgelig.

Ang. B2C, vil jeg anbefale at i holder jer væk, der er ikke andet end ballade og ikke de store penge i det.

Ang. dit spg. 

Hvad er det der gør at nogle telemarketingsvirksomheder kan blive på markedet selvom det er en hård branche? Pris og kvalitet hænger sammen... Hvis du kan levere en god mødebooking kvalitet, er du/i allerede godt på vej. Lev op til den aftalte målsætningen og såfremt i ikke mener i kan leve op til målet, skal i kompenserer kunden. (klart nogle tanker i skal gøre jer, inden i går i gang. Hvordan kan i kompensere???)

Som Simon Løvstrøm er inde på, vil jeg anbefale at i vokser langsomt og hele tiden har fokus på "de gode resultater", for et dårlig resultat kan smadre forretningen (igen vil jeg sige at i en branche som i forvejen står i dårlig lys, kan det være svært at få de gode resultater til at skinne igennem. Husk du er lavere end en brugtvognshandler :)

Du skriver dårlig arbejdsmiljø og akustik.... Meget enig. Personligt mener jeg ikke at man vinder med larm i baggrunden, da det er endnu et stempel fra den kaldtes side. Dog kender jeg andre der har succes med det, hvis det er stemning man kan fornemme. Der var en der skrev SMIL gennem telefonen. Søg på  "Thomas Holm Jensen" eller læs historien om Softscan, for de havde en virksomhedskultur de kaldte SMILE der sparkede R... for sindsygt. Utraditionelt på den fede måde. Gør det og i vil blive en succes... Ved at du kan høre et lydklip med Thomas om SMILE på http://www.jansargentlarsen.dk/default.asp?mode=cmsview&page=133 du/i må bare love mig, IKKE at komme i kløerne på Jan Sargent Larsen, for der bliver i snydt.

 Ang. Spørgerskemaundersøgelsen... Er i ikke et telemarketingbureau??? Der var en der skrev "Ring til en potentiel kunde og fortæl din situation, samt at du ville være taknemlig for hans/hendes hjælp på en respektfuld måde. Simon L. tilbød sin hjælp, Jannie har været behjælpelig og jeg er kommet med denne - alt for lange - smørre (sorry, blev grebet af stemningen:). Generalt vil de fleste gerne hjælpe og når de tilbyder den, er det bare med at springe på.

Har allerede skrevet alt for meget og beklager hvis der er stavefejl, men det er gået lidt hurtigt og klokken er alt for mange :)

Skriv hvis jeg kan hjælpe dig/jer videre, har været i dette game alt for mange år og kan godt komme med nogle stald tips :)

Held & Lykke

Mick

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt skrevet Mick Yes

Du skrev allerførst, at du allerede havde kontakt med nogen der godt kunne bruge jer og jeres ydelser. I min verden ville det være ret simpelt -start op med dem så. Optimalt hvis du er i stand til selv at udføre jobbet -det er alt andet lige den nemmeste måde at tjene penge påSmile Og... også den eneste måde du kan være 100 på hvordan opgaven bliver løst, altså om det er noget du kan stå inde for.

Hvis de så er tilfreds skal du nok se, at der kommer flere helt af demselv!  Og som indledende sagt er det nok med en tlf og en pc. Alle andre investeringer som folk mener er nødvendige for at starte op -dem behøver du altså ikke (jeg kører i bedste velgående uden dyre crmsystemer osv. marketingsudgifter har jeg heller ingen af -ikke engang en hjemmeside, led selv -det er altså ikke livsnødvendigt, men det skal man jo passe på med at sige herinde, smil) Og hvorfor? fordi folk kender mig og ved hvad jeg laver. Og jeg ved hvad der bliver lavet fordi der kun er mig til det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi sku tæt startslinjen... Er der nogen der har nogle ideer til hvor mange kan finde inspiration til udformninger af kontrakter. Har fundet lidt inspiration, men hvis I kender til nogle online steder, vil det hjælpe rigtig meget.

Jeg sætter virkelig pris på jeres hjælp

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

min del i virksomheden er overstået, da jeg i mellem tiden, er blevet ansat i en fuldtidstilling andetsteds. Men jeg ved at de kun mangler, at få sat kommunikationen op (IP telefoni) og så få trådt i pedalerne.  

Men jeg er løbende i kontakt med dem der skal styre det, så I er velkomne til at spørge mig om aspekter i virksomheden. Og jeg skal også gladeligt forbinde jer med dem, hvis I har behov for det. 

Jeg ved hvad de i starten vil tilbyde jer, så der kan jeg godt hjælpe. 

Men ellers rigtig mange tak for alt opbakningen, og dette er absolut ikke sidste gang jeg benytter amino, I har været en stor hjælp og en god sparringspartner i opstartsfasen af virksomheden. 

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)